שעיה בנימין פורש מניהול שע"מ: "איני יכול להשלים עם ההתנהלות"

לאנשים ומחשבים נודע כי בנימין החליט על הפרישה מניהול הזרוע המחשובית של רשות המסים לאחר שנלקח ממנו ניהול התקציב, שעומד על עשרות מיליוני שקלים בשנה ● הוא כתב לעובדים: "ההודעה על ההתפטרות נובעת מכך שאיני מסכים עם ההתנהלות החדשה"

רשות המסים

שעיה בנימין, מנהל שע"מ – זרוע המחשוב של רשות המסים, הודיע היום (א') למנהל הרשות, משה אשר, על כוונתו לסיים את תפקידו באופן מיידי.

במכתב ששלח הערב לעובדי שע"מ כתב בנימין כי "עקב חילוקי דעות בין מנהל רשות המסים לביני על אופן ניהול שע"מ ועל ההתנהלות מול הרגולטורים השונים, ובעיקר מול אגף התקציבים, הודעתי למנהל הרשות על רצוני לפרוש מתפקידי בהקדם האפשרי. ההודעה על ההתפטרות נובעת מכך שאיני יכול להשלים ואיני מסכים עם ההתנהלות החדשה. בהכירי בכך שאני חייב לכבד את החלטותיו של מנהל הרשות, לא נותרה לי ברירה אלא להודיע על התפטרותי".

בנימין כתב כי מנהל הרשות טרם אישר את התפטרותו. עם זאת, הוא ציין שימשיך בתפקידו עד למציאת מחליף. הוא אף סירב להגיב על הידיעה.

לאנשים ומחשבים נודע כי הרקע לחילוקי הדעות הוא כרסום משמעותי בסמכויותיו של בנימין בכל מה קשור לניהול תקציבי שע"מ, הנאמדים בכמה עשרות מיליוני שקלים בשנה, והעברתם לסמנכ"ל משאבי האנוש של הרשות, כפיר חן.

מנהל שע"מ מזה עשור

בנימין מונה לתפקיד מנהל שע"מ ב-2007 והוא אחד העובדים הוותיקים ברשות, לאחר שהחל את עבודתו בה לפני יותר מ-40 שנים. הוא מילא שורה של תפקידים ברשות, ביניהם מנהל אגף תשתיות, והחליף כמנהל שע"מ את יעקב נבות, שכיהן בתפקיד 14 שנים.

יצוין כי בנימין נחשב למנהל מוערך, שקידם את הרשות מבחינה טכנולוגית, אולם בשנתיים האחרונות הייתה לו מערכת יחסים מתוחה עם ועד העובדים, שבראשו עומד דורון דודו. במהלך התקופה נקטו העובדים בעיצומים, בין היתר על רקע סחבת בהכללת עובדי קבלן כעובדים מן המניין וכן על רקע כוונה שהייתה לאוצר לבטל את עצמאות שע"מ ולהפוך אותה ליחידה במשרד. אולם, כאמור, הסיבה שהביאה את בנימין להתפטרות היא ההחלטה למנוע ממנו שליטה על תקציבי המחשוב של הרשות והפעלתם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים