"ה-IT מסייע לתעשייה המסורתית לשנות את המודל העסקי ולהיות תחרותית"

עם ההודעה על כך שהוא עוזב את תפקיד מנכ"ל חילן, לאחר 15 שנים, וממונה ליו"ר פעיל, מדבר אבי באום על מצב התעשייה והקבוצה ● אלי זיברט, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של הקבוצה, ימונה במקומו

אבי באום, יו"ר חילן. צילום: יח"צ

"שוק ה-IT הוא בבואה של מצב המשק והוא מהווה את הפלטפורמה לעסקים לעבור לסביבות מתקדמות יותר ולהיות תחרותיים יותר. הדבר נכון לגבי כל המגזרים, אבל זה בולט בעיקר במגזר הפיננסי. ה-IT כיום מהווה משענת לתעשיות המסורתיות לשנות את המודל העסקי שלהם ולהפוך לתחרותיות יותר", כך אמר אבי באום, מנכ"ל קבוצת חילן.

באום התראיין לאנשים ומחשבים על רקע ההודעה על כוונתו לסיים את כהונתו כמנכ"ל בסוף השנה ולהתמנות לתפקיד יו"ר פעיל במשרה מלאה. אלי זיברט, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של הקבוצה, ימונה למנכ"ל חילן.

אלי זיברט, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת חילן ויו''ר דירקטוריון ווי אנקור. צילום: קובי קנטור

אלי זיברט, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת חילן ויו"ר דירקטוריון ווי אנקור. צילום: קובי קנטור

לדברי באום, "שנת 2016 הייתה שנה טובה ל-IT המקומי, והיא תמשיך להיות כזו". בהתייחסו לתוצאותיה הכספיות של הקבוצה, שפורסמו היום (ד') אמר באום כי "אנו מסכמים את מחצית השנה. זו הייתה ההשנה הכי טובה לחילן ואנו אופטימיים לגבי ההמשך".

המשך שיפור בשיעור הרווחיות

לדבריו, "המאמצים והמשאבים שאנו משקיעים במגזר הפרויקטים ופתרונות עסקיים, עם חברת הבת נס, באים לידי ביטוי בתוצאות ובפעילות. הכנסות המגזר צמחו אורגנית בכ-4.4% ברבעון והרווח התפעולי צמח בכ-25%, תוך המשך שיפור בשיעור הרווחיות".

במקביל לשיפור האורגני במגזר, ציין באום, "באחרונה נס רכשה 60% מפעילות דנאל פתרונות תוכנה מתקדמים תמורת 54 מיליון שקלים. רכישת פעילות דנאל צפויה לחזק את פעילות נס בתחום הפינטק ולתרום לתוצאות העסקיות כבר מהרבעון הרביעי של 2016".

הוא הוסיף כי "זיכיון CA החל לתרום באופן משמעותי להכנסות ולרווח של מגזר שיווק מוצרי תוכנה. אנו מעריכים כי מגמה זו צפויה להימשך גם ברבעונים הבאים. המחצית הראשונה של שנת 2016 מציגה שיפור משמעותי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד".

בהתייחסו להיבט האישי, אמר באום כי "לאחר 15 שנים כמנכ"ל חילן, שנים בהן הפכה חילן מחברה לקבוצה, עם צירופן של חברות בנות בהיקפי פעילות משמעותיים, הצעתי לדירקטוריון החברה לשנות את מבנה הניהול ולהתאימו לעידן הנוכחי בחיי הקבוצה. ההזדמנויות העומדות בפני הקבוצה כיום, שונות מאלה שאפיינו אותה בשנים האחרונות. טיפוח מנועי הצמיחה מחייבים תשומת לב ניהולית שונה מזו שהייתה עד כה. זיברט, המשמש כסמנכ"ל פיתוח עסקי בחילן זה כ-12 שנה – יתמנה למנכ"ל החברה".

לדבריו, "במסגרת תפקידי כיו"ר פעיל, ולאחר שאתפנה מתפקידי הניהול השוטפים, בכוונתי להמשיך ולהקדיש את מלוא זמני ומרצי לטיפוח מנועי צמיחה חדשים. אתרכז בהצעדתה קדימה של קבוצת חילן לעבר קפיצת המדרגה הבאה. אני משוכנע כי שינוי התפקידים יסייע לחילן לבסס את המשך צמיחתה בשנים הבאות".

עצמאית בקבוצה

קבוצת חילן מונה 3,000 עובדים: נס, ווי אנקור – זרוע התשתיות של הקבוצה, QlikView ישראל, אשר פועלת בעולם האנליטיקה, והפעילות המסורתית של חילן – בעולם השכר ומשאבי אנוש. חילן הינה החברה המובילה בישראל בתחום פתרונות תוכנה כשירות, SaaS, לניהול ההון האנושי בארגון. לחילן בסיס לקוחות רחב, המונה יותר מ-1,800 חברות וארגונים והיא מנהלת יותר מ-800 אלף מועסקים בכלל מגזרי המשק.

באפריל השנה דורגה קבוצת חילן שניה בין חברות האינטגרציה, "ספקיות שירותי ערך מוסף", על פי STKI, שם התחרות בין החברות בשוק גדולה במיוחד. בראש הטבלה ניצבה שוב מטריקס. כמו בשנה שעברה, כך גם השנה: חילן – לאחר רכישת נס – דחפה את מלם-תים, שניצבה שנייה משך שנים רבות, למקום השלישי ובהתאמה את מי שלאחריהן: One1, יבמ (IBM) ישראל; ו-HPE ישראל.

ביוני 2014  חילן רכשה את נס ישראל תמורת 145 מיליון שקלים. הנרכשת היא אחת החברות הוותיקות בענף ההיי-טק הישראלי. סכום הרכישה היה נמוך משמעותית מזה בו רכשה את נס ב-2011 חברת CVCI מקבוצת Citi, שעמד על כ-307 מיליון דולר (יותר ממיליארד שקלים). הרכישה לא כללה את TSG – החטיבה הביטחונית, ואת המסלקה הפנסיונית.

נס נשארה עצמאית בקבוצה. הרכישה הייתה חלק מהאסטרטגיה של חילן להרחבת תחומי פעילותה באמצעות רכישות ומיזוגים. בשנים שעד רכישת נס, רכשה חילן חברות בישראל בסכום כולל של כ-100 מיליון שקלים. כחלק מהאסטרטגיה, פעילויות אלה נשארו עצמאיות בהתנהלותן השוטפת.

"אני חושב שכל הרכישות שעשינו במהלך השנים השלימו לנו תחומים אשר רצינו להיות בהם", אמר באום לאנשים ומחשבים. "הצלחנו – תוך התנהלות אחראית – במיזוגים, הגדלנו את כמות העובדים בכל חברה שרכשנו. החזקות של קבוצת חילן הן בכוח אדם איכותי שעובד בה, במחויבות של העובדים ובהנהלה הממוקדת".

לשאלת אנשים ומחשבים על רכישות עתידיות, השיב באום כי "יש לנו תכניות, אנו בוחנים ומביטים כל הזמן סביב על רכישות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים