"הענן נותן לארגון גמישות, אג'יליות ויכולת לחדש"

"אנו רואים חברות הגדלות במהירות שבתוך פרק זמן קצר יחסית הופכות להיות בינלאומיות, ולכן נדרשות לשנות את המודל העסקי שלהן", כך אמר דיוויד טרנר, מנהל שיווק לאזור EMEA ב-NetSuite מבית אורקל

"מחשוב הענן הוא כבר לא באזז, אלא משהו המיושם הלכה למעשה בארגונים. זה נובע מהיתרונות הגלומים בו: היכולת שלו לספק לארגון יותר גמישות תפעולית, לצד היכולת להיות אג'ילי ולהזריק חדשנות לארגון", כך אמר דיוויד טרנר, מנהל שיווק לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה), NetSuite מבית אורקל (Oracle).

טרנר אמר את הדברים לאנשים ומחשבים במסגרת כנס Oracle Open World 2017. הכנס התקיים לפני ימים אחדים בסן פרנסיסקו, בהשתתפות 62 אלפי מקצועני IT, לקוחות ענקית ה-IT ושותפיה, ביניהם יותר מ-100 לקוחות ישראלים.

לדברי טרנר, "אנו רואים חברות הגדלות במהירות שבתוך פרק זמן קצר יחסית הופכות להיות בינלאומיות, ולכן נדרשות לשנות את המודל העסקי שלהן. אם הן רוצות לשכפל את המערכות שלהן מארץ לארץ, התהליך ייארך זמן רב. הענן נותן מענה לצורך זה – הוא מאפשר הטמעות קצרות מועד, ובכל מקום בעולם. ישראל היא שוק מרגש עבורנו בשל כמות הסטארט-אפים בה. יש לנו עבר מוכח בתחום עם חברות אינטרנט שכיום הן גדולות או ענקיות, שהיו לקוחות שלנו מההתחלה והנפיקו בסכומי ענק: סנאפצ'ט (Snapchat), גרופון (Groupon), גו פרו (GoPro) ועוד".

כך, סיפר טרנר, "חברת שליחות בריטית בשם Deliveroo, סיפקה שליחויות למסעדות שאין להן שליחויות, עם צי של אופנועים ואופניים, תמורת שלושה ליש"ט. האתגר של החברה היה להתרחב בארצות אירופה, בטרם יגנבו לה את הרעיון. היא החלה לעבוד עם מערכת ERP ברישוי מסורתי, ובקושי הצליחה לפעול בשתי ארצות, וגם אז התקשתה לעבוד בשלוש שפות. החברה הבינה שלא תוכל להתקדם במהירות, והחליטה להטמיע NetSuite. תוך שנה וחצי היא הצליחה לפעול ב-12 ארצות, ב-50 ערים באירופה".

כמו כפפה ליד

באוגוסט 2016 אורקל רכשה את NetSuite יריבתה בעולם ה-ERP בענן, תמורת 9.3 מיליארד דולר. NetSuite סיפקה פתרון ERP המבוסס ענן, המותקן ביותר מ-40 אלף ארגונים ביותר מ-100 מדינות שונות. בטרם נרכשה, משך יותר משנתיים הרווח שלה צמח בעשרות אחוזים מדי רבעון, ושווי השוק שלה עמד על שבעה מיליארד דולר. הרכישה, אמר טרנר, "נותנת לנו משאבים לטובת הרחבת העילות שלנו בכמה אופנים. הגדלת הנוכחות הבינלאומית שלנו; יכולת לביצוע לוקליזציה למוצרים; שימוש בדטה סנטרים של אורקל; הגדלת משאבי השיווק".

"השוק הישראלי מתאים לנו ככפפה ליד", אמר טרנר, "וזאת בשל היקף חברות סטארט-אפ במדינה. ישראל מהווה עבורנו הזדמנות עסקית, כי חלק מאותן חברות סטארט-אפ יגדלו במהירות ויהפכו להיות בינלאומיות ואז ירצו לשנות את המודל העסקי שלהן. עוד בטרם הרכישה פעלנו בארץ בעזרת ארבעה אינטגרטורים – NetCloud, One1 ,AllCloud ו-איי קלאודיוס. נשנה את מודל ההטמעה: מעקיף – לישיר ועקיף. אנו עושים זאת בשווקים רבים, וזה טוב ללקוחות – וגם לשותפים שלנו".

"נטמיע השנה בישראל עשרות מערכות שלנו", סיכם טרנר. "הצבנו לסניף המקומי יעדי מכירה, והם כבר הגיעו אליהם. נגדיל את כמות אנשי המכירות בארץ. ההתרגשות והרעב למערכות ERP בענן – גדלה".

אורית קנטורוביץ', מנהלת חטיבת Cloud ERP/HCM ופיננסים, אורקל ישראל. צילום: יח"צ

אורית קנטורוביץ', מנהלת חטיבת Cloud ERP/HCM ופיננסים, אורקל ישראל. צילום: יח"צ

אורית קנטורוביץ', מנהלת הפעילות של NetSuite ו-Cloud ERP באורקל ישראל, הוסיפה כי "מדי שנה נפתחות בישראל 1,450 חברות סטארט-אפ. אנחנו רוצים להגיע לכמה שיותר מהן. נגדיל משמעותית את צוות המכירות המקומי. נשאף להגיע לכל ארגון המונה 3-250 עובדים".

"יחד עם ארבע השותפות שלנו עשינו לוקליזציה למערכת. המתחרות העיקריות שלנו הן סאפ (SAP) ופריוריטי (Priority). היתרון שלנו הוא שאנו היחידים שהשקנו ERP אמיתי בענן. כל לקוח שרוצה חדשנות ומודרניזציה – יילך עם NetSuite".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים