סמסונג תשקיע תשעה מיליארד דולר במסכים ל-iPhone

הענקית הדרום קוריאנית מרחיבה את קיבולת הייצור של מסכי ה-OLED, כדי לספק את הביקוש מצד אפל, שמעוניינת בהם ל-iPhone 8 ● נראה שחברות נוספות ילכו בעקבות אפל ויעברו למסכי OLED

iPhone. צילום אילוסטרציה: לזק קובוסינסקי, BigStock

סמסונג (Samsung) אופטימית למדי בהקשר של השקת ה-Galaxy S8 – המבחן הראשון שלה לאחר אסון ה-Note 7. בעוד שהמכשיר החדש שלה צפוי להכניס לקופתה מזומנים יפים, החברה נלהבת למדי גם בהקשר של ה-iPhone 8 של מתחרתה, אפל (Apple), שצפוי להגיע השנה. מכשיר זה יהיה הראשון של אפל עם מסך OLED.

לפי פרסומים בדרום קוריאה, חטיבת ייצור המסכים של סמסונג מרחיבה ומאיצה את כושר ייצור מסכי ה-OLED והיא תשקיע השנה כתשעה מיליארד דולר בהרחבת מתקני הייצור שלהם.

ההחלטה להרחיב את מתקני הייצור נולדה כתוצאה משני הסכמים שהושגו בין שתי החברות. אפל היא עדיין החברה שמכתיבה את הדרך בשוק המובייל ויצרניות אחרות צפויות ללכת בעקבותיה בעתיד הקרוב.

סמסונג מצדה כבר משתמשת במסכי OLED בכ-70% ממכשיריה, ולא רק במכשירי הקצה העליון, בעוד אפל משכה את השימוש בטכנולוגיית ה-LCD במסכיה עד הקצה.

תגובות נלהבות

מסכי ה-OLED במכשירי סמסונג ממשפחות ה-Galaxy S וה-Note זכו לתגובות נלהבות, מכיוון שהם מציעים ביצועים מרשימים בהשוואה למכשירי ה-iPhone בני אותו הדור, שמתחרים בהם.

יצוין כי סמסונג מחזיקה כרגע בנתח של 95% משוק המסכים למובייל וזו הסיבה שאפל בחרה בה כיצרנית למסכי ה-OLED למכשיריה הבאים. גם המתחרים בשוק זה מבצעים השקעות כבדות בקווי הייצור של מסכי ה-OLED, אבל לסמסונג יש יתרון עצום במה שנוגע לייצור בכלל.

ההשקעה הגדולה של הענקית הדרום קוריאנית תסייע לה לעמוד בדרישות של אפל בשנים הקרובות ולספק מכשירי OLED לחברות נוספות. לפי הדיווחים במדינה, גם יצרניות הסמארטפונים הסיניות מתכוונות להשתמש במסכי OLED במכשירי הקצה העליון שלהן בעתיד.

מהדיווחים האחרונים עולה שאפל וסמסונג חתמו על שני חוזים לפחות לאספקה כוללת של 160 מיליון מסכי OLED, כשאפל כבר התחייבה על תשלום 4.3 מיליארד דולר עבור 60 מיליון מסכים – עובדה שכאמור, מסבירה את נכונותה של סמסונג להשקיע כסף רב כל כך בשדרוג ובהרחבה של קיבולת הייצור שלה אותם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים