"לא קל להכניס קוד פתוח בארגון – אבל זה משתלם".

"בעולם הקוד הפתוח היו שלושה גלים", אמר דורון אופק, SUSE ישראל ● "הראשון, בתחום התשתיות, השני, עם כניסת ארגונים לענן והשלישי - של תשתיות פנים-ארגוניות מתקדמות, המתממשקות לאותם עננים ציבוריים"

דורון אופק, מנהל פעילות SUSE ישראל. צילום: ניב קנטור

"למרות שהקוד הפתוח נכנס כבר למיינסטרים, עדיין לא קל להחדיר טכנולוגיה זו לארגונים, מסיבות רבות. אולם, בשנים האחרונות אנחנו מרגישים האצה בשימוש של ארגונים בטכנולוגיות קוד פתוח. זאת כי ארגונים מבינים שהקוד הפתוח מאפשר להם להגיב ולהתאים באופן מיטבי את מערכות ה-IT שלהם לטובת הצרכים החדשים של הארגון – הבאים לידי ביטוי, בין היתר, בדרישה לזריזות וגמישות", כך אמר דורון אופק, מנהל פעילות SUSE ישראל.

אופק דיבר בסיום SUSE Expert Days 2018. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם אירועים EAST בתל אביב, בהשתתפות מקצועני קוד פתוח, לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

לדברי אופק, "בעולם הקוד הפתוח היו שלושה גלים. הראשון, בתחום התשתיות, עם כניסתם של שרתי Linux, כאשר בתחילת המילניום חברות דוגמת אורקל (Oracle) וסאפ (SAP) דחפו אותם באופן חזק. אז, ראינו את רד-האט (Red Hat) מזנקת".

"הגל הבא היה במחצית העשור הקודם, עם כניסתם של ארגונים לענני המחשוב השונים. אז, בתחום הקוד הפתוח אובונטו (Ubuntu) כיכבה. כיום, הגיע הגל השלישי – של תשתיות פנים-ארגוניות מתקדמות, אשר מתממשקות לאותם עננים ציבוריים. פה, ל-SUSE יש יתרון, בשל המקום ממנה היא באה – עבודה רבת שנים בקרב מערכי IT של ארגוני אנטרפרייז מהגדולים באירופה, ששם הסביבות הן מאד מסורתיות ומאד מורכבות".

אחת המגמות שאנו רואים, אמר אופק, "היא שחברות מקדמות את גישת ה-DevOps, ורואות בה חלק מאסטרטגיית ה-IT העתידית שלהם. מימוש מוצלח של DevOps עלול להיות מורכב, אולם, תשתית מוגדרת תוכנה, SDI, יכולה לספק את תשתית הענן הגמישה שתענה לאתגר".

לדבריו, "השימוש בקונטיינרים ממשיך לצבור תאוצה. הקונטיינרים הם גורם המאפשר ל-DevOps להתממש, כיוון שהם מסייעים לארגונים להקצות באופן טוב יותר משאבים, להאיץ פיתוח של יישומים ולשפר את אמינות וניידות הענן".

על פי אופק, "עם המעבר של חברות רבות לפתרונות ענן פרטיים והיברידיים, OpenStack הופך ליותר ויותר פופולרי. כך, 23% מהחברות כבר פרסו OpenStack. החברות פונות לטכנולוגיית ענן פרטי בקוד פתוח, בגלל הגמישות שלה, והיכולת להקטין את העלות בעלות הכוללת, TCO".

"OpenStack הגיעה לבשלות"

לדברי אופק, "המענה לאתגרי המנמ"ר מגיע בכמה אופנים. OpenStack – פלטפורמת התשתית כשירות למחשוב ענן – הגיעה לבשלות והופכת לפלטפורמת תשתית פתוחה שמועדפת ברחבי העולם העסקי. הפרויקט, המוטמע בניהול ה-OpenStack Foundation, מייצר תקן מונחה על ידי הקהילה עבור תשתית כשירות (IaaS)".

"OpenStack נתמכת על ידי ספקיות IT גדולות והיא מאפשרת בנייה של פתרונות IaaS באופן כלכלי יותר. היא מאפשרת גישה למחשוב, קישוריות ושירותי אחסון, אשר יכולה להתבסס על תוכנה ולא על חומרה. OpenStack מיועדת לתמוך ביישומי ענן גמישים, הצומחים לרוחב".

מענה נוסף, על פי אופק, "מגיע מעבודה עם קונטיינרים. הם מסייעים לארגוני פיתוח תוכנה לחסוך זמן וכסף. הם עושים זאת על ידי אספקת מנגנון לניוד של היישומים ברחבי סביבות הפיתוח, הבדיקות וההטמעה".

לדבריו, "אנו יודעים לספק למנמ"ר יכולות וכלים שונים, לרבות סביבות IT לתשתיות קריטיות. אנו יודעים לספק מערכות בתצורת אשכול, אשר מספקות יכולות לאיזון עומסי עבודה וזמינות גבוהה של יישומים ושירותים קריטיים בארגון".

SUSE, ציין אופק, "היתה חלק מנובל והיא חברה עצמאית החל מלפני שלוש שנים, בתוך קבוצת מיקרו פוקוס (Micro Focus). עם השלמת רכישת נכסי הענן (פלטפורמות Helion ו-Stackato) מ-HPE, הפכה SUSE  לתורמת הקוד הגדולה ביותר בעולם בתחום פיתוח טכנולוגיות הענן. עם המעבר של חלקים מ-HPE למיקרופוקוס, העברנו אלינו את כלל הצוותים שעסקו בפיתוחי הענן השונים ב-HPE ואלה מוזגו עם פיתוחי SUSE בתחום ה-Openstack וב-Cloud foundry".

בארץ, סיכם אופק, "חווינו גידול של מאות אחוזים בהיקף הפעילות שלנו במהלך 2017, ואנו צופים את המשך הגידול השנה. אנו רואים אצל הלקוחות הארגוניים דרישה עצומה לטכנולוגיות מבוססות קוד פתוח בעולמות IT שונים: ענן פנימי, DevOps, ואחסון מוגדר תוכנה – ואנו הולכים לשם יחד עם הלקוחות. עולם הקוד הפתוח ממשיך לתפוס תאוצה. ארגונים מבינים את הצורך בעבודה בסביבות IT פתוחות. רק בדרך זו הם יקבלו את התועלות של חיסכון בעלויות עם גמישות תפעולית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים