"מנמ"ר שלא יידע לנהל את המידע – יהפוך להיסטוריה"

כך אמר כריס פאוול, מנהל שיווק עולמי בקומוולט ● לדבריו, "ניהול מרכזי יאפשר למנהל ה-IT בארגון לשלוט בצורה מיטבית בכלל המערכות ההטרוגניות שלו - ולעשות זאת ממקום אחד"

כריס פאוול, מנהל שיווק עולמי, קומוולט. צילום: ניב קנטור

"כל היחס למידע הארגוני השתנה בשנים האחרונות. נדרש לדעת לנהל אותו, להגן עליו ולטפל בו באופן שהוא יניב ערך עסקי לארגון. מנמ"ר שלא יעשה זאת – הוא וארגונו יושלכו לפח האשפה של ההיסטוריה", כך אמר כריס פאוול, מנהל שיווק עולמי, קומוולט (Commvault).

פאוול היה דובר המפתח בכנס הלקוחות השנתי של קומוולט בארץ, COMMVAULT Go on the road 2016 ISRAEL. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם אירועים LAGO, בראשון לציון, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

השינוי ביחס למידע, אמר פאוול, קשור לשינויים הטכנולוגיים שמתחוללים בשוק, אשר בהכרח משפיעים על מערכי ה-IT בארגונים. "כך, אני בעסקי השיווק כבר 20 שנה, עם עבר של שנים רבות בסאפ (SAP). האופן בו אני עושה שיווק כיום, שונה מהותית מהאופן בו פעלתי לפני כמה שנים. כיום השיווק מבוסס מידע, אנו עובדים עם מדעני מידע, ושמים דגש על הידוק הקשר עם הלקוחות".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

ברמה הטכנולוגית, הסביר, "לצד הגידול האקספוננציאלי במידע, גדל משמעותית מספר האפליקציות בארגון, מעשרות למאות ולעתים לאלפים. גם התשתיות השתנו, זה כבר לא רק מידע בדטה סנטר, זה גם באירוח, ובעננים שונים".

מצב חדש זה, אמר פאוול, "מצריך מודל אחר לטיפול במידע, להגנה עליו ולמיצוי הערך העסקי ממנו". הוא תיאר חמישה ערכי יסוד הנדרשים לבניית המודל החדש לטיפול במידע: "דע את המידע שלך, עליך להבין מי יצר אותו ומה הוא מכיל; עשה למידע פדרציה – נדרשות הגנה, יכולת שחזור שלו במקרה אסון, יכולת לשינוע שלו בחופשיות – מהענן ובחזרה, יכולת למצוא אותו כשהוא מבוזר, ניצול המידע והפקת ערך ממנו; יכולת טיפול במידע בעולם הנייד; ממשל מידע, פעולה מאוד קשה לביצוע בסביבות שונות, עם בניית מדיניות, אכיפה ובקרה".

לצד כל אלה, אמר פאוול, "נדרשת שכבה חמישית, של הגנה על המידע ואבטחתו – זיהוי המשתמש, האם מי שמזדהה ככזה, הוא באמת הוא; גישה למידע מבוססת הרשאות; הבטחת גישה מבוססת הצפנה".

לעשות הכל ממקום אחד

בסופו של דבר, אמר פאוול, "נדרש ניהול מרכזי ממקום אחד, שהוא אגנוסטי למיקום של המידע. רק פתרון שכזה יאפשר למנהל ה-IT בארגון לנהל ולשלוט בצורה מיטבית בכלל המערכות ההטרוגניות שלו – ולעשות זאת ממקום אחד".

קומוולט, אמר פאוול, "נותנת מענה לכלל האתגרים הללו, של ניהול היברידי וניהול שחלקו בענן. למוצרי החברה יש יכולת לשכפול מכונות וירטואליות לענן, גיבוי נתונים בענן וזאת באינטגרציה מלאה עם רוב ספקי הענן המוכרים".

"למערכות הגיבוי והניהול שלנו יש יכולת אינטגרציה עם צילומי מצב, Snapshots, של ספקיות אחסון רבות, דבר המאפשר יכולת שחזור מהירה במקרה של נפילת מערכות, או אובדן נתונים, או במקרה של כשל לוגי".

"יש לנו פתרונות חדשים שקשורים לכניסה של ארגונים לעולם ה-Big Data. נכון להיום, לקומוולט יש יכולות תמיכה בנתונים המטופלים בטכנולוגיית Big Data השונות, ביניהן Hadoop ,GPFS, ו-Greenplum".

קומוולט, סיכם פאוול, "מתמקדת בהגנה על המידע העסקי של הלקוח הארגוני, תוך כדי המסע שלו לעולם החדש – הדורש היערכות מחדש, נקודת מבט אחת ואחודה, ניראות כוללת על המידע, תזמור התפעול שלו, אבטחת מידע ומענה לרגולציות. התמקדות הזו שלנו מספקת לארגונים את היעילות והגמישות הדרושים להם על מנת להניב ערך מוסף מהמידע העסקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים