בעקבות מתקפת כופרה: מכללת קיי הטמיעה גיבוי של Arcserve

לליב בן משה, מנמ''רית מכללת קיי: "בעבר גיבינו את התחנות החשובות ידנית, והגנו עליהן באמצעות תוכנת אנטי וירוס פשוטה - ספגנו מתקפת כופרה קשה, באחת מתחנות המידע המרכזיות, שבעקבותיה לא הצלחנו לשחזר את המסמכים שהוצפנו"

אייל ברש, מנהל פעילות ארקסרב בישראל. צילום: קובי קנטור ז"ל

המכללה האקדמית לחינוך על שם קיי בבאר שבע הטמיעה פתרון גיבוי של Arcserve. עילת הפרויקט היא שהמכללה ספגה מתקפת כופרה בתחנת מידע מרכזית. הפרויקט נמשך כשבועיים ועלותו נאמדת בכ-100 אלף שקלים. חברת ההפצה של הפתרון היא Trust-IT ודורקום מחשבים הייתה האינטגרטור.

המכללה האקדמית לחינוך על שם קיי הינה מוסד להשכלה גבוהה העוסק בחינוך להוראה ובהתפתחות מקצועית של אנשי חינוך, גננות ומורים. במכללת קיי לומדים כ-3,000 סטודנטים במסלולי הוראה שונים. בנוסף לכך, היא משמשת מרכז השתלמות אזורי לאלפי מורים וגננות מבאר שבע ומהסביבה.

המכללה האקדמית לחינוך על שם קיי. צילום: יח"צ

המכללה האקדמית לחינוך על שם קיי. צילום: יח"צ

הפתרון שהוטמע הוא APPLIANCE 7200של Arcserve. הפרויקט כלל גיבוי לשרתים פיזיים, שרתים וירטואליים, גיבוי לתחנות עבודה בענן, הפעלות חיבור לרשת, בדיקות גיבוי אוטומטיות ועוד.

בעקבות הפרויקט, הגיבוי במכללה הוא מהיר יותר, ואנשיה יכולים לבחון את יכולות מערכת המחשוב שלה, ולאתר ולתחקר את הכשלים בה. כך, למשל, ניתן לטפל באופן יעיל בחדירת כופרות לפני שהן יצליחו לפגוע ברשת המשתמשים, וכן לשחזר במהירות נתונים במידת הצורך. בנוסף, יכולות דחיסת הנתונים של פתרון Arcserve מאפשרת למכללת קיי לצמצם את נפחי הגיבוי.

מתקדמים למערכת גיבוי מקצועית ומקיפה

לליב בן משה, מנמ"רית מכללת קיי, אמרה כי "עד היום גיבינו את התחנות החשובות שלנו באופן ידני, והגנו עליהן באמצעות תוכנת אנטי וירוס פשוטה. באחרונה ספגנו מתקפת כופרה קשה, באחת מתחנות המידע המרכזיות של הארגון, שבעקבותיה לא הצלחנו לשחזר את המסמכים שהוצפנו".

לכן, אמרה בן משה, "הבנו שעלינו להתקדם למערכת גיבוי מקצועית ומקיפה. החלטנו להטמיע את הפתרון של Arcserve ויצרנו מערכת גיבוי מרכזית בארגון".

אייל ברש, מנהל פעילות Arcserve ישראל, אמר כי "סביבת העבודה במכללת קיי, ובכללה השימוש התדיר בתחנות עבודה, שעד כה היו מנוהלות באופן פרטני, כאשר כל משתמש נדרש לגבות את המידע שלו בעצמו – הגבילה מאוד את יכולת השליטה של המכללה על הנעשה בתחנות ואת הוודאות לגבי זמינות הנתונים והמידע בתחנות. באמצעות ההתקן הייעודי שלנו ניתן כעת לקבוע מדיניות גורפת ולנהל את גיבוי התחנות באמצעות ממשק מרכזי אחד".

לדברי אביחי ויסברג, מנהל לקוחות בדורקום מחשבים, "עם Arcserve, אנחנו יכולים לסייע לארגון לשמור ולהגן על המידע שלו. הפתרון עומד במבחן של עלות מול תועלת, פשוט לשימוש, ומשרת כ-100 משתמשים עובדי מכללה ומנהלה, ביניהם אנשי IT וגם כאלו ללא ניסיון בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים