גוגל מציעה לכם להצטרף בחינם לטיולי המציאות המדומה שלה

הענקית חשפה בכנס ISTE שורה של הכרזות על שירותים, שמטרתם הרחבת השימוש במוצרים ובטכנולוגיות שלה בסביבת הלימודים

Google Cardboard

בכנס ISTE שנערך אתמול (ב'), הציגה גוגל (Google) מספר כלים חדשים למחנכים ומורים. היישומים והשירותים החדשים נרחבים למדי, וכוללים החל מפרויקט מחקר המסייע ללמד ילדים לקודד, שנקרא פרויקט Bloks, המשך בהרחבת תכנית Expeditions המספקת טיולי מציאות מדומה באמצעות ה-Google Cardboard, וכלה בתוספת של מספר כלים חדשים ושירותים בעבור כיתות שבהן נעשה שימוש ב-Google Docs, ב-Chromebook וב-Google Cast.

הדברים מגיעים זמן לא רב לאחר כניסתה של אמזון (Amazon) לשוק עזרי ותכניות הלמידה, שקורץ גם לענקיות כמו אפל (Apple) ומיקרוסופט (Microsoft), שנראה שסימנו אותו לאחרונה כשוק בעל פוטנציאל גבוה במיוחד.

לטייל ב-200 אתרים עולמיים מכיסא המחשב

את תכנית Expeditions השיקה גוגל בספטמבר אשתקד כדרך לצאת עם תלמידים לטיולי מציאות מדומה. כלומר, באמצעות שימוש במשקפי ה-Cardboard של גוגל יחד עם אפליקציית Expeditions, תלמידים יכולים להיות מועברים וירטואלית למקומות רחוקים, אם זה כדי לחקור את תרבות בני המאיה, את פלאי הטבע כמו יערות הגשם, או בכדי להגיע למשל לאחד הקטבים, דבר שסביר שמרבית התלמידים לא יצליחו לבצע לעולם במציאות.

מאז השקת התכנית, יותר ממיליון תלמידים ב-11 מדינות "יצאו" לטיולים וירטואליים שכאלה, מספרת גוגל כיום. עוד היא מעדכנת כי אוסף היעדים הווירטואליים של החברה גדל, והוא עומד כעת כבר על למעלה מ-200, כולל גם כאלו שפותחו על ידי ספקיות חינוך כמו Houghton Mifflin Harcourt, ובקרוב גם על ידי פירסון (Pearson).

כולם מצטרפים למשלחת

גוגל בישרה כי מעתה היא הופכת את תכנית Expeditions זמינה לכולם – כל מה שצריך הוא לצרף את ה-Google Cardboard למכשירים חכמים או לטאבלטים שנמצאים במצב מסך מלא 2D. האפליקציה, אשר עובדת רק על אנדרואיד כיום, תזכה גם לתמיכה ב-iOS בעתיד הקרוב, כך ציינה הענקית.

בנוסף, גם Best Buy Education תייצר ערכות Expeditions זמינות לבתי ספר לרכישה, ואלו יכללו טאבלט, משקפי מציאות מדומה ונתב, ויעמדו להזמנה מראש לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה.

קאסטים ללמידה משותפת

אבל אי אפשר רק לצאת לטיולים וירטואליים. גוגל הודיעה גם על אפליקציית כרום (Chrome) חינמית בשם Google Cast, שמיועדת לצורכי חינוך ועובדת עם שירות Google Classroom בכדי להעביר אודיו ו-וידייאו ברשתות בית הספר, עם שליטה מובנה בעבור מורים.

האפליקציה פועלת על המחשב של המורה, כך שאין לה צרכי חומרה נוספים, כמו עם מכשירי Chromecast. המורים מפעילים את הקאסט דרך אפליקציית החינוך, והתלמידים גם הם יכולים לשתף את המסכים שלהם באמצעות תכונת Cast הנוכחית של דפדפן Chrome.

הדגמה של למידה באמצעות קאסט תוכלו לראות בסרטון היוטיוב (YouTube) המצורף:

כאמור, הלמידה באמצעות קאסטים היא רק חלק אחד משורה של תוספות וחידושים רבים אחרים שמכניסה גוגל כעת לתחום תכניות הלמידה ושיוכלו לשמש בכיתות כבר החל משנת הלימודים הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים