גוגל Vs פייסבוק: מוסיפה פיד חדשות לאפליקציית החיפוש

הענקית ממאונטיין וויו תתחיל לפרסם עדכון חדשות מותאם אישית במתכונת news feed הדומה לזו של המתחרה העצומה שלה ● ענקית החיפוש: "ככל שתרבה להשתמש בגוגל - כך הפיד שלך יהיה טוב יותר" ● האם יש לה סיכוי להגיע גם לשני מיליארד משתמשים ביישום?

גוגל. צילום: BigStock

על פי הודעה שפרסמה גוגל (Google) אתמול (ד'), עדכון חדש ומאוד משמעותי מגיע לשירותיה. מעתה תוכלו ליהנות מפיד חדשות (News Feed) בסגנון זה המוכר לנו מפייסבוק (Facebook) שיוצמד לחלל שמתחת לשורת החיפוש.

ענקית החיפוש הציגה לראשונה את העדכון בדצמבר 2016, אבל רק עכשיו הוא הופך לחלק מהותי ב-Google app.

העדכון יהיה זמין באפליקציות ל-iOS ולאנדרואיד אבל אל תמהרו לחפש אותו אם אתם תושבי ישראל. גוגל משיקה את החידוש בשוק האמריקני תחילה ומבטיחה שהפיד החדש יגיע לשווקים הבינלאומיים בשבועות הקרובים.

העדכון הנוכחי הוא ללא ספק ניסיון של גוגל להתחרות בפייסבוק בשפה שלה – זאת אומרת, להתאים את החדשות באופן אישי ולהציג תוכן רלוונטי למשתמשים, יחד עם מאמרים שמושכים עניין באזורם.

מחקרים רבים הצביעו על כך שהרשת החברתית של פייסבוק הפכה לאחד המקורות העיקריים לצריכת חדשות ומאמרים חדשותיים, כמו גם תכנים אחרים מאתרים.

מעתה תנסה גוגל לאפשר גם למבקרים ביישום שלה לקרוא או לצרוך תכנים לפי העדפתם או סיפורים סביב נושא שמעניין אותם, כדי לספק ללקוחותיה את אותם יתרונות שהם מקבלים כבר מזמן אצל המתחרה.

ובכל זאת – מה ייחד את הפיד של גוגל?

הענקית טוענת כי עדכון החדשות שלה משופר במיוחד עקב טכנולוגיית למידת מכונה, ושהוא יכול עכשיו לצפות את מה שהמשתמש ימצא מעניין וחשוב יותר באופן "טוב בהרבה". הפיד של גוגל יצויד בכרטיסיות שבהן יכללו למשל נושאים כמו: ספורט, מאמרי חדשות מובילים, קטעי וידיאו חדשים, מוזיקה, סיפורים וכדומה.

בנוסף, בשל היותה ראש וראשון ענקית חיפוש, תנצל גוגל את יתרונה זה ותבסס את הפיד על האינטראקציות של המשתמש עם מנוע החיפוש שלה, וכמובן שהיא תגבה את הפיד גם בנושאים טרנדיים מהאזור שממנו פועל החשבון.

גוגל אומרת ש-"ככל שתרבה להשתמש בגוגל – כך הפיד שלך יהיה טוב יותר". זאת אומרת, אם חיפשתם נושאים כמו "רדיוהד", "אבי גבאי" או "הראל סקעת" בימים האחרונים, פיד החדשות יזכה לעיבוי של פרטים על נושאים אלו ותראו בו סיפורים, כתבות חדשותיות ומאמרי דעה העוסקים ספציפית בהם.

שימו לב שלאחר העדכון, ייעלם ה-Google Now במכשירכם והעדכונים שהוא הכיל יועברו לכרטיסייה משנית הנקראת "עדכונים" (updates).

החלל המרכזי שמתחת לשורת החיפוש יכיל לאחר מכן זרם של כרטיסיות הקשורות לנושאי העניין שלכם. כך למשל, בהדגמה שערכה גוגל במשרדיה בסן פרנסיסקו ביום ג', הציג הפיד של מנהלת המוצר מאמרים על קבוצת הספורט החביבה עליו Oakland Athletics, מאמר טרנדי על הטור דה פראנס (Tour de France), ופוסט מבלוג על מוזיקאי קלאסי שהמנהלת צפתה בעבר בקונצרט שלו.

פיד מותאם וגמיש וכרגע – נטול פרסומות

הפיד מותאם אליכם וגם גמיש – אם ברצונכם לבטל מספר נושאים שמופיעים בו שלא לטעמכם, אפשרות זו תהיה אף היא זמינה, כמובן. המשתמש יכול פשוט להקיש על כרטיסיה, ולבחור לבטל את הנושא או לעדכן את גוגל שהוא לא מעוניין בו.

לחצן 'עקוב' (Follow), שיופיע לצד תוצאות חיפוש מסוימות, כגון סרטים, קבוצות ספורט, מוזיקאים, להקות וכדומה, יאפשר לכם לעדכן את גוגל בדיוק במה שאתם כן מעוניינים בייקרו.

לעת עתה גוגל טוענת שלא יהיו מודעות בפיד, אם כי סביר להניח שבמוקדם או במאוחר הפרסומות יגיעו גם לשם. אחרי הכל גוגל היא עסק של מודעות ופרסום.

האם גוגל הגיעה לשיאה?

בשנים האחרונות הסיבות שלנו המשתמשים לפתוח את מנוע החיפוש Google app הצטמצמו – האפליקציות המקוריות שפיתחו פייסבוק, אמזון (Amazon), אפל (Apple) וחברות היי-טק אחרות משכו את תשומת הלב שלנו וכן סיפקו לנו תשובות לשאלות ומידע רב, מה שהפחית את כמות השאילתות שלנו בסרגל החיפוש.

גם העוזרות האישיות Alexa ,Siri ו-Cortana אפשרו לנו לעקוף את החיפוש הכתוב בגוגל ולעשות שימוש בקול שלנו ובעזרתן האדיבה לחיפוש ואיתור תכנים. הדברים אמנם לא פגעו בגוגל כלכלית, אבל המגמות הללו בכל זאת הדאיגו אותה. האנליסט בן תומפסון כתב אפילו על האפשרות שגוגל כבר הגיעה לשיאה.

לאור הדברים, העדכון הנוכחי היה כמעט בלתי נמנע. השאלה שנשאלת עכשיו היא עד כמה יהיה הפיד שלה מדויק וקולע, וגם – האם המשתמשים יעדיפו את הפיד מטעמה על הפידים המוכרים והחביבים עליהם כבר. ימים יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים