מלם תים תטמיע במשרד החוץ ERP של סאפ בשישה מיליון שקלים

ייחודיות הפרויקט היא בכך שהוא כולל שני חלקים: הטמעת מערכת מרכב"ה באתר משרד החוץ בירושלים והטמעתה בעשרות נציגויות ישראל בחו"ל ● מדובר בפרויקט בן שלוש שנים, עם שתי אופציות להארכה - כל אחת מהן בשנה

גבי רותם, סמנכ"ל מיקור-חוץ במלם תים

אנשי מלם תים יטמיעו מערכת ERP של סאפ (SAP) במשרד החוץ. הפרויקט, שכולל גם את תחזוקת המערכת לשלוש שנים, יחל במאי הקרוב וההטמעה תימשך על פני השנים 2016-2017. היקפו הכספי עומד על שישה מיליון שקלים.

ההטמעה תבוצע במשותף על ידי אנשי ה-IT בממשלה בשיתוף אנשי אגף מיקור-חוץ של מלם תים. הפרויקט כולל מתן שירותים והקמת מרכז תמיכה והדרכה למשתמשים. ייחודיותו של הפרויקט היא בכך שהוא כולל שני חלקים: הטמעת מערכת מרכב"ה באתר משרד החוץ בירושלים והטמעתה בעשרות נציגויות ישראל בחו"ל.

מערכת ה-ERP שתוטמע תחליף מערכות IT ישנות שקיימות במשרד החוץ, פרי פיתוח עצמי. היא תכלול את כל המודולים הקיימים במרכב"ה, כאשר דגש מיוחד יינתן להטמעת המודולים הפיננסי והלוגיסטי.

בנוסף, מלם תים תטמיע ותספק במסגרת הפרויקט שירותי תמיכה והדרכה למערכת מרכב"ה – מערכת רוחבית ממוחשבת לניהול רכש, פיננסי, נדל"ן, מצאי ואחזקה. המרכז יספק שירותי הטמעה, הדרכה ומתן תמיכה שוטפת לתפעול מערכת מרכב"ה באתרי המשרד – בשיטת מיקור-חוץ. עוד הוא יספק הכשרה לעובדי משרד החוץ בנציגויות ישראל בחו"ל, לשימוש במערכת והסתגלות לתהליכי העבודה העדכניים במשרד, ואופן תפעול המערכת.

תקופת המכרז היא לשלוש שנים, עם אופציות להארכה של שנה ושנה נוספת.

מערכת מרכב"ה היא מערכת מחשוב אחידה ואינטגרטיבית המבוססת על מערכת ה-ERP של סאפ, המיושמת בכל משרדי הממשלה.

ד"ר עפר מזר, סגן חשב בכיר באגף הכספים של משרד החוץ, אמר כי "זהו פרויקט מורכב, הדורש ידע בתחומים רבים ומגוונים, וכן את היכולת להפעיל מומחים רבים. חיפשנו ארגון בעל ותק ויכולת, שמציע את כל הפתרונות הנדרשים, ובחרנו באגף מיקור-החוץ של מלם תים".

גבי רותם, סמנכ"ל מיקור-חוץ במלם תים, ציין כי "לאגף יש מומחיות בתחומים השונים המהווים את חלקי הפאזל של הפרויקט. נשמש בפרויקט ככתובת בלעדית וכערוץ תקשורת ייעודי, שיאפשר למשתמשים לקבל את מכלול שירותי התמיכה וההטמעה, גם מרחוק".

פרויקט הטמעת מרכב"ה בממשלה זכה לביקורות רבות

מרכב"ה (ר"ת מחשוב רוחבי כולל במשרדי הממשלה) הוא פרויקט מחשוב המיועד להטמיע בכלל משרדי הממשלה מערכת מחשוב אחידה ואינטגרטיבית – ERP של סאפ. הפרויקט החל ב-1999. המערכת מטפלת בתחומים הבאים במשרדי הממשלה: ניהול משאבי האנוש, הכספים, הלוגיסטיקה והנכסים. מדובר באחד הפרויקטים המרכזיים של סאפ ישראל.

המערכת נחשבת למתקדמת ביחס למקובל בעולם בתחום מחשוב המערכים הממשלתיים, אך זכתה לביקורות לגבי כמות המשאבים הגדולה שהושקעו בה, החריגה מהתקציב המתוכנן והקושי בקליטתה במשרדי הממשלה.

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), התראיין לפני שבועות אחדים לאנשים ומחשבים ולא הסתיר כי דעתו אינה נוחה ממה שקורה בפרויקט המרכב"ה – שעדיין נמצא באחריות משרד האוצר. "הפרויקט הזה עולה למדינה מיליוני שקלים בשנה", אמר ח"כ מקלב. "הוא החל להיות מוטמע לפני 20 שנים ועד היום לא סיימו להטמיעו – ולא בגלל הטכנולוגיה. יש כיום תוכנות מדף ומערכות פשוטות בהרבה, שיכולות להתחבר עם סאפ ומערכות אחרות. בדעתי לדון בנושא ולבדוק אותו".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שי

    לא מדובר על ההמשך המתוכנן של פרויקט מרכב"ה?

  2. מתושלח

    SAP זה כמו סרטן , לא יוצאים מזה . עלויות גבוהות , ובסוף מתים .

אירועים קרובים