פייסבוק תאפשר לעובדים להפגין נגד דונלד טראמפ ב-1 במאי

לנין ומרקס, מאחוריכם: ענקית המדיה החברתית "תבחן ותעריך מחדש את קשריה העסקיים עם חברות קבלניות שמונעות באופן בלתי חוקי מהעובדים שלהן את הזכות למחות נגד מדיניות ההגירה של טראמפ"

הפסיד והפיץ תיאוריות קונספירציה. דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) לא תעניש עובדים שייקחו יום חופש ב-1 במאי, חג הפועלים – וייצאו להפגין נגד דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית.

ענקית המדיה החברתית שלחה מזכר פנימי לעובדים, ובו ציינה כי היא מתירה להם לקחת יום חופש ב-1 במאי, על מנת שיוכלו להצטרף להפגנות המתוכננות נגד מדיניות ההגירה של טראמפ. עוד נכתב במזכר כי החברה תבחן ו"תעריך מחדש" את קשריה העסקיים עם חברות קבלניות העובדות עימה, אשר מונעות "באופן בלתי חוקי" מהעובדים שלהן את הזכות למחות נגד מדיניות ההגירה של טראמפ.

"אנו מחוייבים לחזק את העובדים ולספק להם סביבת עבודה בה הם יוכלו לחוש בנוח, אם ירצו לדבר בקול רם ולבטא את עמדותיהם", מסר אחד מדוברי החברה לסוכנות בלומברג (Bloomberg). "אנו תומכים בעובדים אשר מזדהים עם יום הפועלים הבינלאומי וכן פועלים להגברת המודעות לתנאי עבודה שוויוניים".

אומה של מהגרים

מארק צוקרברג, מייסד משותף ומנכ"ל החברה, הוא מהמבקרים הקולניים את מדיניות ההגירה של טראמפ, ואמר בעבר כי "ארצות הברית היא אומה של מהגרים".

ענקית המדיה החברתית היא אחת מחברות רבות בעמק הסיליקון הנהנות מהעבודה של כישרונות היי-טק שאינם אזרחי ארצות הברית.

ענף הטכנולוגיה תמך ברובו בהילרי קלינטון טרם הבחירות, ונשען בצורה משמעותית על כוח עבודה מיומן של מהגרים. כך, רטוריקת הבידוד והאנטי-הגירה של טראמפ עוררה דאגה בעמק הסיליקון.

מוקדם יותר השנה התעשייה התאחדה בקריאתה למחות נגד מדיניות ההגירה של טראמפ. חברות היי-טק רבות התנגדו בפומבי לחלק ממדיניותו של טראמפ, ביניהן פייסבוק, גוגל (Google), אפל (Apple), מיקרוסופט (Microsoft) ואינטל (Intel).

ימים לאחר כניסתו לתפקיד, חתם הנשיא טראמפ על צו נשיאותי שעצר את תוכנית הפליטים של ארצות הברית וחסם אזרחים מכמה מדינות בעלות רוב מוסלמי מלהיכנס לארצות הברית לפחות למשך 90 יום – אפילו אנשים שכבר יש להם אשרות והיתרים חוקיים לחיות בארצות הברית.

בעקבות הצו הנשיאותי של טראמפ בנושא ההגירה, צוקרברג כתב בפוסט ברשת החברתית: "בדומה לרבים מכם, אני מודאג מהשפעת הצווים הנשיאותיים האחרונים שעליהם חתם הנשיא טראמפ. עלינו לשמור על המדינה הזו בטוחה, אולם באמצעות התמקדות באנשים שאכן מהווים איום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים