לא בקונצנזוס: ביל גייטס בצד של ה-FBI במאבק מול אפל

בניגוד לבכירים אחרים בעמק הסיליקון, המייסד והמנכ"ל לשעבר של מיקרוסופט טוען שיש לחייב את חברות הטכנולוגיה לסייע לגורמי אכיפת החוק במקרים של חקירות טרור

אפילו הוא כבר לא משתמש במערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט. ביל גייטס. צילום: dts, ויקיפדיה

בעוד שענקיות הטכנולוגיה הודיעו כי הן מגבות את אפל (Apple) במאבקה נגד החלטת בית המשפט לאפשר ל-FBI לפרוץ למכשיר ה-iPhone של אחד ממבצעי הטבח בסן ברנרדינו, צץ לבולשת תומך בעמק הסיליקון: ביל גייטס.

המייסד והמנכ"ל של מיקרוסופט (Microsoft) אמר לפייננשל טיימס (Financial Times) שיש לחייב את חברות הטכנולוגיה לסייע לגורמי אכיפת החוק בחקירות הנוגעות לטרור.

"מדובר במקרה ספציפי בו הממשלה מבקשת גישה למידע", אמר גייטס. "הם לא מבקשים משהו כללי, אלא דבר ייחודי".

לדבריו, "זה לא שונה מהשאלה האם צריך לתת גישה למידע המצוי בידי חברות טלפוניה, או לחשבונות בנקים של לקוחות". הוא המשיל את עמדתה של אפל לבנק שמסרב לספק מידע וטוען: "אל תכריחו אותי לספק אותו במקרה הזה, כי אז תכריחו אותי לעשות זאת בפעמים רבות נוספות".

גייטס בחר שלא להצטרף לקונצנזוס שקיים בין ענקיות הטכנולוגיה האחרות, כולל החברה שאותה ייסד. בכירים במיקרוסופט, בהם המנכ"ל, סטיה נאדלה, שיתפו בחשבון הטוויטר (Twitter) שלהם הודעה של ארגון RGS שמגבה את אפל וטוענת ש-"אסור לדרוש מחברות טכנולוגיה לבנות דלתות אחוריות לטכנולוגיות ששומרות על המידע אודות המשתמשים שלהן בטוח".

עמדה זו של בכירי מיקרוסופט דומה לדברים שהביעו סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (Google), יאן קום, מייסד ומנכ"ל ווטסאפ (WhatsApp), ומארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק (Facebook). צוקרברג אמר אמש (ב') בוועידת המובייל העולמית בברצלונה כי " דרישת דלתות אחוריות או ביטול הצפנה לא תעזור בהגברת הביטחון והיא לא הדבר הנכון לעשות. אנחנו מביעים סימפטיה כלפי טים (קוק, המנכ"ל – י"ה) ואפל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים