HP רוכשת את עסקי ההדפסה של סמסונג ביותר ממיליארד דולר

הרוכשת תקבל עם העסקה כ-6,500 פטנטים בתחום ובעיקר את היכולת לייצר את מנועי ההדפסה עבור עצמה - במקום להסתמך על מיקור-חוץ

עסקת ענק בעולם המדפסות. צילום אילוסטרציה: BigStock

.HP Inc הודיעה כי היא רוכשת את עסקי ההדפסה של סמסונג (Samsung), על כל מה שקשור בכך, תמורת 1.05 מיליארד דולר. בנוסף, לאחר סיום העסקה, תשקיע סמסונג סכום של כ-100 עד 300 מיליון דולר כהשקעה הונית ב-HP, כנראה באמצעות רכישת מניות בשוק הפתוח.

הרוכשת מקבלת כחלק מהעסקה כ-6,500 פטנטים בתחום ההדפסה ובעיקר את היכולת לייצר את מנועי ההדפסה עבור עצמה. עד עתה הסתמכה החברה בהיבט זה על מיקור-חוץ. כמו כן, כל 6,000 עובדי חטיבת ההדפסה של סמסונג, ביניהם כ-1,300 מהנדסים וחוקרים, יעברו ל-HP.

כעשרה חודשים עברו מאז התחלקה ענקית המחשוב לשתי חברות – .HP Inc ו-HPE, כשזו הראשונה ממשיכה לעסוק בתחומי ההדפסה והמחשוב האישי. עיקר הרווחים של החברה הם ממכירת דיו וטונרים למדפסות שלה, והיא נחשבת למובילה בתחום המדפסות השולחניות. עם זאת, החברה סבלה באחרונה מירידה של כ-18% במכירות דיו וטונרים וכ-10% ממכירות המדפסות עצמן.

בנוסף, למרות מעמדה בתחום המדפסות השולחניות, בתחום המדפסות הגדולות, שמשמשות גם כמכונות העתקה מסיביות, היא סבלה מחולשה מסוימת, במיוחד מול חטיבת ההדפסה של סמסונג. כמו כן, עסקי ההדפסה של החברה הדרום קוריאנית מציעים ל-HP כניסה חזקה יותר לעוד תחום בו היא רוצה דריסת רגל משמעותית יותר – שילוב של מדפסות ומכונות צילום בגודל של A3.

נכון להיום מייצרת קנון (Canon) את מנועי ההדפסה עבור HP ולפי ההודעה של החברה, מערכת יחסים זו אמורה להישאר על כנה, לפחות בינתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים