"חייב להיות שינוי יסודי בתפיסת הלמידה"

"צריך לשבור את השיטה - לא עוד שינון, לא עוד תשובות שהמורה מצפה לשמוע; מתמודדים עם בעיות אמיתיות שדורשות פתרון" ● "יש להפוך את החינוך מתיאורטי למאוד מעשי", כך לדברי עו"ד רוית דום-עיני, מנכ"לית קבוצת עמל

עו"ד רוית דום-עיני, מנכ''לית קבוצת עמל. צילום: ניב קנטור

"למרות שאנו חיים בעולם טכנולוגי מתקדם, בית הספר לרוב עדיין נראה כמו פעם. החוויה הבסיסית כמעט זהה. לכן, חייב להיות שינוי יסודי של תפיסת הלמידה, והדרך לעשות זאת היא  באמצעות חינוך לחשיבה יזמית ולחדשנות. מוכרחים לשנות את השיטה", כך אמרה עו"ד רוית דום-עיני, מנכ"לית קבוצת עמל.

עו"ד דום-עיני דיברה בכנס לתקשוב בחינוך – EduTech 2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם אירועים LAGO בראשון לציון. את הכנס הנחו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים ואורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה.

על פי דום-עיני, "אני מאמינה גדולה שעולם הלמידה חייב להיות פתוח וזמין לכולם, תוך מתן הזדמנות שווה לכל מגזרי האוכלוסייה – בדגש על הפריפריה. אני מאמינה שהחינוך הוא המפתח לצמצום פערים חברתיים, ולכן על מערכת החינוך להעצים את הילדים, לתת להם את הכלים לפרוץ דרך, ולהשתלב בעתיד בתפקידים מובילים בעולם העסקים והתעשייה המודרנית".

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

אנו בעמל, אמרה מנכ"לית הקבוצה, "שוברים את השיטה. לא עוד שינון, לא עוד תשובות שהמורה מצפה לשמוע. שואלים שאלות אמת. מתמודדים עם בעיות אמיתיות, שדורשות פיתרון. אנחנו הופכים את החינוך מתיאורטי – למאוד מעשי". לדברי עו"ד דום-עיני, "אנחנו מעצימים את הילדים, דוחפים אותם להפעיל את הדמיון, נותנים להם את הכלים והתמיכה לחשיבה יצירתית וליזמות, וכתוצאה מכך הם עצמם הופכים להיות פעילים, יצירתיים, מפתחים חידושים ופרויקטים".

לדבריה, "מדובר בלימודים בדרך אחרת, דרך המבוססת על שלושה ערכים: יזמות, בחזרה לקהילה וחיבור לתעשייה". היא הסבירה כי "במסגרת הגישה החינוכית והחברתית של רשת עמל שמאמינה בתפיסה אחרת, שונה מהלימודים שהיו בעבר, ערכנו לפני כחודש אירוע יזמות וחדשנות במרכז פרס לשלום ולחדשנות. במסגרתו נערך גמר תחרות היזמות הארצית של קבוצת עמל. כל בתי הספר שלנו מכל רחבי הארץ נטלו בו חלק, כשהמוטיב המרכזי הוא 'עם הפנים לקהילה'".

"כל המיזמים שהשתתפו היו למען אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. התלמידים חקרו ואיתרו בעצמם צרכים אמיתיים שקיימים בקרב אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, ובהתאם לכך פיתחו מוצרים חדשניים, בסיוע מנטורים מובילים מעולמות התעשייה המודרנית, האקדמיה ומומחי נגישות".

"אנחנו נמצאים כעת בעיצומה של היערכות לתחרות היזמות הארצית שלנו לשנה הנוכחית, הנקראת על שמו של שמעון פרס ז"ל, הנשיא התשיעי של מדינת ישראל. פרס היה שותף לחזון היזמות והחדשנות שלנו בקבוצת עמל".

מנוף לקידום חברתי

הפרויקט הזה, הסבירה דום-עיני, "מהווה אמצעי המאפשר להכניס את התלמידים לעולם של חוויה, לנתב את הסקרנות שלהם לאפיקים מעניינים ומרתקים. ליצור תהליך שמשלב יצירה ועשייה עם הדרכה שמתבצעת בזמן העבודה, תוך קידום ערכים חברתיים למען הקהילה".

לדבריה, "אנו פועלים בכמה דרכים במקביל: חינוך ליזמות במרכזי יזמות חדשניים, שילוב טכנולוגיות חדישות בהוראה ובלמידה, כמו למשל, למידה באמצעות מכשירי iPad, בשיתוף עם אפל (Apple), הכנסת שימוש בכלי גוגל (Google), למידה באמצעות חקר ופרויקטים ברוח היי-טק היי (HTH)".

היא הוסיפה כי "אנו מפעילים תוכניות יזמות ומייקינג – מודלים המשולבים בתוכנית הלימודים וכוללים מרכזי יזמות, חללי פיתוח ויצירה, מחשבים – עם תוכנות פיתוח ומידול מדפסות תלת-ממד ותחומי היי-טק חדשניים".

התלמידים שלנו, אמרה דום-עיני, "מקבלים ליווי ממיטב המומחים, נפגשים עם מנכ"לים ומובילי יזמות מעולמות ההיי-טק והתעשייה. הם עובדים בצוותים כמו במרכזי פיתוח של חברות היי-טק, מחוברים לחברות בינלאומיות ויודעים להציג את עצמם. הם סטארט-אפיסטים בני 15".

עו"ד דום-עיני סיכמה באומרה כי "בעידן הטכנולוגי הנוכחי, מערכת החינוך חייבת להיות עכשווית. היא חייבת לשלב טכנולוגיות חדשניות בהוראה ובלמידה, בדגש על העצמת התלמיד. חדשנות בלמידה ובחינוך בכלל, היא מנוף לקידום חברתי, לצמיחה כלכלית ולפיתוח מדעי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים