אחרי שהספידו אותו: שוק המחשבים האישיים חזר לעלות

משלוחי ה-PC עלו בפעם הראשונה מזה שש שנים ועמדו ברבעון השני של השנה על 62 מיליון יחידות ● לנובו ו-HP ממשיכות להוביל את השוק עם כ-22% לכל אחת; דל, אפל ואייסר אחריהן

מחשב עסקי. צילום: יח"צ

סך משלוחי המחשבים ברבעון השני של 2018 הסתכם בכ-62 מיליון יחידות ולראשונה לאחר 25 רבעונים, מאז הרבעון הראשון של 2012, מדובר בעלייה במונחים של שנה לשנה. האם זהו תחילה של מגמה או שמדובר ברבעון ייחודי? עוד קשה לדעת, אבל בשוק ה-PC כבר לא רגילים לדיווחים כאלה.

, שתי חברות מחקרי השוק הגדולות, גרטנר (Gartner) ו-IDC, מסכימות שהייתה עלייה, גם אם בעוצמה מעט שונה: 1.4% ו-2.7% בהתאמה, גם כתוצאה מהגדרה מעט שונה של מה שנחשב ל-PC בעיני שתי החברות.

חברות המחקר מציינות עוד כי חמש היצרניות המובילות בשוק התחזקו במונחים של שנה שנה, חלקן יותר וחלקן פחות, והצמיחה שלהן באה על חשבון שאר השוק שירד דווקא בכ-12% ויותר. גם הסדר לא השתנה: לנובו (Lenovo) ו-HP מובילות את השוק עם כ-22% לכל אחת, שב-IDC HP מובילה באחוז, ואחריהן דל (Dell), אפל (Apple) ואייסר (Acer) עם כ-17, 7 ו-6.5% בהתאמה.

רכישות גדולות של המגזר העסקי

הסיבה העיקרית לשינוי הכיוון במכירות היא רכישות גדולות יחסית של המגזר העסקי. ההנחה היא שבשלב כלשהו עסקים יתחילו להחליף את ציוד המחשבים, שאצל חלקן הוא כבר במחזור חיים של חמש שנים, באלה לידי ביטוי ברבעון השני. יחד עם זאת ישנה ירידה מסוימת במכירות המחשבים הרגילים למגזר הצרכני בו יש יותר השפעה לטלפונים החכמים.

שוק מחשבי המשחק ממשיך להיות סמן ימני בשוק, כעת גם בגלל המגמה החזקה של ירידת מחירי כרטיסי התצוגה. ירידה שנובעת מהקטנת ביקושים בשוק כריית המטבעות הווירטואליים.

לפי החברות, השוק תלוי כעת בעיקר בהמשך הביקוש במגזר העסקי וייתכן שעצירה בהיבט הזה תחזיר את השוק למגמת הירידה הקבועה שלו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Polalexasha

    שוק המחשבים הניידים ילך ויגדל, כי שוק הטאבלטים הולך וקטן, צרכנים רבים הבינו שטאבלט לא מהבא תחליף למחשב , בהתחשב שישנם היום מחשבים ניידים רבים מתקפלים זה תחליף טוב יותר. בנוסף ניידים היום מגיעים עם זמני עבודה ערוכים מפעם ובנוסף הם גם חזקים מבחינת יכולות, לכן יש הקטנת שוק מחשבי שולחן שהולכים לשוק. מחשבי הגיימינג בסטרימינג בנתיים ישמרו על נתח שוק עד אשר ימצא פתרון כרטיסים גרפים חזקים שיהיה אפשר לדחוק אותם לקופסה של לפטופ.

אירועים קרובים