"ערים חכמות אינן באזזז – אלא מציאות שמיושמת ביותר ויותר ערים"

כך אמר גיאורגו פריסטר, נשיא ארגון קהילת המחשוב האירופית, שהגיע לישראל בראש משלחת של מנמ"רים ובכירים נוספים מ-16 ערים ביבשת ● הם השתתפו בכנס בנושא, וביומיים הקרובים יערכו סיור במוקדים הטכנולוגיים של עיריית תל אביב-יפו וייפגשו עם נציגים מ-22 סטארט-אפים

גיאורגיו פריסטר, נשיא ארגון קהילת המחשוב בערים הגדולות באירופה

"המושג עיר חכמה כבר אינו באזזז, אלא מציאות שמיושמת ביותר ויותר ערים. הולך ועולה מספר הערים הגדולות ברחבי אירופה והעולם בכלל שמיישמות פרויקטים של עיר חכמה, בהיבט הרחב ביותר שלהם", כך אמר גיאורגיו פריסטר, נשיא ארגון קהילת המחשוב בערים הגדולות ביבשת, שמבקר בימים אלה בארץ.

פריסטר עומד בראש משלחת של מנמ"רים, סגני ראשי ערים ובכירים נוספים מ-16 ערים ביבשת, שמארח אגף המחשוב של עיריית תל אביב-יפו, בראשות ליאורה שכטר, מנמ"רית העירייה ויו"רית פורום המנמ"רים בשלטון המקומי. המשלחת שוהה בישראל לשלושה ימים, שבמהלכם חבריה שומעים הרצאות, מסיירים במקומות שונים בעיר ונפגשים עם חברות טכנולוגיות.

בין המדינות שמהן הגיעו נציגים כלולות איטליה, גרמניה, צרפת, אירלנד וקרואטיה. זאת, כחלק מפורום, בו חברה גם תל אביב. יצוין כי זו הפעם הראשונה שחברי הארגון מגיעים לביקור בישראל. היוזמה לביקור הייתה של שכטר, שמשתתפת מזה שלוש שנים בכנסים של הפורום, ולאחר מאמצים רבים הצליחה לשכנע את פריסטר להביא את חברי הפורום לארץ.

בשיחה עם אנשים ומחשבים אמר פריסטר כי "הארגון שלנו כולל מנמ"רים מכל הערים הגדולות באירופה ונושא העיר החכמה, שהוא אחד הנושאים שבהם אנחנו עוסקים, עומד על סדר היום של מרבית הערים ביבשת".

פריסטר ציין כי ארגון קהילת המחשוב הוא ארגון וולונטרי, שתפקידו לשתף ידע בין מנהלי המחשוב מכל רחבי אירופה וללמוד מניסיונם של חבריו. "אנחנו מקיימים כנס בכל שנה ומארחים חברים מכל העולם. בשנה שעברה היינו בפירנצה, שם נעשים מהלכים מתקדמים להפיכת העיר לחכמה", אמר.

מלבד מנמ"רים, חברים בארגון בעלי תפקידים בכירים אחרים ברשויות מקומיות אירופיות. פריסטר אמר כי "אנחנו מקיימים קשר עם הממשלות והרשויות בכל מדינה. בנוסף, יש לנו קשר עם החברות הספקיות הגדולות כמו יבמ (IBM), מיקרוסופט (Microsoft) וסיסקו (Cisco), ואנחנו שומעים מהן על פתרונות טכנולוגיים".

"באחרונה מגיעים לכנסים שלנו יותר ויותר פוליטיקאים שפעילים בשלטון המקומי, כדי ללמוד על העיר החכמה, מאחר שהם מבינים שזה תחום צומח", ציין.

לדבריו, "התחום קיבל תפנית עצומה מאז שיבמ הכריזה עליו לפני שני עשורים. כשאומרים עיר חכמה מתכוונים לתשתיות, למים, לאנרגיה, לביטחון ולעוד תחומים רבים, ואני מאמין שיותר ויותר ערים יגדילו את הפעילות שלהן בתחום".

"נלמד הרבה מהקהילה הישראלית"

"אני שמח מאוד לעמוד בראש משלחת מכובדת שבאה לישראל", ציין פריסטר. "אני בטוח שנלמד הרבה מהקהילה הישראלית ונפגוש סטארט-אפים מקומיים, במטרה לאמץ טכנולוגיות שלהם".

ליאורה שכטר, ראש אגף מחשוב ומערכות מידע בעיריית תל אביב-יפו ויו"רית פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: קובי קנטור

ליאורה שכטר, ראש אגף מחשוב ומערכות מידע בעיריית תל אביב-יפו ויו"רית פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: קובי קנטור

שכטר אמרה כי "הכנס שנערך היום בתל אביב הוא השביעי במספר, וזו הפעם הראשונה שאנחנו מארחים משלחת כל כך גדולה של מנמ"רים מרחבי אירופה, שמגיעים לכאן לשלושה ימי סיור מרוכזים".

מה כולל הביקור?
"לבקשתם, אנחנו ממקדים את הביקור שלהם בנושא תשתית רוחבית של עיר חכמה, שמבטאת את התפיסה שהמושג עיר חכמה עוסק בהרבה מאוד תחומים של ניהול עיר. בין היתר, צפויים האורחים לעבור סדנה בנושא שירותים לתושב, שם ישמעו על תפיסת הדיגיתל של תל אביב, וגולת הכותרת היא מפגש עם סטארט-אפים. אספנו 22 סטארט-אפים שעובדים איתנו ונציגיהם ייפגשו עם בכירים ברשויות מקומיות מרחבי אירופה שנמצאים במשלחת. זהו אתגר מאוד חשוב לחברות אלה, והוא משתלב עם הצורך העמוק של המנמ"רים מרחבי אירופה לחפש טכנולוגיות ולממש אותן בערים שלהם".

מחר (ג') ישתתפו האורחים בסדנה בנושא שיתוף הציבור באמצעות הרשתות החברתיות, יבקרו במוקדים טכנולוגיים של העירייה – ה-CRM והחמ"ל העירוניים – וייפגשו עם ראשי אגף המחשוב של תל אביב.

את היום האחרון לסיור, יום ד', תבלה המשלחת בירושלים, שם יפגשו סטארט-אפים שמפתחות פתרונות לעיר חכמה, ישמעו על מיזם ישראל דיגיטלית ויסיירו בירושלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים