"נדרש שינוי משמעותי ב-IT כדי להפנות משאבים לפיתוח"

לדברי איתן יהודה, CTO אזורי בהיטאצ'י, "על המנמ''רים לראות איך להעביר את מערכות המורשת, שהן הליבה העסקית של הארגונים, לעולם החדש"

איתן יהודה, CTO אזורי בהיטאצ'י. צילום: ניב קנטור

"מנמ"רים מבינים כי השינוי הוא מחויב המציאות. מערכות ה-IT צריכות להניב יותר ערך. השינוי שייעשה במערכי המחשוב הארגוניים יסיט יותר משאבים מהתחזוקה של הקיים – לפיתוח של החדש", כך אמר איתן יהודה, CTO אזורי, היטאצ'י (Hitachi Data Systems).

יהודה דיבר במפגש שערכה הענקית היפנית עם לקוחותיה, אשר דן בשילוב שבין היטאצ'י עם פלטפורמת HANA של סאפ (SAP). האירוע התקיים היום (ה') במלון הרודס בהרצליה פיתוח. יהודה אף הנחה את האירוע.

יהודה, המשמש CTO של החברה לישראל, יוון, מלטה וקפריסין, אמר כי "בשנים הקרובות ארגונים יידרשו לעבור את המסע להפיכת הארגון לדיגיטלי. מה שיידרש מהמנמ"רים הוא לראות איך להעביר את מערכות המורשת, שהן הליבה העסקית של הארגונים – אל העולם  לעולם החדש". בנוסף, אמר יהודה, "עליהם יהיה לבחון איך המהלכים הללו יניבו חיסכון בעלויות התשתית, כך שהם יוכלו להפנות משאבים אל עולם הפיתוח, זה אשר תורם ומביא ערך עסקי".

ארגונים רבים, אמר יהודה, "בוחנים את המשמעות של המעבר למחשוב ענן. אלא שרבים מהם נתונים תחת רגולציה, והם מבינים כי אין ביכולתם להוציא את מערכות ה-IT לענן הציבורי. המענה לשינוי תחת מגבלות – הוא בנייה של ענן מחשוב פרטי, המספק את החוויה והיתרונות הגלומים בענן – אבל כזה הנמצא בתוך הארגון".

נתי נחמיאס, סמנכ''ל טכנולוגיות Xact מבית One1. צילום: ניב קנטור

נתי נחמיאס, סמנכ"ל טכנולוגיות Xact מבית One1. צילום: ניב קנטור

מגמה נוספת המשפיעה על ארגונים, ציין יהודה, "היא מעבר משימוש בתוכנות ERP במודל הרישוי הקלאסי – למודל תוכנה כשירות, SaaS. גם תחום ניהול המידע מקבל תנופה, אמר, "כי ארגונים מתחילים להבין שיש הרבה מידע שמסתובב – ונדרש לנצל אותו לטובת שיפור חוויית הלקוח. כך, ניתן לייצר את 'רגע הקסם' ולתת ללקוח הארגוני את הערך המוסף".

היטאצ'י, אמר, "הבינה בשנים האחרונות שעליה להשתנות: עליה להפוך מחברה שליבת העיסוק שלה היא תשתיות חומרה בלבד – לחברה העורכת שיתופי פעולה עם חברות אפליקציה, כמו סאפ, אורקל (Oracle), VMware, מיקרוסופט (Microsoft) – על מנת לתת ללקוחות הארגוניים פתרון מקצה לקצה, מהתשתיות ועד לאפליקציות".

לדבריו, "ארגונים רבים בארץ ובעולם מבוססים ERP של סאפ, ועוברים לתשתיות HANA של החברה. זאת כי הם רוצים לעסוק ברמה האפליקטיבית ולא בתשתית – וכך הם מקבלים פתרון אחוד, המגיע מותקן מראש – מרמת מערכת ההפעלה דרך רכיבי סאפ, ועד למודולים של סאפ". הוא סיכם באומרו כי "ערכנו כבר כמה התקנות בקרב לקוחות ארגוניים בישראל, של מערכות משולבות היטאצ'י וסאפ ואני מעריך כי נצמח בתחום השנה".

נתי נחמיאס, סמנכ"ל טכנולוגיות Xact מבית One1, הציג את פלטפורמת SAP HANA. הוא ציטט את חברות המחקר שפירטו את היתרונות העסקיים בשל המעבר לפלטפורמה: סגירת תקופה באופן מהיר יותר; תחזיות טובות יותר; הדמיות של תוצאות ושל שינויים ארגוניים; הפקת תובנות על התנהגות לקוחות; ניתוחים בזמן אמת של מכירות, עלויות ורווחיות; רמת שירות גבוהה יותר בממשקים ללקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים