האם מיקרוסופט המציאה את המחשב שלא ניתן לתקן אותו?

לפי בדיקה שביצע iFixit, את ה-Surface Laptop אי אפשר לתקן במעבדה רגילה, ודי מוטל בספק שבכלל אפשר לתקן אותו

אין תרופה. Surface Laptop של מיקרוסופט. צילום: יח"צ

ה-Surface Laptop, המחשב הנייד הראשון של מיקרוסופט (Microsoft) עליו הכריזה רק לאחרונה, אולי מציע איזון טוב של עוצמה עם מחיר, אבל מי שירכוש אותו צריך להתפלל שהוא לא יתקלקל, ולא רק שקלקול מעצם טבעו הוא דבר לא נעים.

הסיבה היא שלפי בדיקה שביצע האתר iFixit, אתר שמתמחה בבדיקת יכולת התיקון של מכשירים כמו טלפונים ומחשבים, את ה-Surface Laptop אי אפשר לתקן במעבדה רגילה, ודי מוטל בספק שבכלל אפשר לתקן אותו.

האתר חשף שהמחשב סגור באמצעות דבק, הרבה מאוד דבק תעשייתי, וכמה הלחמות בלבד. אין ברגים. אין אפשרות לפתוח בלי להשתמש בסכינים יפניות תעשייתיות, וכדי להגיע לסוללה, לדוגמה, צריך לפרק לחלוטין את כל המחשב, כשסוללה כידוע היא אחת התקלות השכיחות ביותר במחשבים ניידים. כשהצוות כבר הגיע אליה, הוא גילה שגם היא מודבקת לחלק התחתון של המחשב.

למעשה, האתר נתן למחשב הזה את הציון 0, וזה קורה בפעם הראשונה בהיסטוריה שלו. רק שני מכשירים לפני כן קיבלו את הציון 1, ואחד מהם היה אחד הדגמים הראשונים של הטאבלט Surface Pro של מיקרוסופט.

"מדובר במפלצת מלאה בדבק. אין פה שום דבר שניתן לשדרוג או שיכול להחזיק מעמד למשך שנים, ופשוט אי אפשר לפתוח אותו בלי להרוס אותו", הייתה המסקנה של האתר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים