פייסבוק מספקת סוף סוף הזרמת משחקים חיה

המהלך צפוי לספק תחרות רצינית לפלטפורמות אחרות שהקדימו אותו, ומציג עוד פן דומיננטי שבו הרשת החברתית הגדולה בעולם מתכוונת לתפוס את תשומת לב המשתמשים

ארגון הבריאות העולמי - הגדרה רשמית להפרעת משחוק. צילום: BigStock

כשמוקדם יותר, בחודש יוני, הודיעה Blizzard Entertainment על כך שההזרמה החיה של פייסבוק (Facebook) תיושם לתוך Battle.net שלה, היה ברור שהענקית ממנלו פארק נמצאת בדרכה לכבוש עוד יעד. כעת היא משיקה את שירות הסטרימינג (עדיין בשלב הבטא שלו) של המשחקים – שידור או צפייה בהם – שכבר מספק חוויית משתמש חלקה, פשוטה וקלה.

בכל הנוגע ברשת החברתית הדומיננטית בעולם, שכמעט רבע מכלל האוכלוסייה האנושית של כדור הארץ, 1.6 מיליארד בני אדם, משתמש בה – כאשר היא עושה אפילו שינוי קטן לשירותיה, מדובר על מהלך שיכול להיות בעל השפעה עצומה.

רוצים להיות עם הגיימרים

קל לדמיין את השירות הזה פועל על כל דבר, החל מה-iPhone שלנו ועד ל-PlayStation 4 בסלון, ופייסבוק בהחלט חושבת כך גם היא. "תארו לעצמכם שבכל משחק שאנשים משחקים, ללא תלות בפלטפורמה, יש להם את ההזדמנות לבצע לחיצת כפתור על 'עלה לשידור' לפייסבוק. זה יהיה די מדהים"! אמר מנהל שותפויות המשחקים של פייסבוק, ליאו אולבה, בראיון ל-Business Insider מוקדם יותר השנה.

בתגובה לשאלה האם פייסבוק מתכוונת להפוך את הקונספט למציאות, ענה אולבה בזמנו בחיוב, וציין ש"שחקנים הם בכל מקום. הם נמצאים בכל התקן אחר. הם משחקים כל זמן, ואנחנו רוצים להיות איפה שהגיימרים נמצאים".

Let the Games Begin

עד היום היה זה Twitch של אמזון (Amazon) ששלט בזירה, והיווה את הבחירה מספר אחת של גיימרים לצורך הזרמת משחקים חיה באינטרנט, כשלאחריו ניצב השירות הדומה של יוטיוב (YouTube).

עכשיו, בהנחה שההזרמה החיה של פייסבוק למשחקים אכן תמריא, אנו צפויים למאבק משולש ברדיפה אחרי המקום מספר אחד, בין Twitch של אמזון ויוטיוב של גוגל (Google) לבין פייסבוק. מכיוון שלרשת החברתית יש כל כך הרבה משתמשים, לא אמורה להיות לה כל בעיה להשיג מזרימי משחקים אדוקים בתוך זמן קצר.

לאחר ש-Blizzard תנחל הצלחה במבחן הבטא, קיים סיכוי גבוה שנראה גם משחקים שאינם משלה, אלא משל Activision, מצטרפים לפלטפורמה, ולאחריהם נקווה שענקיות התחום, כמו אלקטרוניק ארטס (Electronic Arts) יוכלו להתחיל לספק את השירות גם הן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים