פרויקט המכונית האוטונומית של אפל מתכווץ

הפרויקט, שמתקיים בדטרויט, עובר שינויים בכדי להתאים למציאות ● במסגרת הכיווץ עוזבים מאות מהנדסי תוכנה וחומרה, כשעד שלהי 2017 יוכרע סופית גורלו

מריחים כבר את העתיד. אילוסטרציה: BigStock

אפל (Apple) מכניסה לפרופורציות את שאיפות הרכב הגרנדיוזיות שלה, מה שמוביל למאות קיצוצי משרות ולשינוי מסלול דרסטי לנתיב שלעת עתה כבר לא כולל בניית מכונית משלה, כך דיווח בלומברג (Bloomberg), בצטטו אנשים המכירים את הפרויקט.

בחודשים האחרונים מאות חברי צוות פרויקט המכונית, אשר היווה בשיאו כ-1,000 בני אדם, שובצו מחדש, פוטרו, או עזבו מרצונם, כך סיפרו המקורות אשר ביקשו שלא להזדהות מכיון שמדובר במהלכים שאינם ציבוריים.

עוד טענו המקורות כי ההנהגה חדשה של יוזמת הרכב האוטונומי – הידועה בכינויה הפנימי "פרויקט טיטאן" (Project Titan) – התמקדה מחדש בפיתוח מערכת נהיגה אוטונומית, מה שמספק לאפל גמישות לשתף יצרניות מכוניות קיימות או לחזור לעיצוב רכב משלה בעתיד.

בכירים בחברה מקופרטינו נתנו לצוות המכונית תאריך יעד, שעומד על סוף השנה הבאה, כדי להוכיח את הריאליות של מערכת הנהיגה העצמית ולהחליט על כיוון סופי, כך טענו המקורות של בלומברג.

הענקיות מתקשות לאחוז בהגה לבדן

אפל אינה החברה הראשונה שמגלה ששליטה בגאדג'טים ניידים ועדכוני תוכנה אינה ערובה להצלחה בתחום הרכב. גם גוגל (Google) של תאגיד אלפבית (Alphabet) למדה את האתגרים הכרוכים בבניית כלי רכב משלה, ולבסוף צירפה אליה שותפות ככוח חיזוק משמעותי.

פרויקט המכונית שלה סבל גם מעזיבות של בכירים, וממשקיעי היי-טק מפוקפקים, ככל הנראה משום שאלו רגילים לרווח תפעולי מרשים, בעוד שיצרניות מכוניות מורגלות לשרוד גם על נטו של מתחת ל-10%.

"בעבור מכונית איכות ממותגת, אפל יכלו מן הסתם לקבל רווח בריא", אמר אריק פול דניס, אנליסט במרכז למחקר רכב (Center for Automotive Research), בניסיון להסביר את השינוי בגישה לפרויקט, והוסיף וטען כי החברה כנראה לא הייתה מוכנה להתפשר בנושאי איכות, כיוון שפשרה שכזו עלולה לפגוע בתפישת מוצריה האחרים.

דובר אפל, טום ניומאייר, סירב להגיב לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים