הנהלת בתי המשפט הטמיעה אחסון של HPE במיליוני שקלים

מערכות האחסון של הרשות השופטת, בנפח של 800 טרה-בייט, עברו הסבה למערכות מבוססות פלאש של 3PAR ● מאיר רכטר, הנהלת בתי המשפט: "עשינו את הגירות הנתונים בשלבים, על מנת לצמצם סיכונים"

מאיר רכטר, סמנכ''ל מחשוב הנהלת בתי המשפט

אגף המחשוב בהנהלת בתי המשפט, בשיתוף חטיבת השירותים הטכנולוגיים של HPE ישראל, הטמיעו מערכות אחסון של ענקית ה-IT, כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט התנהל בזמן שיא של חמישה חודשים והסתיים לפני ימים אחדים. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו במיליוני שקלים.

את הפרויקט הובילו אנשיו של מאיר רכטר, סמנכ"ל מחשוב הנהלת בתי המשפט ודייוויד קסטיאל, CTO הנהלת בתי המשפט, יחד עם שי פוסטולסקי, מנהל הפרויקט מטעם HPE ישראל.

פרויקט שדרוג מערך האחסון של הרשות השופטת הוא ייחודי בהיותו אחד מהפרויקטים הראשונים בארץ המתבסס על טכנולוגיה שכולה מבוססת פלאש (Flash). במסגרת הפרויקט הוטמעה מערכת HP 3PAR StoreServ 20800.

המערכות של HPE החליפו את מערך האחסון שהיה עד אז בהנהלת בתי המשפט, של יבמ (IBM). רכטר אמר בראיון לאנשים ומחשבים כי נפח האחסון שעבר הגירה למערכות החדשות הוא בהיקף של 800 טרה בייט, והוא חולק בין אתר הייצור, הנמצא בתל אביב, ובין אתר ה-DR הנמצא במקום מרוחק מהאתר המרכזי.

המיוחד בפרויקט, ציין רכטר, "הוא שהמדובר באחסון של מערכת הליבה שלנו, מערכת נט המשפט. הצלחנו להשלים את המהלך בפרק זמן קצר, ובלא השבתות. הפרויקט ארך חמישה חודשים כי רצינו לעשות זאת בצורה זהירה ומדודה. לכן, עשינו את ההגירות של הנתונים המאוחסנים בשלבים, וזאת על מנת לצמצם סיכונים".

דייוויד קסטיאל, CTO הנהלת בתי המשפט

דייוויד קסטיאל, CTO הנהלת בתי המשפט

במערכת נט המשפט מבוצעות מדי יום 11 מיליון טרנסזקציות, בממוצע ביום נפתחים 2,700 תיקים חדשים, מוגשות 11 אלף בקשות, נכתבים 4,000 פרוטוקולים – ונשמרים 100 אלף מסמכים חדשים.

קסטיאל הוסיף כי "במסגרת הפרויקט העברנו מאות שרתים וירטואליים של VMware ובסיסי נתונים SQL של מיקרוסופט (Microsoft) מהאחסון הישן לחדש. הפרויקט הסתיים בצורה מוצלחת, והוא בוצע באופן שקוף לארגון ולמשתמשים".

הנתונים במערכות האחסון הללו, ציין קסטיאל, "משרתים את המערך הפנימי של המשתמשים – 4,700 עובדי הנהלת בתי המשפט ובתי המשפט". רכטר ציין כי במהלך שנת 2017 יבוצע חלק ב' של הפרויקט, שיכלול את הנגשת הנתונים לסביבה החיצונית לארגון, משמע לעורכי הדין.

"השקענו הרבה מאמץ בתכנון התהליך", אמר רכטר, "והוא הניב לנו כמה תועלות: הביצועים שופרו בצורה משמעותית, פי שניים, העברנו את כל האחסון למערך אחד, בשונה מהעבר אז היו לנו כמה מכונות אחסון. כך, כיום יש לנו ניהול אחיד של מערך אחסון אחד. בשל הקונסולידציה שביצענו, קיבלנו ייעול ושיפורים בהיבטים תפעוליים".

שי פוסטולסקי, HPE ישראל

שי פוסטולסקי, HPE ישראל

"הפרויקט צמצם את צריכת האנרגיה. קיבלנו שיפור ברמת האמינות, השרידות והיתירות של המערך החדש. הצלחנו לייעל את תהליך השכפול מאתר הייצור לאתר הגיבוי – כעת השכפול נעשה בתכיפות גבוהה יותר".

"פיתחנו ממשקים עם רשויות אחרות לשיפור תהליכים וזרימת מידע טובה ומהירה יותר", סיכם רכטר. "נמשיך למנף את הפעילות בגזרה זו, על מנת לייעל את התהליכים השיפוטיים ולשפר את השירות לציבור. השנה נמשיך במגמה של הרחבת השירותים".

פוסטולסקי אמר כי "תכנון מדוקדק של הפרויקט, החל מהכנות הקדם, התקנת מערכות האחסון בכל אתר ותהליך ההגירה עצמו – הובילו להשלמת הפרויקט במסגרת התקציב ולוחות הזמנים שהוגדרו על ידי בתי המשפט. הטכנולוגיה של HPE אשר משולבת בפתרון, הובילה לחסכון בעלויות השוטפות של הנהלת בתי המשפט ולמערכת אחסון המאפשרת ביצועים מעולים, לצד יכולת גידול רחבת היקף".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים