"המשימה: להביא את החדשנות לכל הערים והישובים בישראל"

"המטרה היא להנגיש את העיר החכמה לכולם בצורה שווה, ולצמצם באמצעות זאת את הפערים הדיגיטליים", אמר חיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון מקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, בראיון לאנשים ומחשבים

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות. צילום: פלי הנמר

"החדשנות היא בדמנו ואנחנו מקדימים את העולם גם בנושא הערים החכמות. המשימה שלנו היא להביא את החדשנות שמייצרות הערים החכמות לכל עיר וישוב בישראל, ולהנגיש אותה לכולם בצורה שווה". כך אמר חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, בראיון לאנשים ומחשבים.

ביבס עומד בראש משלחת של ראשי ערים ומועצות מרחבי הארץ, שמבקרת בכנס ובתערוכה הבינלאומיים Smart City 2017, שנפתחו אתמול (ג') בברצלונה. בתערוכה מציגות כמה רשויות מקומיות מישראל במסגרת הביתן שהעמיד מיזם ישראל דיגיטלית, שמנוהל על ידי המשרד לשוויון חברתי, בראשותה של השרה גילה גמליאל.

לדברי ביבס, "מיזם ישראל דיגיטלית מייצר את האפשרות לחבר את הטכנולוגיה עם הערים ולצמצם את הפערים. זו לא חוכמה שרק כמה רשויות גדולות, שיש להן משאבים, תבצענה פרויקטי עיר חכמה. בזכותה של השרה גמליאל, שיוזמת ודוחפת את הנושא, יש סיכוי להרחיב את המעגל ולהביא את הבשורה לכל ישוב וישוב".

הוא סיפר כי הגיע לברצלונה היישר מביקור שערך בארצות הברית. "הייתי בבוסטון ובניו-יורק, ראיתי מה שעושים שם בתחום העיר החכמה וזה רק חיזק אצלי את התובנה שאין שום סיבה שגם אצלנו לא יהיו פרויקטים כאלה", אמר ביבס.

לדבריו, "כל פרויקט של עיר חכמה, שמייעל את עבודת העירייה, מפנה תקציבים לביצוע פרויקטים לרווחת התושבים". הוא נתן כדוגמה את פרויקט מחשוב תהליכי איסוף האשפה במודיעין. "חסכנו מיליוני שקלים בשנה כתוצאה מהצמדת חיישנים לפחי האשפה והיכולת לנהל טוב יותר את איסופה. הכסף שנחסך מכך הועבר לטובת פרויקטים חשובים אחרים בעיר. זו רק דוגמה אחת".

"אם האזרח לא יכול לבוא לקבל את השירותים – נגיע אליו"

הוא התייחס לאוטובוס הדיגיטלי שהמועצה האזורית חבל מודיעין הביאה לביתן של ישראל דיגיטלית בתערוכה. "זוהי דוגמה לתפיסה הרחבה של עיר דיגיטלית", אמר. "אם האזרח לא יכול לבוא למועצה לקבל את השירותים – אנחנו, אנשי השלטון המקומי, נביא אותם אליו, בעזרת האוטובוס, שיסתובב בין הישובים וינגיש להם את השירותים. זו דוגמה כיצד הטכנולוגיה והמחשוב מהווים גשר לצמצום הפערים ולהגברת השוויוניות".

בהתייחסו לאתגר שהציבה השרה גמליאל – שעד סוף העשור כל עיר בישראל תהיה דיגיטלית – אמר ביבס: "אין לי ספק שיש רצון עז בקרב התושבים וראשי הרשויות להצטרף למיזם ולהיות דיגיטליים. אני שומע את זה מראשי ערים בכל הארץ. הם מבינים את החשיבות של פרויקטי עיר חכמה ומוכנים להיכנס לזה. צריך רק לתת להם את הכלים הנכונים".

הוא פנה לחברות הסטארט-אפ בתחום וקרא להן "להפוך את ישראל למעבדה ליישום הפרויקטים שלהן. משם הן יכולות לפרוץ לחו"ל ואנחנו נעזור להן".

ביבס אמר כי השנה יחגוג מרכז השלטון המקומי שמונה עשורים לפעילותו. יחד עם ציון 70 שנים לישראל, יציין המרכז את המאורע בכנס השנתי, שייערך בפברואר הקרוב. "יגיעו לכנס ראשי ערים מובילות מכל העולם, שמכירים בחדשנות הישראלית ובאים ללמוד ולראות פרויקטים שכבר נעשים בארץ", ציין.

הכותבים הינם שליחי אנשים ומחשבים לאירוע.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הילה

    אפשר לראות את הקידמה בחללי ההשכרה המשותפים הצצים בפריפריה. תנאים מצוינים, טכנולוגיה מתקדמת. תראו למשל מה נפתח בחדרה - http://vimeo.com/242534522 - לא צריך יותר מזה. ויש עוד כמה מקומות כאלה ברחבי הארץ.

אירועים קרובים