האיחוד האירופי: פייסבוק סיפקה מידע לא נכון על רכישת ווטסאפ

החברה עלולה להיקנס על ידי האיחוד בסכום של יותר מ-100 מיליון דולר, לאחר שעל פי האירופים מסרה להם מידע לא נכון על מדיניות הפרטיות החדשה של ווטסאפ "ברשלנות או בכוונה"

פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) עלולה להיקנס בקרוב בסכום משמעותי על ידי האיחוד האירופי, מאחר שלדבריו סיפקה לו מידע לא נכון או מוטעה על עסקת המיליארדים לרכישת ווטסאפ (WhatsApp).

הנציבות האירופית יכולה לקנוס את החברה בשיעור של עד 1% מהמכירות השנתיות שלה. לפי הנתונים הכספיים של פייסבוק ל-2014, הסכום יכול להגיע ל-125 מיליון דולר.

על פי הנציבות, פייסבוק מסרה את המידע המוטעה או הלא נכון "ברשלנות או בכוונה", באופן שעובר על חוקי האיחוד.

מרגרט ווסטאגר, ראשת הנציבות, אמרה כי חברות חייבות להתייחס ברצינות לדרישת האיחוד לספק לו מידע מדויק בחקירות מיזוגים ורכישות. "האפקטיביות והמהירות של החקירות שלנו תלויות בדיוק במידע שהחברות המעורבות מספקות לנו", ציינה.

לדבריה, "במקרה הזה, בדיקות מוקדמות מעלות שפייסבוק נתנה לנו מידע לא נכון או מוטעה במהלך החקירה שנוגעת לרכישת ווטסאפ. כעת יש לה את האפשרות לתגובה". יצוין שפייסבוק יכולה לנצל את האפשרות הזאת עד 31 בינואר.

מדיניות הפרטיות של ווטסאפ מדאיגה גם את האירופים

המידע נוגע למדיניות הפרטיות החדשה של ווטסאפ, שקוממה עליה משתמשים רבים ועוררה רשויות בעולם. באוגוסט השנה שינתה החברה את מדיניות הפרטיות שלה, בפעם הראשונה מזה ארבע שנים, והודיעה שתשתף את מספרי הטלפון של המשתמשים שלה עם החברה האם, פייסבוק.

אלא שבנציבות האירופית טוענים שלשתי החברות הייתה אפשרות טכנית, לפחות, לעשות זאת הרבה לפני כן. בהודעת הנציבות נכתב כי "עמדתנו המקדמית היא שבניגוד להצהרות ולתגובה של פייסבוק במהלך חקירת המיזוג בין החברות, האפשרות הטכנית לחיבור אוטומטי בין המידע על המשתמשים של שתי החברות היה קיים כבר ב-2014 (השנה שבה פייסבוק רכשה את ווטסאפ – י"ה)".

כך או כך, לפני כחודש וחצי פרסמו חברי ועדת הפרטיות של האיחוד האירופי כי הם "מביעים דאגה" משיתוף המידע וקראו לשתי החברות לחדול מלעשות כן.

פייסבוק: "בסוף יתברר שפעלנו בתום לב"

הרשת החברתית הגדולה בעולם קנתה את אפליקציית המסרים המיידיים הענקית בפברואר 2014, תמורת 19 מיליארד דולר – אחת העסקות הגדולות בתעשייה. העסקה הפכה את החברה המאוחדת לגדולה בעולם מבחינת מספר ה-"אזרחים" שלה.

דוברת מטעם פייסבוק מסרה בתגובה להאשמות הנציבות האירופית כי "אנחנו מכבדים את ההליך שמבצעת הנציבות ובטוחים שהתוצאה הסופית שלו תאשר שפייסבוק פעלה בתום לב. סיפקנו לנציבות באופן שוטף מידע מדויק על היכולות הטכניות ועל התוכניות שלנו, כולל על רכישת ווטסאפ ועל מהלכים שבוצעו לפני ההחלטה לשנות את מדיניות הפרטיות שלה".

היא הוסיפה כי "נמשיך לשתף פעולה עם הרשויות ולספק להן מידע שיסייע לתת תשובה לשאלות שלהן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים