"יש לעשות דמוקרטיזציה לבינה המלאכותית"

"בעולם מתחילים להשתמש יותר ויותר בבינה מלאכותית - מטרתנו שהלקוחות יוכלו להשתמש ביכולות הללו בקלות", כך לדברי יעקובי, CTO מיקרוסופט ישראל

אסף יעקובי, CTO מיקרוסופט ישראל. צילום: ניב קנטור

"העולם משתמש יותר בבינה מלאכותית, להפקת יותר תובנות מהנתונים בארגונים. אנו רוצים לעשות דמוקרטיזציה לבינה מלאכותית", כך אמר אסף יעקובי, CTO מיקרוסופט (Microsoft) ישראל.

יעקובי דיבר במליאה המרכזית בכנס השנתי הראשון אותו קיימה CloudZone – יחידת הענן של מטריקס. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך תחת הכותרת CloudCon, והתקיים אתמול (א'), במלון הילטון תל אביב, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

"בעולם מתחילים להשתמש יותר ויותר בבינה מלאכותית", אמר יעקובי. "עבורנו זו לא רק טכנולוגיה, למרות שעשינו שם פריצת דרך טכנולוגית: צוות המחקר של מיקרוסופט הגיע ליכולות זיהוי של קול".

"בנינו ארכיטקטורה חדשה שמבוססת על למידה עמוקה. כחלק מהחזון שלנו, אנחנו רוצים לעשות דמוקרטיזציה לבינה המלאכותית, כדי שהלקוחות יוכלו להשתמש ביכולות הללו בקלות. יש לנו יותר מ-22 שירותים קוגנטיביים. אובר (Uber) נעזרת באחד השירותים הללו, על מנת לזהות באופן חד-חד ערכי את נהגיה".

עם יכולות של ענן – בלי להעלות לענן

יעקובי אמר כי Azure, הענן של מיקרוסופט, "זמין ב-38 מקומות בעולם, זה יותר מאשר צירוף הדטה סנטרים של ספקיות הענן האחרות. מצב זה מסב לנו יתרון בשל הקירבה ללקוחות, לצד העובדה שיש לקוחות ארגוניים שלא רוצים שהנתונים שלהם הנמצאים בענן שלנו – ייצאו ממדינה או מאיזור מסוימים".

לדבריו, "באחרונה הכרזנו על שירות Azure Cosmos Db, והוא זמין בתפוצה גלובלית – המאפשר שהנתונים יהיו באזורים שהלקוחות רוצים".

בהתייחסו לעולם ההיברידי, אמר יעקובי כי "יש בארגונים מערכות Legacy, שלא כולן עולות לענן. לעתים ארגונים רוצים שהנתונים יהיו בדטה סנטר שלהם, כי כך מחייבת הרגולציה, או שהמידע אינו מקוון. Azure Stack עונה למצבים אלה, זהו ענן היברידי שהוא המשך לענן שלנו. הוא מביא לכך שניתן להשתמש בשירות – עם יכולות של ענן, בלי להעלות לענן".

יעקובי סיים באומרו כי "מה שמבדל את הענן שלנו הוא הפריסה והאפשרויות להשתמש בשרתים. זה גם לא רק מספר השרתים, אלא מקומם של הדטה סנטרים. מבדל נוסף הוא החדשנות – לא רק בטכנולוגיה אלא ברמת השירות. ולבסוף, אנו היחידים המעניקים לארגונים יכולת לפעול בסביבה היברידית".

ערן פרידלר, מנהל פיתוח, Everysight. צילום: ניב קנטור

ערן פרידלר, מנהל פיתוח, Everysight. צילום: ניב קנטור

ערן פרידלר, מנהל פיתוח, Everysight , אמר כי החברה מפתחת משקפי מציאות רבודה לרוכבי אופניים. לדבריו, "אנו סטארט-אפ שנולד לתוך הענן. לא נחזיק חוות שרתים: עלינו לפתח ולשנות את ההיצע של השירותים שלנו במהירות, עם יכולת גידול".

הוא סיים בציינו כי "אחת הסיבות שבחרנו בענן של מיקרוסופט, היא רוחב הפס. בנוסף, בדרך הזו הכל אצלנו מנוהל ומגובה. כל המיקרו-שירותים שלנו מדברים ביניהם. אנו חברה קטנה שלא שופעת כוח אדם, והענן עונה לצרכינו ומניב יעילות".

ד''ר תומר סיימון, IT Futurist and Director of Innovation באמדוקס. צילום: ניב קנטור

ד"ר תומר סיימון, IT Futurist and Director of Innovation באמדוקס. צילום: ניב קנטור

ד"ר תומר סיימון, IT Futurist and Director of Innovation באמדוקס (Amdocs) אמר כי "הגענו עד כה ליותר ממיליון דולר חסכון, בשל המעבר. העלינו את כל ה-VOD לענן של מיקרוסופט. הענן מספק למנהלים שלנו תובנות בשל יכולות ה-Analytics שבו".

הוא ציין כי "מימד נוסף הוא המענה לדרישות האבטחה החמורות להם נדרשים הלקוחות שלנו – בשל הרגולציות השונות – והענן נותן להם מענה".

מערכת נוספת שעלתה לענן, לדבריו, היא Amdocs Academy, "המערכת מנהלת את הלמידה אצל העובדים של מספר לקוחות שלנו". ד"ר סיימון סיכם באומרו כי "הראינו את האור שבענן לארגון".

ישראל קלוש, סמנכ''ל פיתוח, eToro. צילום: ניב קנטור

ישראל קלוש, סמנכ"ל פיתוח, eToro. צילום: ניב קנטור

ישראל קלוש, סמנכ"ל פיתוח, eToro, אמר כי החברה הוקמה לפני עשור במטרה לעשות דמוקרטיזציה לעולם הפיננסי. "אנו רשת חברתית למשקיעים, המאפשרת לבצע פעולות משותפות. עד היום נפתחו יותר מ-215 מיליון עסקאות על הפלטפורמה שלנו, כשהכל רץ על Azure".

לדבריו, "לקוח ממוצע רוצה לסחור בשווקים הגלובליים. יש לנו דרך לראות במה משקיעים, מי אוהב סיכון ומי לא, מה הסנטימנט. אנו יכולים לחבר בין משקיעים, או לעשות חיפוש ב-Big Data שלנו בקלות".

לדברי קלוש, "אני יכול להשקיע במשקיע – וכל מה שהוא יעשה יפעל על הכסף שלי. הכל תוך ניהול חכם של ה-Big Data שלנו על הענן ובזמן קצר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים