שיניתם את הדפדפן שלכם לאחרונה?

דו"ח: דפדפני ברירת המחדל של מערכות ההפעלה, בייחוד דפדפן Edge של מיקרוסופט ו-Safari של אפל, איבדו בחודשים האחרונים משתמשים רבים

דפדפן. צילום: BigStock

אם בעבר הדפדפנים שהוטמעו במערכת ההפעלה זכו לפופולריות בקרב משתמשי אותה מערכת הפעלה, נראה שכיום הבחירה של המשתמשים היא עצמאית ובלי קשר דווקא למערכת ההפעלה. כזכור, מיקרוסופט (Microsoft) גם שילמה קנס ענק כשהטמיעה את דפדפן האקספלורר שלה בתוך מערכת Windows (וחיסלה בדרך את דפדפן Netscape) ואולצה גם להפריד אותו ממערכת ההפעלה.

חלפו מאז ימים רבים, אבל הדפדפנים עדיין מותקנים יחד עם מערכות ההפעלה כברירת מחדל, גם אם ניתן לא להשתמש דווקא בהם, ומסתבר שברירת המחדל אינה מבטיחה הצלחה בטוחה. לפי הדו"ח האחרון שפרסמה בימים האחרונים חברת המחקרים Net Applications, נתח השוק של דפדפני ברירת המחדל של מערכות ההפעלה, בייחוד דפדפן Edge של מיקרוסופט, ו-Safari של אפל (Apple) צנחו לשפל בחודש יוני האחרון ואיבדו משתמשים רבים.

לפי הדו"ח, דפדפן ברירת המחדל של מערכת ההפעלה Windows 10, ה-Edge, היה הדפדפן המועדף רק בקרב 11.8% של כל מערכות Windows 10 ו-Safari, שמותקן יחד עם mac OS (ולפני כן עם OS X), הופעל כמועדף בקרב 38.4% של מחשבי מק (Mac).

הפופולאריות של דפדפן Edge נמצאת בירידה מתמדת מאז שהושקה מערכת ההפעלה האחרונה של מיקרוסופט, ולמרות שנתח השוק Windows 10 הלך ועלה, נתח השוק של הדפדפן הלך וירד. לפני שנה עמד נתח השוק שלו על 22% במערכות Windows 10, ולפני שנתיים – על 27%.

 

דפדפן ספארי

דפדפן ספארי

הדפדפן מס' 1 במחשבים האישיים בעולם

מי ש"גנב" את המשתמשים מהEdge- הוא בעיקר דפדפן ה-Chrome, שעל אף שאיבד 2.1% בחודש יוני, הוא עדיין הדפדפן מס' 1 במחשבים האישיים בעולם, עם נתח שוק של 60.7%, ואחריו, בהפרש ניכר – ה-Internet Explorer המיושן של מיקרוסופט, עם נתח שוק של 15%.

צניחתם של דפדפני מיקרוסופט מוסברת בעיקר בדרישתה של החברה ממשתמשיה לשדרג לגרסה האחרונה של ה-IE, תוך שהיא מפסיקה את תמיכתה בכמה גרסאות קודמות שלו. בכך, היא פתחה פתח לשינוי והניעה משתמשים רבים אכן לעשות שינוי– אבל במקום לשדרג, הם פשוט ניצלו את ההזדמנות לנטוש את מיקרוסופט ולעבור למתחרים – בעיקר ל-Chrome.

נתח השוק של דפדפן ה-Safari של אפל צנח גם הוא בצורה דומה: משני שלישים על מחשבי מק בתחילת 2016- לפחות מ-50% לאחר שנה, 43% בתחילת 2018, ו-38.4%, כאמור, בחודש יוני השנה.

גם ה-Safari איבד משתמשים לטובת Chrome, בשל היותו הפופולארי בשוק, וגם לטובת Firefox של מוזילה (Mozilla) ו-Opera.

מדיניות ארגונית של שימוש בדפדפן אחיד לכל משתמשי הארגון

למרות שאפל מעולם לא אילצה את משתמשי המק להחליף גרסאות והמשיכה לתמוך בדפדפן וגם בגרסאותיו הקודמות, אחד ההסברים לאיבוד נתח השוק הוא שהמעבר ל-Chrome של המשתמשים במחשבים השולחניים מבוססי Windows בעבודה, גרם להם לנטוש את ה-Safari גם במחשביהם הביתיים, כדי שיוכלו, למשל, לסנכרן נתונים (סיסמאות, סימניות) בין המחשב בעבודה לזה שבבית.

בנוסף, בארגונים שתומכים הן במחשבי PC והן במחשבי מק גרם האילוץ של מיקרוסופט לשדרוג לאימוץ ה-Chrome של גוגל (Google) בשל העדפת מדיניות ארגונית של שימוש בדפדפן אחיד לכל משתמשי הארגון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים