באיזו חברת אינטגרציה תפוקת העובדים היא הגבוהה ביותר?

ניתוח הדו"ח המלא של BDI, שפורסם אתמול (ב') בלעדית באנשים ומחשבים, מעלה נתונים מעניינים על המחזור לעובד בכל אחת מהחברות, שמאירים אותן באור קצת שונה

כמה כל עובד של חברות האינטגרציה הגדולות מכניס? צילום אילוסטרציה: Foto-poly, BigStock

דירוג חברות התוכנה והאינטגרציה של BDI, שפורסם אתמול (ב') אצלנו, באנשים ומחשבים, בלעדית מכיל, בין היתר, נתון מעניין על מחזור ההכנסות לעובד בכל אחת מהחברות. ניתוח של טור זה בטבלה מייצר סדר אחר בדירוג החברות, ששונה ממיקומן לפי המחזור הכללי.

ההכנסה לעובד היא בין המדדים הכלכליים שמהם ניתן להשליך על יעילות העובדים ותרומתם לתפוקה הכללית. על פי ניתוח זה, חילן-נס תופסת את המקום הראשון (כל הנתונים נכונים ל-2016). החיבור בין מחזורי העובדים של חילן ונס (הדירוג מפריד אותן, מסיבות לא ברורות) מניב 674 אלף שקלים לעובד. על פי הדירוג, חילן מעסיקה 3,291 עובדים ונס – 2,650 עובדים. בסך הכול, מועסקים בשתי החברות 5,941 עובדים. המחזור הכללי של חילן (כאמור, הדירוג מופרד) עומד על 1.2735 מיליארד שקלים וזה של נס – על 790 מיליון.

אבי באום, מנכ"ל חילן. צילום: יח"צ

אבי באום, מנכ"ל חילן. צילום: יח"צ

מלם תים ניצבת במקום השני עם מחזור שנתי של כ-608 אלף שקלים לעובד. החברה דיווחה על היקף הכנסות שנתי של 1.9028 מיליארד שקלים והיא מעסיקה 3,130 עובדים.

אודי וינטראוב, מנכ''ל מלם תים. צילום: בן-עמי קרן

אודי וינטראוב, מנכ"ל מלם תים. צילום: בן-עמי קרן

השלישייה הראשונה נסגרת עם One1, שעובדים בה 3,033 איש ושמחזור ההכנסות לעובד בה הוא 431 אלף שקלים. ההכנסות השנתיות המדווחות של החברה עומדות על 1.308 מיליארד.

שי אוזון, מנכ"ל One1. צילום: לואיז גרין

שי אוזון, מנכ"ל One1. צילום: לואיז גרין

רביעית ברשימה היא יעל תוכנה, שלה 400 אלף שקלים לעובד. על פי הדו"ח של BDI, מחזור ההכנסות של החברה עמד ב-2016 על 400 מיליון שקלים והיא מעסיקה 1,000 עובדים.

דורון גיגי, מנכ''ל יעל תוכנה. צילום: כפיר סיון

דורון גיגי, מנכ"ל יעל תוכנה. צילום: כפיר סיון

המחזור לעובד בטלדור הוא 361 אלף שקלים ולפיכך היא תופסת את המקום החמישי. החברה דיווח כי ההכנסות שלה אשתקד עמדו על 808.3 מיליון שקלים והיא העסיקה בתקופת הדו"ח הנסקרת 2,237 עובדים.

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צילום: ניב קנטור

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צילום: ניב קנטור

הנתון המפתיע בניתוח פרמטר זה, של תפוקה לעובד, הוא של מטריקס, שניצבת במקום הראשון בדו"ח מבין כל חברות האינטגרציה ונחשבת למובילה בשוק, אולם המחזור לעובד אצלה עומד על 308 אלף שקלים בלבד והיא נמצאת במקום השישי בדירוג זה. החברה דיווחה על הכנסות של 2.554 מיליארד שקלים והיא מעסיקה 8,250 עובדים.

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

חברות נוספות בדירוג הן SQ Link במקום השביעי, עם 266 אלף שקלים לעובד; אלעד מערכות, שממוקמת בדירוג הכללי של חברות האינטגרציה במקום האחרון וניצבת בטבלה זו במקום השמיני; וגב מערכות במקום התשיעי עם 231 אלף שקלים לעובד.

בדירוג הכללי של חברות האינטגרציה מופיעות יבמ (IBM) ו-HP, אולם אין לגביהן מידע בדו"ח על מספר העובדים והתפוקה לעובד.

הטבלה המלאה

הטבלה המלאה

יש לציין שהדו"ח והניתוח של התוצאות מתייחסים לפעילות של החברות בשוק הישראלי בלבד ולא לוקחים בחשבון את פעילותן בחו"ל, שעשויה, במקרים מסוימים, להשפיע על המיקום בטבלה.

פרסום הדו"ח אתמול באנשים ומחשבים עורר עניין רב בשוק. כמה מהחברות שדורגו בו הביעו הסתייגות מדרך הניתוח של הפעילות והמיקום, כאשר בולטת תגובתה של נס, שהביעה פליאה רבה מדוע בחרו עורכי הדו"ח להפריד את הפעילות שלה מקבוצת חילן, שהיא בעליה והיא גם חברה ציבורית, בעוד שנס אינה נסחרת בבורסה. כמו כן, יש בטבלה עוד שתי חברות לא בורסאיות שהנתונים לגביהן פורסמו – אלעד מערכות וגב מערכות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מייק לבניזרי, ר'ג

    מישהו אכל אצלכם יותר מדי פטריות... חיברתם את הממוצעים של חילן ושל נס במקום לעשות ממוצע ביניהם. יצאתם קוקוס. חילן רחוקה מהתוצאות שאתם מראים..וברור שהיא לא במקום הראשון...

אירועים קרובים