מיהן חברות האינטגרציה המובילות במשק?

היכן ממוקמות טלדור, מטריקס, One1 והחברות הבולטות האחרות בתחום? על פי אילו קריטריונים הן דורגו? דו"ח חדש של BDiCode מספק את התשובות לשאלות המסקרנות הללו

דירוג 100 מנכ"לי חברות ההיי-טק הטובים ביותר - בלי מנכ"ל ישראלי אחד. צילום אילוסטרציה: Elnur, BigStock

BDiCode פרסמה באחרונה את דירוג 500 החברות המובילות במשק (לשנת 2016), על פי קטגוריות ומגזרים שונים. בין היתר, דירגה החברה את חברות התוכנה והאינטגרציה המובילות במשק.

הדירוג נעשה על פי הנתונים הגלויים של החברות, כגון מחזור, מספר מועסקים והכנסות לעובד. כל אחת מהן קיבלה דירוג בטבלה הספציפית המתייחסת לחברות האינטגרציה, דירוג בקטגוריה של שירותים ומקום בדירוג הכללי של 500 החברות.

על פי הדו"ח, מטריקס נמצאת במקום הראשון בקטגוריית התוכנה והאינטגרציה, עם מחזור עסקי מדווח לשנת 2016 בהיקף של 2.5549 מיליארד שקלים. החברה מעסיקה 8,250 עובדים וההכנסות לעובד עומדות על 308 אלף שקלים. מטריקס מדורגת במקום ה-11 בדירוג הכללי של חברות השירותים במשק ובמקום ה-78 בדירוג הכללי של החברות.

שנייה בחברות התוכנה והאינטגרציה דורגה מלם תים, עם מחזור שנתי של 1.9028 מיליארד שקלים. החברה מעסיקה 3,130 עובדים, כאשר ההכנסות לעובד עומדות על 608 אלף שקלים. מלם תים מדורגת שביעית מבין חברות השירותים ובמקום ה-103 בדירוג הכללי.

את המקום השלישי תופסת One1 טכנולוגיות תוכנה, שדיווחה ב-2016 על מחזור של 1.3084 מיליארד שקלים. מספר עובדיה עומד על 3,033 וההכנסות מכל אחד מהם עומדות על 431 אלף שקלים.

מקור: BDiCode

מקור: BDiCode

חילן, שמסיבות לא ברורות מדורגת באופן עצמאי, בנפרד מנס, משובצת רביעית בדירוג, עם מחזור של 1.2375 מיליארד שקלים, 3,291 עובדים והכנסות לעובד של 376 אלף שקלים.

הסוגרת את החמישייה הראשונה היא טלדור, שדיווחה אשתקד על מחזור של 808.3 מיליון שקלים, 2,237 עובדים והכנסות של 361 אלף שקלים לעובד.

החברות יבמ (במקום חמישי משותף), נס, HP ישראל (במקום שישי משותף), יעל תוכנה, SQ Link וגב מערכות נמצאות בהמשך. סוגרת את רשימת 10 חברות התוכנה והאינטגרציה הבולטות אלעד מערכות, עם מחזור של 113 מיליון שקלים, 800 עובדים והכנסות של 238 אלף שקלים לעובד.

לגבי יבמ ו-HP ישראל מעירים עורכי הדירוג כי מדובר בהיקף פעילות מוערך מתוך כלל הפעילות של החברה.

תגובות החברות

מנס נמסר כי "אנחנו מודים ל-BDI על הדירוג, המתייחס ל-2016, אולם לצערנו, הנתונים המופיעים בו ביחס לקבוצתנו – קבוצת חילן ונס, כחלק בלתי נפרד ממנה – אינם מדויקים והדירוג לא משקף את המציאות העסקית והפיננסית של חילן ונס. מזה כשלוש שנים, מאז נרכשה נס על ידי קבוצת חילן, היא מהווה חלק בלתי נפרד ממנה ואינה מדווחת על תוצאותיה בנפרד. רכישה זו, מהעסקות המשמעותיות בעולם התוכנה והאינטגרציה בישראל בשנים האחרונות, הפכה את קבוצת חילן לשנייה בגודלה בתחום. יודגש כי בדירוגים מקבילים המתייחסים לקבוצת חילן מהווה נס חלק בלתי נפרד ממנה והיא מדורגת, כאמור, בצמרת שוק מערכות המידע בישראל".

עוד נמסר מהחברה כי "אנחנו תקווה שדירוגי BDI ל-2017 יתייחסו לקבוצת חילן ונס בתוכה כמקשה אחת, באופן שישקף נאמנה את עוצמתה של הקבוצה".

דורון גיגי, מנכ"ל קבוצת יעל, מסר כי "אנחנו שמחים על הדירוג הגבוה. אנחנו עובדים קשה על מנת לשמור על המובילות והמקצועיות שלנו, לצד טיפוח היחסים עם לקוחותינו ומתן תשומת לב רבה לעובדי הקבוצה".

לדבריו, "המרכיב המרכזי בהצלחותיה של קבוצת יעלה ובצמיחתה לאורך השנים הוא חדשנות מתמדת, המשולבת בניסיון רב ויכולת הקשבה והבנה, שמאפשרת להפוך כל רעיון לערך ולהטמיע אותו באופן המייצר תועלת ללקוח".

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור, אמר כי "אנחנו שמחים על הצלחתנו בשמירת מעמדנו הגבוה בצמרת החברות המובילות. אנחנו, בטלדור, מבצעים ללא הרף מהלכים רחבי היקף על מנת לבסס את מעמדנו בשווקים המרכזיים, באמצעות מתן קשת רחבה של פתרונות בעולמות התוכנה, התשתיות, השירותים וה-BPO, כגון אינטרנט של הדברים, סייבר ו-Big Data . הכול תוך מתן דגש למקצוענות ולחדשנות".

לדבריו, "אנחנו ממשיכים לחבור לשחקנים המובילים בעולם, מתוך כוונה לספק מוצרים וטכנולוגיות שיקנו ללקוחותינו ערך מוסף, והדבר בא לידי ביטוי בשימור חוזקותינו ובדירוגים. בעתיד נמשיך במגמה זו, ואנחנו פועלים כל העת לאיתור טכנולוגיות חדישות ופתרונות עסקיים חדשים, תוך שימת לב לצרכים העסקיים של הלקוחות, שיאפשרו לנו לספק להם פתרונות מתקדמים בזמני יישום קצרים ויעילים".

רו"ח יוסי דלל, סמנכ"ל הכספים של אלעד מערכות, אמר כי "אנחנו מודים ל-BDI על הבחירה בנו כאחת החברות המובילות בתחומנו בישראל. אלעד מערכות משקיעה רבות בשיפור תמידי של מערך השירות ובשדרוג יכולותיה לספק פתרונות טכנולוגיים מובילים, כדי שהלקוחות ייהנו מהשירות הטוב ביותר שניתן לקבל. כשותפה הבכירה ביותר בישראל של מיקרוסופט (Microsoft), יש לאלעד מערכות את היכולת לספק ללקוחותיה את הפתרונות המובילים בשוק וללוות אותם בעזרת הניסיון והידע הרב שצברה במרוצת השנים. אנחנו מאמינים ובטוחים שנמשיך להופיע בדירוגים של חברות התוכנה המובילות במשך שנים רבות".

יניב בן ישי, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי בקבוצת SQLink, ציין כי "אנחנו שמחים להתברג מדי שנה כאחת מ-10 חברות המחשוב המובילות בשוק ההיי-טק".

לדבריו, "הדירוג משקלל חברות ציבוריות וגדולות יותר, המספקות שירותים רחבים בתחומי התוכנה/חומרה/אינטגרציה, בעוד שאנחנו, ב-SQLink, עוסקים בשירותי התוכנה בלבד – מה שמעצים עוד יותר את מיקומנו בקרב 10 החברות המובילות במדרג".

יתר החברות טרם מסרו תגובות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים