מיהם שיאני השכר בהיי-טק?

כמדי שנה, מערכת אנשים ומחשבים מפרסמת את רשימת מקבלי השכר הגבוה ביותר בתעשייה ● מי עומד בראש? עלות השכר של מי גדלה בשיעור הגבוה ביותר? ובאיזו חברה הכי כדאי להיות בכיר?

איזה תפקיד הוא המתגמל ביותר בהיי-טק? אילוסטרציה: BigStock

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, ממשיך להיות בעל השכר הגבוה ביותר בהיי-טק, הרבה מעל המנהלים הבכירים האחרים – כך עולה מנתוני עלות השכר ל-2016 שפרסמו החברות המחויבות בכך יחד עם הדו"חות הכספיים שלהן.

מטריקס בולטת בעשירייה הראשונה, עם שלושה מקומות: גוטמן במקום הראשון עם עלות שכר של 9.2 מיליון שקלים – עלייה של 11.49% לעומת 2015; אליעזר (לייזי) אורן, נשיא וסגן יו"ר, במקום הרביעי עם 3.45 מיליון; ומשה אטיאס, סמנכ"ל הכספים, שני מקומות מתחתיו, עם כשלושה מיליון.

למקום השני ברשימה, הרחק מאחורי גוטמן, הגיע שחר אפעל, מנכ"ל נס, עם גידול של 5.5% ל-4.1 מיליון שקלים, כששלישי בה נמצא אבי באום, מנכ"ל חילן – שרכשה את נס – עם 3.8 מיליון. אורן וטל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית HOT, שסוגרת את החמישייה הראשונה, רשמו בשנה החולפת את הגידול הניכר ביותר בעלות השכר שלהם – של 33.97%.

שיאן השכר - גם ב-2016. מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: עידן גרוס

שיאן השכר – גם ב-2016. מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: עידן גרוס

הטבלה שמובאת להלן מבוססת על תקנות הרשות לניירות ערך, שמחייבות את החברות הציבוריות לפרסם את עלות שכרם של חמשת בעלי השכר הגבוה בארגון.

יש לציין שחברות שמניותיהן נסחרות גם בבורסת תל אביב וגם בניו-יורק או בלונדון לא מפרסמות נתונים על שכר חמשת הבכירים. הסיבה לכך היא שהן מפרסמות את הנתונים הכספיים בבורסות בחו"ל והם מועתקים בישראל, והתקנות בארצות הברית ובבריטניה לא מחייבות פרסום שכר הבכירים. יצוין כי אין בטבלה התייחסות לחברות פרטיות כמו יעל או אמן ולסניפים מקומיים של חברות רב לאומיות.

להלן הטבלה המלאה:

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חיים

    לקרוא למטריקס חברת הייטק זה כמו לקרוא למכולת יצרנית בוטיק של גבינות. מטריקס היא חברת גולגולות וכוח אדם זה רוב הפעילות שלה. ואת זה היא עושה בזכות שני לקוחות עיקריים הממשלה וצה"ל. כל השאר קשקוש.

אירועים קרובים