סימנטק רוכשת את Skycure הישראלית ביותר מרבע מיליארד דולר

זו הרכישה השניה בתוך שבוע של ענקית האבטחה בחברות סייבר בישראל, בסכום מצטבר של יותר מחצי מיליארד דולר ● העסקה צפויה להסתיים ברבעון הכספי השני של 2017 של סימנטק

מימין לשמאל: עדי שהרבני, מנכ"ל Skycure, ויאיר עמית, CTO החברה. צילום: יח"צ Skycure

שוק הסייבר הישראלי ממשיך לרתוח: סימנטק (Symantec) תרכוש את Skycure הישראלית. היקף העסקה נע בין 260-280 מיליון דולר, לפי ההערכות. זו הרכישה השניה בתוך שבוע של ענקית האבטחה בחברות סייבר בישראל, בסכום מצטבר של יותר מחצי מיליארד דולר. העסקה צפויה להסתיים ברבעון הכספי השני של 2017 של סימנטק.

הנרכשת הישראלית עוסקת בזיהוי, איתור, ניבוי ומניעה של מתקפות על מכשירי סלולר – על בסיס שימוש ביכולות בינה מלאכותית. כך היא מספקת למשתמשים הניידים גישה מאובטחת למערכות ה-IT והאפליקציות הארגוניות.

Skycure מספקת יכולות לאבטחה של מכשירים ניידים בארגון, לרבות הגנה מפני אפליקציות זדוניות, התקפות רשת ופגיעויות במערכת ההפעלה למכשירי אנדרואיד, iOS ו-Windows. הפתרון יכול לזהות איומים בזמן אמת, לצד היכולת להפעיל הגנה עצמאית, שתמנע השתלטות על המכשיר ודליפת מידע ארגוני מסווג ומידע פרטי.

להגן מפני איומים עוד לפני שהגיעו למכשיר עצמו

באמצעות מנוע מבוסס בדיקות מוניטין, הפתרון מסוגל לנבא תרחישים של איומי מובייל בלתי ידועים. על בסיס שימוש בלמידת מכונה ובינה מלאכותית, הנרכשת מסייעת למשתמשי הארגונים להיערך מראש מפני מתקפות ולהגן מפני איומים עוד לפני שהגיעו למכשיר עצמו – וזאת בלא לפגוע בחוויית משתמש הקצה או בפרטיות שלו.

Skycure הוקמה ב-2012 על ידי שניים – יאיר עמית, ה-CTO של החברה, ועדי שהרבני – המשמש כמנכ"ל, והיא מונה כ-60 עובדים, יותר מ-30 מהם במרכז המו"פ שלה בתל אביב. מאז הקמתה גייסה החברה 27.5 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס.

ענקית האבטחה הודיעה בעבר כי היא נחרצת להמשיך בתכניותיה להשקיע בטכנולוגיות שבצמיחה בעולמות אבטחת המידע והגנת הסייבר, על מנת להגדיל ולהרחיב את ארכיטקטורת ההגנה שלה על מכשירי הקצה של המשתמשים. כך, במרץ השנה היא הודיעה על הקמת זרוע חממה לאינקובציות עבור חברות סטארט-אפ בתחום, Symantec Ventures cybersecurity venture capital. הזרוע נועדה לגדל את אותן החברות ולרכוש לאחר מכן את חלקן.

"Skycure מביאה עימה מערך של יכולות שנמנף אותן לטובת הלקוחות הארגוניים שלנו", אמר גרג קלארק, מנכ"ל סימנטק. "יש לנו מוצר הגנה טוב לאנדרואיד (Android) וכעת יש לנו הגנה טובה למכשירים מבוססי iOS".

לדבריו, "המטרה היא להגן על כלל הרכיבים של המשתמשים, ובעיקר אלה שהעובדים מביאים מהבית. סביבת העבודה העתידית היא כל-כולה ניידת, וארגונים נדרשים להגנה חזקה על המידע הארגוני המבוזר, בעידן 'נייד תחילה' (mobile-first) העתידי". קלארק העריך כי הרכישה תניב שותפויות עם ספקיות טלקום מובילות, בעולם ההגנה של הסביבה הניידת.

סימנטק תשלב את מוצרי Skycure והטכנולוגיה שלה בפלטפורמת הגנת הסייבר המשולבת שלה, במערך ההגנה שלה בענן ובמשפחת מוצרי ההגנה במובייל של נורטון (Norton).

גלישה מאובטחת בחברות וארגונים

ביום ה' האחרון סימנטק הודיעה כי היא קונה את חברת הסייבר הישראלית פיירגלאס (FireGlass) בסכום שלא נמסר, אולם מוערך ברבע מיליארד דולר.

פיירגלאס נוסדה ב-2013 על ידי גיא גוזנר, יוצא צ'ק פוינט (Check Point), שמכהן כמנכ"ל, ודן אמיגה, סמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה מציעה פתרון הגנה ל-Web, מסמכים, מייל ואפליקציות. הפתרון שלה מאפשר גלישה מאובטחת בחברות וארגונים תוך בידוד (Isolation) מלא בין הרשת הארגונית לרשת האינטרנט (Air-Gap), ללא צורך בשרתי טרמינל.

בנוסף, פיירגלאס מספקת חוויית גלישה טבעית (Native) ותומכת בכל הדפדפנים הנפוצים. הפתרון, המבוסס על תשתית Linux, מוצע כמכשיר וירטואלי המיושם ברשת הארגונית או בענן, ואיננו מצריך התקנה כלשהי בתחנות הקצה. הארכיטקטורה שלו מאפשרת רמת אבטחה גבוהה, ניהול פשוט וחסכון בעלויות התשתית.

סימנטק ביצעה שורת רכישות של חברות בתחום. שתיים מהבולטות שבהן קרו בשנה שעברה: בנובמבר היא קנתה את Lifelock תמורת יותר משני מיליארד דולר, וביוני היא רכשה את בלו קואוט (Blue Coat) תמורת 4.65 מיליארד דולר. הייתה זו אחת מעסקות הסייבר הגדולות בעולם, שבעקבותיה הפך קלארק, מנכ"ל בלו קואוט, למנכ"ל סימנטק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים