רפאל תקים הגנת סייבר למאגר נתוני האשראי הלאומי של בנק ישראל

היקפו הכולל של הפרויקט מוערך בכ-140 מיליון שקלים ● במסגרתו רפאל תספק את ניתוח האיומים, אפיון, תכן מפורט, הקמה תפעול ותחזוקה של מערכת הגנת סייבר משולבת להגנת המידע של המערכת

תא"ל (מיל') אריאל קארו, ראש מנהלת מודיעין וסייבר ברפאל. צילום: יח"צ

רפאל תקים את מערך הגנת הסייבר עבור מאגר המידע של מערכת שיתוף נתוני האשראי הלאומית, עבור בנק ישראל. רפאל תהיה קבלן משנה של מטריקס IT, שהיא הקבלן הראשי לאפיון, להקמה ולתפעול המערכת.

היקפו הכולל של הפרויקט מוערך בכ-140 מיליון שקלים. עלות מערך הסייבר תעמוד על יותר מ-10 מיליוני שקלים. במסגרת הפרויקט רפאל תספק את ניתוח האיומים, אפיון, תכן מפורט, הקמה תפעול ותחזוקה של מערכת הגנת סייבר משולבת להגנת המידע של המערכת.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, אמר כי "הפעילות המשותפת והמוצלחת שלנו עם רפאל סביב פרויקט חמ"ל הסייבר הלאומי, ה-CERT, הוכיחה כי מדובר בגוף סייבר בעל ידע וניסיון רבים בתחום בישראל".

"למטריקס פעילות רחבת היקף בעולם הסייבר ואבטחת המידע עבור גופים אזרחיים וביטחוניים, עם יכולת פיתוח וחדשנות בתחום מקצה לקצה. החיבור האסטרטגי שלנו עם רפאל מושתת על יכולות מוצקות ומוכחות, אשר יבטיח הגנת סייבר יציבה ובטוחה לניהול מאגר נתוני האשראי הלאומי".

מערך הגנת הסייבר של רפאל. צילום: יח"צ

מערך הגנת הסייבר של רפאל. צילום: יח"צ

תא"ל (מיל') אריאל קארו, ראש מנהלת מודיעין וסייבר ברפאל, ציין כי "אנו מתמחים בהובלת פרויקטי סייבר מורכבים, בעלי משמעות ברמה הלאומית. הזכייה כספק הסייבר של מטריקס בפרויקט של בנק ישראל היא ביטוי משמעותי נוסף לפעילותנו בתחום הסייבר בארץ ובעולם".

ביוני 2017 פורסם כי מטריקס זכתה במכרז של בנק ישראל להקמת מאגר נתוני אשראי, ולאחר מכן לתפעול ולתחזוקה שלו.

הקמת המאגר באה בעקבות הצעת חוק שאושרה בכנסת במרץ בשנה שעברה. המאגר יכיל נתונים פיננסיים על משקי בית ועסקים קטנים, ויאפשר לבנקים ולמוסדות פיננסיים חוץ-בנקאיים לקבל מידע מדויק על הנכסים הפיננסיים של משקי בית ועסקים קטנים ועל ההתחייבויות שלהם. מאגרים כאלה קיימים במדינות מערביות והם משמשים כלי לספקי אשראי שונים, בנקאיים וחוץ-בנקאיים, שבאמצעותו הם בוחנים את רמת הסיכון של משקי בית ועסקים קטנים שפונים אליהם על מנת לקבל אשראי.

"המאגר צפוי לחולל שינוי משמעותי במגזר הפיננסי"

אבנר זיו, מנמ"ר בנק ישראל, אמר לפני חודשים אחדים לאנשים ומחשבים, כי "לקחנו על עצמנו להוביל את פרויקט מאגר נתוני האשראי הלאומי, שצפוי לחולל שינוי משמעותי במגזר הפיננסי. זאת, על ידי יצירת מנגנון של דירוג אשראי סטנדרטי (Credit Scoring), המגלם את רמת הסיכון במתן אשראי ללקוח מסוים".

אבנר זיו, מנמ"ר בנק ישראל

אבנר זיו, מנמ"ר בנק ישראל

"במסגרת הפרויקט יוקם מאגר מידע מרכזי לנתוני אשראי, שיאפשר למספר 'לשכות אשראי', שיקבלו רישיון לנושא מבנק ישראל, לנתח את נתוני הלקוחות לפי הרשאה, לפתח מודלים סטטיסטיים ולחשב את דירוג האשראי של כל לקוח".

"חטיבת טכנולוגיות המידע של הבנק היא גורם דומיננטי בניהול הפרויקט, והמערך הטכנולוגי שתוכנן ונמצא בתהליך פיתוח והקמה הוא מערך מורכב ביותר, מבוסס על טכנולוגיות מתקדמות ומגלם סטנדרטים מחמירים באופן מיוחד בתחומי אבטחת המידע והפרטיות", ציין זיו.

הוא אמר שכחלק מפרויקט הקמת מאגר האשראי, הקים הבנק המרכזי אגף תשתיות פיננסיות "שעוסק במערכות ובתשתיות המשרתות יעדים של שיפור השיתוף במידע, שיפור התחרותיות וקידום החדשנות במערכת הבנקאית במקומות בהם נדרשת התערבות של בנק ישראל".

זכייה שניה של השתיים

זכיה זו מגיעה לאחר ששתי החברות זכו באחד הפרויקטים המרכזיים בתחום הסייבר בישראל. ביוני 2015 פורסם כי המטה הקיברנטי הלאומי יקים CERT (ר"ת Computer/Cyber Emergency Response Team – צוות תגובות לאירועי מחשוב וסייבר בחירום), בפרויקט בהיקף כספי של כ-100 מיליון שקלים.

קבוצת חברות בראשות רפאל היא שזכתה בהקמת החמ"ל. רפאל תנהל את הקבוצה שהתמודדה יחד עימה: EMC, יבמ (IBM), מטריקס וסיסקו (Cisco). רפאל, כזכור, היא שתכננה והקימה את חמ"ל הסייבר הלאומי של ישראל, הממוקם בבאר שבע. הוא פועל מבצעית החל מדצמבר 2016, ונמצא תחת ניהול רשות הסייבר הלאומית.

הקמת חמ"ל הסייבר הלאומי נועדה לשפר את ההגנה מפני תקיפות סייבר ברמת המדינה. הקמתו אמורה לשפר את יכולות הגנת סייבר ולספק סיוע, ליווי, וגיבוי לגופים, חברות, ומשרדי ממשלה, לאיתור, גילוי, ומענה להתקפות במימד הסייבר. ה-CERT אינו בעל סמכויות הנחייה או אכיפה, אלא הוא גוף לאומי שכולל צוות העוסק במתן מענה מיידי לאירועי אבטחת מידע וסייבר בארגונים שונים ברמת המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים