"ה-IT הוא חלק בלתי נפרד מצורת החשיבה של המנהלים שלנו"

"תפקידנו להיות גוף שירות העונה על הצרכים העסקיים של היחידות השונות, וככזה אנו שותפים מהיום הראשון לכל תהליך על מנת לענות על צרכים אלה בהיבט הטכנולוגי", אמרה ליאת שסטובר, מנמ"רית התעשייה הצבאית

ליאת שסטובר, מנמ"רית התעשייה הצבאית

"כיום, צורת העבודה של החברה היא בראייה מאד עסקית. לכן, ה-IT הוא חלק בלתי נפרד מאופן החשיבה של המנהלים", כך אמרה ליאת שסטובר, מנמ"רית התעשייה הצבאית (תע"ש).

שסטובר התראיינה לאנשים ומחשבים לקראת הכנס השנתי לתקשוב ביטחוני C5I 2015. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ב', ה-6 ביולי, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה.

לדברי שסטובר, "ה-IT בראשו אני עומדת, תפקידו להיות גוף שירות העונה על הצרכים העסקיים של היחידות השונות. ככזה, אנו שותפים מהיום הראשון לכל תהליך על מנת לענות על צרכים אלה בהיבט הטכנולוגי".

"אנו, כגוף ה-IT", אמרה שסטובר, "לא עוסקים במכירה של מוצרים או שירותים, אלא מטרתנו היא להיות גוף מאפשר פנימי". לדבריה, "אנו נמצאים לקראת תהליכי הפרטה או פיצול אפשרי של יחידות החברה. בנתיב שכזה למערכות המידע יש תפקיד קריטי, שכן אי אפשר לדעת מה קורה בחברה ולקיים אותה בלא מערכות מחשוב".

היא סיכמה באמרה כי "אנו מתמקדים בצד התפעולי, איך לייצר ערך על ידי שרשראות האספקה הפנימיות, אילו פתרונות להטמיע על מנת לייעל את המערכות".

להתמודד עם היצף המידע

ירון שניר, מוביל תחום שליטה ובקרה בחטיבה הביטחונית של מטריקס, אמר כי "אחד הלקחים שעלו ממבצע 'צוק איתן' הוא הצורך במיצוי של מידע. הדבר נעשה בעזרת מערכות בינה עסקית, BI, כמו גם ממערכות OI, מודיעין תפעולי. אלא שהתברר כי יש הצטברות של מידע, ולכן לא ניתן לספק תשובות למפקדים. יש להביא למצב בו ייעשה מיצוי של המידע, לטובת תמיכה בקבלת החלטות של המפקדים, תוך התמודדות עם היצף של נתונים". תחום זה, אמר שניר, נעשה בהובלת מטריקס ובשיתוף פעולה עם מפא"ת ואגף התקשוב. כל המידע, הוסיף, "צריך לעבור מיצוי כדי להגיע למידע הרלוונטי, כאשר הכל נמצא במקום אחד".

ירון שניר, מוביל תחום שליטה ובקרה בחטיבה הביטחונית של מטריקס

ירון שניר, מוביל תחום שליטה ובקרה בחטיבה הביטחונית של מטריקס

בהתייחסו לתהליך שעובר אגף התקשוב, בו נעשית החזרת הפיתוח מידי החברות האזרחיות "הביתה", אמר שניר כי "צריך לשמר אנשים עם ניסיון, בעלי ותק מבצעי".

הוא סיים בציינו כי "במערכות אותן אנו מטמיעים בצבא, אנו מקפידים על מיקוד בחוויית המשתמש. אנו רוצים שיהיה דמיון למה שהמשתמש עושה בביתו ובעבודתו".

מתעניינים ב-IT במגזר הביטחוני? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס C5I של אנשים ומחשבים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים