ראש ה-NSA מודה: "כעת זה לא זמן טוב ליחידת סייבר משותפת עם רוסיה"

ההצעה להקמת היחידה התקבלה בחיוב על ידי כמה מהמחוקקים הבכירים בארצות הברית ● הנשיא, דונלד טראמפ, היה בתחילה בעד הרעיון, אך לאחר מכן נסוג ממנו

מייקל רוג'רס, ראש ה-NSA וראש פיקוד הסייבר של צבא ארצות הברית. צילום: ויקיפדיה

מייק רוג'רס, ראש ה-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי, דחה את ההצעה להקמת יחידת הגנה בסייבר, אמריקנית-רוסית, ואמר כי "עכשיו זה כנראה לא הזמן הטוב ביותר לכך".

ב-2013 נחתם הסכם חדש בין ארצות הברית לרוסיה, במטרה להדק את שיתוף הפעולה בתחומי אבטחת מידע והגנת הסייבר בין שתי המעצמות. זאת, על מנת למנוע אפשרות לפריצת מלחמת סייבר לא מתוכננת.

אז דובר על הפעלת קו תקשורת ישיר שיחבר בין צוותי ה-CERT (צוותי חירום לתגובה באירועי מחשב והסייבר) במשרד להגנת המולדת בארצות הברית והגוף המקביל לו ברוסיה.

עוד סוכם כי שתי המדינות יחליפו ביניהן על בסיס קבוע מידע על נוזקות ואיומים בסייבר, על מנת לסכל אותן באופן מוקדם. ההסכם אז הגיע על רקע חשיפת פעילות הריגול הדיגיטלי הנרחבת של ארצות הברית.

שינויים בהתנהגות של רוסיה

באחרונה דובר שוב על הקמת יחידת הסייבר המשותפת בין שתי המדינות. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר בתחילת החודש כי דן ברעיון להקים יחידת סייבר משותפת לשתי המעצמות, יחד עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בפסגת ה-G20 בהמבורג, גרמניה.

ההצעה להקמת היחידה התקבלה בחיוב על ידי כמה מהמחוקקים הבכירים בארצות הברית. טראמפ היה בתחילה בעד הרעיון, ולאחר מכן נסוג ממנו.

בסוף השבוע האחרון התקיים פורום האבטחה השנתי באספן, קולורדו. כאשר נשאל רוג'רס על הנושא, השיב כי "אני לא הבחור שקובע את המדיניות כאן… לו הייתי נשאל לדעתי, הייתי אומר כי עכשיו זה כנראה לא הזמן הטוב ביותר לעשות את זה".

בכך רמז רוג'רס להערכות של סוכנויות המודיעין האמריקניות, לפיהן רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, בכך שפרצה למערכות המחשוב של המפלגה הדמוקרטית, וכן הפיצה ידיעות כוזבות באינטרנט, על מנת לסייע לטראמפ לזכות בבחירות מול יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון.

מוסקבה הכחישה כל התערבות, וכך עשה גם טראמפ. לדברי רוג'רס, "יחידה שכזו היא משהו שאולי תרצה לבנות בחלוף הזמן, אם נראה שינויים בהתנהגות של רוסיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים