מי יחליף את שעיה בנימין בתפקיד מנהל שע"מ?

הממשלה החליטה לפטור את רשות המיסים מחובת פרסום מכרז לתפקיד מנהל זרוע המחשוב של רשות המסים ולמנות במקום זאת ועדה חיצונית

רשות המסים

הממשלה החליטה באחרונה לפטור את רשות המסים מחובת פרסום מכרז לתפקיד מנהל שע"מ, שהיא זרוע המחשוב של רשות המסים – במקום שעיה בנימין, שעזב את התפקיד במרץ האחרון.

לפי החלטת הממשלה, על פי תיקון לחוק שירות המדינה משנת 1999 ולאור מאפייני המשרה, התקבלה הצעת ועדת השרים לפטור ממכרז לחיפוש אחר מועמד, ובמקום זאת למנות ועדת איתור. הוועדה תפעל על פי עקרונות שקבעה החלטה אחרת של הממשלה, מיום 29 בפברואר 2002. בראש ועדת האיתור יעמוד מנהל רשות המסים או נציגו, ויהיו חברים בה נציגים של נציבות שירות המדינה, מנהל רשות התקשוב, נציגי ציבור שיש להם מומחיות בתחום ונציגי אקדמיה. כהונת מנהל שע"מ שייבחר תהיה בת חמש שנים וניתן יהיה להאריכה בשלוש שנים נוספות.

הוועדה תאתר מועמדים מתוך הרשות ומחוצה לה, וההערכה היא שתהיה עדיפות למועמד חיצוני, שאחד מתפקידיו יהיה להרגיע את הרוחות בשע"מ ולשפר את מערכת היחסים עם ועד העובדים, המנהל כמה מאבקים מול ההנהלה, בגיבוי ההסתדרות.

הרקע להתפטרות: חילוקי דעות חריפים עם מנהל רשות המסים

בנימין התפטר במרץ האחרון, עקב חילוקי דעות חריפים עם מנהל רשות המסים, משה אשר, בהם סביב החלטה שהתקבלה למנוע ממנו שליטה על תקציבי המחשוב של הרשות והפעלתם.

במכתב ששלח לעובדי שע"מ כתב בנימין כי "עקב חילוקי דעות בין מנהל רשות המסים לביני על אופן ניהול שע"מ ועל ההתנהלות מול הרגולטורים השונים, ובעיקר מול אגף התקציבים, הודעתי למנהל הרשות על רצוני לפרוש מתפקידי בהקדם האפשרי. ההודעה על ההתפטרות נובעת מכך שאיני יכול להשלים ואיני מסכים עם ההתנהלות החדשה. בהכירי בכך שאני חייב לכבד את החלטותיו של מנהל הרשות, לא נותרה לי ברירה אלא להודיע על התפטרותי".

בנימין מונה לתפקיד מנהל שע"מ ב-2007 והוא אחד העובדים הוותיקים ברשות, לאחר שהחל את עבודתו בה לפני יותר מ-40 שנים. הוא מילא שורה של תפקידים ברשות, ביניהם מנהל אגף תשתיות, והחליף כמנהל שע"מ את יעקב נבות, שכיהן בתפקיד 14 שנים.

יצוין כי בנימין נחשב למנהל מוערך, שקידם את הרשות מבחינה טכנולוגית, אולם בשנתיים האחרונות הייתה לו מערכת יחסים מתוחה עם ועד העובדים, שבראשו עומד דורון דודו. במהלך התקופה נקטו העובדים בעיצומים, בין היתר על רקע סחבת בהכללת עובדי קבלן כעובדים מן המניין, וכן על רקע כוונה שהייתה לאוצר לבטל את עצמאות שע"מ ולהפוך אותה ליחידה במשרד. אולם, כאמור, הסיבה שהביאה את בנימין להתפטרות היא ההחלטה למנוע ממנו שליטה על תקציבי המחשוב של הרשות והפעלתם.

טרם פורסמו שמות חברי ועדת האיתור ומועד תחילת עבודתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים