בשבוע הבא: דיון בכנסת על כוונת הממשלה להפריט את להב"ה

משרד המדע פרסם בקיץ האחרון מכרז להוספת שבעה מרכזי להב"ה שיופעלו על ידי חברות פרטיות, אך המכרז נתקע עקב התנגדות העובדים וכן ראשי עיירות הפיתוח שטוענים כי מדובר למעשה בפיילוט להפרטת כל המרכזים ברחבי הארץ ופיטורי עשרות עובדים

פרויקט להב"ה

ועדת המדע והטכנולוגיה תתכנס ביום ג' הבא, לדיון מיוחד בעקבות כוונת הממשלה להפריט חלקים מפרויקט להב"ה, שהוא הפרויקט הלאומי לצמצום הפער הדיגיטלי.

כפי שפורסם בלעדית באנשים ומחשבים, משרד המדע פרסם בקיץ האחרון מכרז להוספת שבעה מרכזי להב"ה שיופעלו על ידי חברות פרטיות.

המכרז נתקע עקב התנגדות של עובדי להב"ה וכן ראשי עיירות הפיתוח שטוענים כי המכרז הוא למעשה פיילוט להפרטת כל מרכזי להב"ה ברחבי הארץ ופיטורי עשרות עובדים.

העובדים עצמם פתחו במאבק משפטי לעצירת המכרז ואף שכרו את שירותיו של עו"ד עמי כהן, שטען כי הממשלה אינה יכולה להעביר את האחריות על להב"ה לגורמים פרטיים משום שהיא, באמצעות הרשויות המקומיות, הבעלים של המתקנים בהם נערכים פעילויות להב"ה, ועל פי החוק אסור להעביר אותם לגורמים פרטיים בהליך רגיל.

עוד טוען עו"ד כהן כי "הממשלה החליטה לצאת למכרז, כתגובת נגד למהלך אחר שחלק מהעובדים מנהלים במקביל תביעה לבית הדין לעבודה בירושלים שיורה לממשלה להכריז על יחסי עובד ומעביד בין המדינה לעובדי להב"ה. כבר כיום כל העובדים מועסקים על ידי חברות כוח אדם, אבל המתקנים הם בבעלות הממשלה".

גם ראשי הערים של ערד וירוחם פנו במכתבים דחופים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר המדע אופיר אקוניס שתחת אחריותו פועלים מרכזי להב"ה.

לדיון בוועדה בראשות ח"כ אורי מקלב, זומן מנכ"ל משרד המדע פרץ וזאן, נציגים של מטה ישראל דיגיטלית, נציגי העובדים, נציגי ההסתדרות שמתנגדים להפרטה ולפיטורים ועוד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רופא מרדכי

    אני לומד במיסגרת להבה מעל שנתיים,גימלאי צ.ה.ל בגיל 72 ,מבקש לא לשנות את המצב הקיים, מקום שמיתאספים בו בוגרים וותיקים,לומדים יחד ומיחלים כל שבוע למיפגש הבא,האווירה הלימודית והחברית מגבשת אותנו ברמות ששום גורם פרטי לא יבין,זה פשוט יתפרק !!!!! תודה.

אירועים קרובים