המנמ"ר שמתמודד על ראשות העיר

מוטי בן דוד, עד תחילת השנה מנמ"ר עיריית מעלות תרשיחא, מתמודד בבחירות מול ראש העיר הוותיק, שלמה בוחבוט ● איך הוא מתכוון לנצח אותו? מה הוא מתכוון לעשות לפיתוח ההיי-טק ולמימוש העיר החכמה בעירו? ואיזה יתרון הוא חושב שיש לו בתור מנמ"ר?

מוטי בן דוד, מועמד לראשות עיריית מעלות תרשיחא. צילום: שרון צרפתי

אחד המועמדים לראשות עיריית מעלות תרשיחא הוא מוטי בן דוד. מה שמייחד אותו לעומת מועמדים רבים אחרים שרצים בבחירות לרשויות המקומיות הוא העובדה שבן דוד היה עד תחילת השנה מנמ"ר העירייה. ללא ספק, הוא חריג בנוף המועמדים – דבר שעושה את המקרה למעניין מאוד.

יצוין כי בן דוד עבד בעירייה 19 שנים, והיה אחראי על מערכות המידע שלה ועל הובלת פעילותה בתחום העיר החכמה. הוא בעל תואר שני בפוליטיקה ומדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. ב-2016 קיבל עובד מצטיין ומחולל שינוי אזורי באזור הצפון, על הובלת תחום החדשנות. לפני חצי שנה הוא הגיש מכתב התפטרות לעירייה, על מנת להקדיש את מלוא הזמן להתמודד על ראשות העיר.

בן דוד מתמודד עם אתגר לא פשוט: אחד מיריביו בהתמודדות הוא שלמה בוחבוט – ראש עיריית מעלות תרשיחא, אחד הבכירים בשלטון המקומי ולשעבר יו"ר מרכז השלטון המקומי (וגם חבר כנסת למשך קדנציה אחת). בוחבוט הוא ראש העיר הוותיק בישראל – הוא מכהן בתפקיד מ-1976.

"אני יליד מעלות תרשיחא, גדלתי והתחנכתי בה, ומשפחתי היא בין מייסדי העיר", אמר בן דוד לאנשים ומחשבים. "אני אוהב מאוד את העיר ואת התושבים ויודע שאני יכול להוציא את תושבי מעלות תרשיחא לדרך חדשה וטובה, שכל כך הרבה תושבים מייחלים לה".

כאיש היי-טק, בן דוד מקדיש חלק ניכר מהאג'נדה שלו לתכניות להפיכת מעלות תרשיחא למרכז שואב לחברות היי-טק מכל האזור.

מדוע דווקא מעלות תרשיחא יכולה להיות מרכז היי-טק, מה שלא הצליח ביישובים סמוכים?
"אני אדם אופטימי ויש לי חזון פורץ דרך בתחומי הליבה של העיר. העובדה שכיום אין במעלות תרשיחא אזור תעסוקה מתקדמת אלא רק מפעלי לואו-טק אינה אומרת שזה צריך להמשיך להיות כך.

הדבר הראשון שאעשה כאשר אבחר לראש העיר הוא לגרום לכך שמעלות תרשיחא תקבל הטבות של אזור עדיפות א', וכך אמשוך מעסיקים שיגיעו להשקיע בעיר ואאפשר לתושבי העיר לעבוד בה, במקום לנסוע בכל יום שעות למקומות עבודה ביישובים אחרים ורחוקים. זה חשוב בעיקר עבור הצעירים שלנו, שהולכים ללמוד ומשקיעים אך עוזבים את העיר מחוסר תעסוקה מתאימה. זה קורה ביקנעם, מגדל העמק וכרמיאל, ואין שום סיבה שזה לא יקרה אצלנו".

קבלת אזור עדיפות א' היא עניין שקשור לממשלה. האם יש לך את הכישורים המתאימים כדי לדעת היכן לפעול בחלונות הגבוהים?
"אני לא נרתע ממאבקים. אלך לממשלה, לכנסת ולוועדות, ואדאג שזה יקרה. אני לא מוכן לקבל את המילה לא. ראש עיר צריך להוביל חזון, להאמין בו ולהיאבק כדי שהוא יצא לפועל".

איזה סוג של חברות היי-טק אתה רוצה להביא ולמה כדאי להן להגיע דווקא למעלות תרשיחא?
"יש פה את כל התנאים שמאפשרים לחברות האלה לעבוד, ובעיקר הון אנושי, תושבים מכלל הגילאים וצעירים מוכשרים ביותר, שחוזרים אחרי שירות צבאי ואין להם מענה. אני לא קובע מעכשיו מה יהיה אופי אזור התעסוקה להיי-טק. ניתן ליצור פה מרכזי הייטק של חברות תוכנה, חברות בתחום הסייבר, הרפואה ועוד. אפשר לעשות הרבה דברים, רק צריך להיות נחוש, ממוקד ובעל חזון – ואני בטוח שאני יכול לעשות זאת".

מה אתה עומד לעשות בתחום העיר חכמה?
"מדובר בנושא סקסי, אלא שיש מועמדים ששמו את הנושא ככותרת בלי שום ידע למימושו. באופן טבעי, כמנמ"ר לשעבר, יש לי מומחיות וידע לממש את החזון הזה ולא לזרוק סיסמאות באוויר.

דרך אגב, אין הגדרה למושג עיר חכמה. עיר חכמה זה מושג ישן. התהליך החדש נקרא עיר רספונסיבית, שתפקידה לקחת צעד אחד קדימה את העיר מחיישנים וטכנולוגיות לחיבור עם מערכות שיודעות להגיב ולנתח מצבים, ולסייע למנהלים ולעובדים. לא מדובר רק בשילוב בין טכנולוגיות מתקדמות לתשתיות פיזיות, אלה גם מערכת שמגיבה ומנתחת בזמן אמת.
זהו תהליך חשוב מאוד שיאפשר שליטה ובקרה עצמית על כל הטכנולוגיה שנמצאת ברשות המקומית. בזה אני הולך להשקיע את המאמץ.

בנוסף, אדאג להוסיף מצלמות בעיר על מנת לתת בטחון ובקרה לתושבים ולפיקוח העירוני, ואוסיף טכנולוגיות חכמות על מנת לממש את חזון העיר הרספונסיבית, שלכשימומש יחסוך כספים שיועברו לחינוך".

אתה מתמודד מול ראש עיר ותיק, עם כוח פוליטי לא קטן. מה אתה חושב שהסיכויים שלך לנצח אותו?
"זו בדיוק הסיבה שאני רוצה להתמודד. מעלות תרשיחא מנוהלת כבר 42 שנים על ידי אותו אדם. הגיע הזמן שהוא יפנה את מקומו למנהיגות חדשה, איכותית, נקייה ובעלת צורת ניהול מקצועית ושיתופית, כפי שמגיע לתושבי העיר הנהדרת הזאת. אני נפגש עם תושבי העיר, הולך לחוגי בית ושומע את הרצון לראות מנהיגות אחרת. בדיוק בשביל זה אני פה. בשבילי, תושבי מעלות תרשיחא הם בראש סדר העדיפויות ואדאג ליישם זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים