"כדי לשרוד את טלטלת הפינטק – הבנקים צריכים לשלב ישן וחדש"

"האתגר הגדול ביותר הוא לא להתרגש מהטכנולוגיות החדשות, אלא לשלב בין מינוף הטכנולוגיות הקיימות ואימוץ חדשנות באזורי פעולה חדשים", כך אמר סאנאט ראו, מנכ"ל Finacle מבית אינפוסיס

סאנאט ראו, מנכ"ל Finacle מבית אינפוסיס. צילום: תומר פולטין

"הפינטק מהווה טלטלה לא קטנה עבור עולם הבנקאות המסורתי והשמרני. הבנקים נדרשים לאסטרטגיה של חידוש והתחדשות כדי לקדם את פני העתיד הלא ידוע. האתגר הגדול ביותר הוא לא להתרגש מהטכנולוגיות החדשות, אלא לשלב בין מינוף הטכנולוגיות הקיימות ואימוץ חדשנות באזורי פעולה חדשים", כך אמר סאנאט ראו, מנכ"ל Finacle מבית אינפוסיס (Infosys).

ראו דיבר בכנס FinTech Junction 2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה במלון הילטון בתל אביב, בהשתתפות 1,500 אנשי IT מהעולם הפיננסי ופינטק. טלדור מייצגת ומטמיעה בישראל את מערכת הליבה הבנקאית Finacle.

לדברי ראו, "ישנם כמה גורמים המשבשים את עולם הבנקאות, והם באים ממגוון מקומות – הבנקים עצמם, גופים פיננסיים חוץ-בנקאיים, וחברות פינטק".

"המטרה של כל בנק שרוצה לשרוד, הוא לאמץ את מירב החדשנות שיש בכל אחד מהגורמים הללו. באופן מסורתי, בנקים עשו כמה פעולות: יצרו הצעות ערך חדשות עבור הלקוחות, תוך התבססות על מערכות מורשת ישנות, טיפלו במערכות בצדן האחורי, או לא השקיעו ולא עשו דבר לקראת היערכות לעידן החדש".

לדברי ראו, "כל ארגון, ובוודאי ארגון פיננסי, נדרש להפנים כי הלקוח הוא המלך. ככזה עליו להיות במרכז. מה שמסייע לבנקים הוא שכיום, בניגוד ללפני עשור, הלקוח כבר לא מפחד מטכנולוגיות חדשות, אם הן יניבו לו ערך: מהירות שירות, הימנעות מהגעה פיזית לסניפים ועוד. רק מיזוג של גישות, שילוב של זו המטפלת בחזית האפליקטיבית ובתשתיות המשרד האחורי – הוא שיביא לבנק את היכולת לחצות את המשוכות הרבות".

לגשר על פערי הציפיות של הלקוחות

כיום, אמר ראו, "יש פער ציפיות אצל הלקוחות הבנקאיים. הם רוצים ספק פיננסי אמין, עם חוויית לקוח דיגיטלית חוצת ערוצים, מחירים הוגנים, שירותים גמישים ומותאמים אישית. הם רוצים 'חווייה דמוית אמזון' (Amazon)".

לדבריו, "ללקוחות יש חלופות והבנקים צריכים לתת לכך מענה. העולם הפיננסי מוגדר מחדש, כי הלקוח מצביע ברגליו והוא נוטל אחריות על עיסוקיו הבנקאיים".

ראו הביא כמה נתונים להמחשת העולם החדש: "עליבאבא (Alibaba), שהוא אינו בנק, טיפל מאז הקמתו בתעבורת כספים בהיקף 2.9 טריליון דולר. בחלק מארצות העולם, מחצית מהתל"ג מטופל בהן שלא דרך הבנקים. 75% מהתשלומים מבוצעים שלא דרך ערוצים בנקאיים, דוגמת Apple Pay. לבנקים זה כואב, ללקוחות זה טוב ומניב תועלת. זה השינוי – הוא שינוי דרמטי ונדרש להכיר בו ולהכיר אותו".

על מנת להצליח בעידן החדש, אמר ראו, "על הבנקים להתמקד בארבעה שדות פעילות: לעשות דיגיטציה כוללת, ליצור סביבת חדשנות מתמשכת, למטב עלויות ולהמציא מחדש את חוויית הלקוח".

חדשנות באזורי פעילות פיננסיים חדשים

מהלכים אלה יכולים להתממש, הסביר ראו, "על ידי חמש השקעות אסטרטגיות: הנעה לעבר בנקאות-כפלטפורמה, כך שהלקוח יוכל לתקשר עם הבנק בעזרת לוח המחוונים במכונית, למשל; האצת המיכון, מינוף חוויית לקוח, החדרת תובנות ובינה לעסק ואספקת אפליקציות בענן. הכל צריך להיות מוכוון לסייע בחוויית הלקוח. בנקים מבינים כי אם לא יטפלו בכל מיני נקודות כואבות ללקוח – אזי הם לא ישרדו".

לדברי ראו "אנו תומכים בבנקים הפזורים ב-94 ארצות, המשרתים 848 מיליון לקוחות במיליארד חשבונות בנקאיים – נתון המשקף שישית מאוכלוסיית העולם". Finacle, אמר ראו, "מוגדרת כמערכת הליבה הבנקאית המובילה בעולם מזה עשור, כך לפי גרטנר (Gartner) ופורסטר (Forrester).

ראו סיכם באומרו כי "ארגונים פיננסיים נדרשים למודלים בנקאיים חדשים, אשר יסייעו להם לתכנן את העסקים שלהם מחדש. הדרך לשרוד את העתיד היא בניית אסטרטגיה מחודשת, אשר משלבת בין ניצול הטכנולוגיות החדשות, חידוש מערכות הליבה הבנקאיות – עם חדשנות באזורי פעילות פיננסיים חדשים".

"כל זה צריך להיעשות באווירה ובתרבות של למידה ויצירתיות, אשר יניבו ערכים. חדשו את הקיים ושלבו אותו עם החדש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים