אובמה מזהיר את פוטין ממירוץ חימוש בסייבר שיוביל למלחמה קרה

נשיא ארצות הברית דחק בעמיתו הרוסי לא לתת למרחב הקיברנטי להפוך ל"מערב הפרוע", והזהיר באופן בוטה כי "לאמריקה יש יכולות בתחום הסייבר יותר מכל מדינה אחרת - הן בהתקפה והן במגננה"

ברק אובמה. צילום: BigStock

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הזהיר כי אמריקה ניצבת מול רוסיה בפני מירוץ חימוש בסייבר, בסגנון המלחמה הקרה. זאת על רקע ההאשמות לפיהן הקרמלין התערב בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

אובמה דחק בעמיתו הרוסי, ולדימיר פוטין, לא לתת למרחב הקיברנטי להפוך ל"מערב הפרוע", והזהיר באופן בוטה כי "לאמריקה יש יכולות בתחום הסייבר, יותר מכל מדינה אחרת – הן בהתקפה והן במגננה".

נשיאי ארצות הברית ורוסיה נפגשו אתמול (ב') בשולי ועידת ה-G-20, בעיר האנגג'ואו במזרח סין. הפגישה הלא-רשמית בין השניים התקיימה על רקע ניסיון להגיע להסכם לעצירת הלחימה במלחמת האזרחים בסוריה.

ברקע דבריו של אובמה, החקירות שהחלו בהן סוכנויות מודיעין של ארצות הברית, בדבר מה שהן מאמינות, "הניסיון השאפתני ורחב ההיקף של הקרמלין לערער את אמון הציבור בבחירות לנשיאות – באמצעות התקפות דיגיטליות".

רוסיה כבר הואשמה בפריצה למערכות הדואר האלקטרוני של המפלגה הדמוקרטית ולפריצות למאגרי רישום הבוחרים באילינוי ואריזונה, ועלו חששות כי ביום הבחירות בנובמבר יבוצעו ניסיונות שיבוש נוספים למהלך התקין של הבחירות. אובמה קרא לרוסיה "לנהוג באחריות ולהתחיל למסד נורמות התנהגות שימנעו הסלמה בתחום הסייבר שתוביל למלחמה קרה קיברנטית".

"היו לנו בעיות עם חדירות סייבר מרוסיה בעבר. אנחנו עוברים לעידן חדש, בו יש כמה מדינות שלהן יש יכולות משמעותיות בתחום", אמר אובמה. "המטרה שלנו היא שלא ייווצר באופן פתאומי מצב – בעידן הקיברנטי – של שכפול מעגל ההסלמה, כפי שראינו שקרה במירוצי חימוש בעבר".

אובמה סירב להגיב על חקירת מתקפות סייבר ספציפיות, אשר רוסיה הואשמה בהן, כיוון שהן "חקירות פעילות וחיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים