עסקת ענק בעולם המובייל: פייסבוק רוכשת את ווטסאפ תמורת 19 מיליארד דולר

הרשת החברתית הודיעה הלילה (ה') על אחת מעסקאות הרכישה הגדולות ביותר בתולדות התעשייה, שתהפוך אותה ל-"מדינה הגדולה ביותר בעולם" מבחינת מספר ה-"אזרחים", או משתמשים ● מארק צוקרברג כתב בדף שלו: "נסייע לווטסאפ לגדול ולקשר את כל העולם"

פייסבוק (Facebook) הודיעה הלילה (ה') כי רכשה את ווטסאפ (WhatsApp) תמורת 19 מיליארד דולר, במה שנראה כאחת מעסקות הרכישה הגדולות ביותר אי פעם בתעשייה. בכך מבססת הרשת החברתית הפופולרית בעולם את אחיזתה בעולם המובייל והופכת לאחד הגופים הגדולים ביותר מבחינת מספר המשתמשים – כ-1.7 מיליארד איש. למעשה, מדובר ב-"מדינה הגדולה ביותר בעולם", יותר מסין ומהודו, גם אם מורידים את מספר המשתמשים בשתי הפלטפורמות יחדיו.

בהודעה לעיתונות שהוציאו החברות נמסר כי העסקה תבוצע תמורת ארבעה מיליארד דולר במזומן ו-12 מיליארד במניות פייסבוק. העסקה כוללת שלושה מיליארד דולר נוספים שישולמו למייסדי ועובדי ווטסאפ במניות במידה שיעמדו בתנאים שהגדירה פייסבוק, בכלל זה עבודה בחברה במשך ארבע שנים מיום הרכישה.

ווטסאפ היא אפליקציית מסרים מיידיים שהוקמה ב-2009 בהשקעה של שמונה מיליון דולר "בלבד". המייסדים שלה, בריאן אקטון האמריקני ויאן קום האוקראיני, שמשמש גם כמנכ"ל, ודאי לא חלמו שההשקעה ה-"קטנה" שלהם תביא לתשואה כל כך גדולה. נראה שכל אחד מהם יוצא מהעסקה עם פייסבוק עם כמה מיליארדים טובים של דולרים בכיס. מספר המשתמשים הפעילים באפליקציה לפחות פעם בחודש עומד על 450 מיליון, כ-70% משתמשים בה על בסיס יומיומי. על פי ההערכות, בכל יום מורידים אותה יותר ממיליון בני אדם ברחבי העולם. ווטסאפ תישאר יחידה עצמאית בתוך פייסבוק ותשמור על המותג. קום יצטרף כחבר במועצת המנהלים של פייסבוק.

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד הרשת החברתית, כתב בפוסט שפרסם הלילה בעמוד שלו כי "אני נרגש להודיע שהסכמנו לרכוש את ווטסאפ וכל הצוות שלה יצטרף לפייסבוק".

צוקרברג ציין כי "ווטסאפ היא אפליקציית מסרים סלולרית פשוטה, מהירה ואמינה, שיותר ויותר אנשים משתמשים בה כאמצעי הקשר שלהם מדי יום. ווטסאפ תמשיך לפעול כיחידה נפרדת בתוך פייסבוק, מפת הדרכים שלה לא תשתנה והצוות שלה יישאר במשרדים במאונטיין וויו". הוא הוסיף כי "במהלך השנים הבאות נעבוד קשה כדי לסייע לווטסאפ לגדול ולקשר את כל העולם. אנחנו מצפים בנוסף שווטסאפ תצטרף למאמצים שלנו להפוך את האינטרנט לנגיש לכולם". צוקרברג התייחס בכך ל-Internet.org, פרויקט של פייסבוק וענקיות רשת נוספות, שנועד להנגיש את האינטרנט לכל קצוות תבל ולכל שכבות האוכלוסייה.

עוד הבטיח צוקרברג כי הצטרפותה של אפליקציית המסרים המיידיים תביא להכנסתם של כלים חדשים עבור משתמשי הצ'ט של פייסבוק. הוא ציין כי החברה המשותפת תמשיך להשקיע בשתי הפלטפורמות, "שמשמשות לצרכים כל כך שונים".

"יש לווטסאפ את כל האפשרויות שבעולם ולכן אני נרגש שהם בחרו לעבוד אתנו", המשיך. "אני מצפה לתוצאות של מה שפייסבוק ו-ווטסאפ יכולות לעשות ביחד ולפתח שירותים סלולריים חדשים שיספקו לאנשים אפשרויות נוספות לתקשר זה עם זה".

פייסבוק הולכת ומתבססת בשנים האחרונות בעולם המובייל: האפליקציה שלה צוברת פופולריות ומשתמשים, והפרסום למכשירים הניידים הניב ברבעון האחרון 90% מהכנסותיה של הרשת החברתית. החברה של צוקרברג אף רכשה לפני כשנתיים את אינסטגרם (Instagram) תמורת סכום צנוע הרבה יותר – מיליארד דולר "בלבד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    גוגל נמצאת עכשיו בנקודת פתיחה טובה מאוד להצליח עם HANGOUT. ברור שקניה של וואטסאפ ע"י פייסבוק כאשר יש לה את המסנג'ר ,זאת רכישה מיותרת. היה חסר רק שיווק ופה פייסבוק נכשלה. גוגל יכולה להפיץ את הHANGOUT בקרב בני הנוער , וכך להגדיל את כמות המשתמשים בגוגל פלוס. הHANGOUT מאפשרת מעבר לצ'אטים גם שיחות וידאו וזה שילוב של כל התוכנות ביחד. הסיסמה היא שיווק ויראלי,שיווק ושיווק!!!!

אירועים קרובים