אפל קנתה את LinX הישראלית ב-25 מיליון דולר

החברה הנרכשת פיתחה מצלמה שקטנה ממצלמות סלולר רגילות ועדיין מסוגלת להפיק תמונות באיכות גבוהה ● מדובר ברכישה שלישית של אפל בישראל

שוב תביעה על התנהלות מונופוליסטית. אפל. צילום: BigStock

אפל (Apple) קונה חברה שלישית בישראל: הפעם היא רכשה את LinX מקיסריה, שעוסקת במצלמות סלולריות. סכום הרכישה לא פורסם, אולם על פי ההערכות הוא עומד על בין 20 ל-25 מיליון דולר.

כמו ברכישות קודמות, אפל מסרה את ההודעה הסטנדרטית שלה, לפיה היא "קונה מעת לעת חברות טכנולוגיה קטנות יותר ובדרך כלל לא דנה במטרות או בתוכניות שלה". לא התקבלה התייחסותה של LinX.

המצלמה שפיתחה LinX קטנה ממצלמות מובייל רגילות ועדיין, מסוגלת להפיק תמונות באיכות גבוהה. במקום חיישן בודד, היא כוללת מספר חיישני תמונה, מה שמאפשר להגדיל את הרגישות לאור ולצלם תמונות תלת מימדיות, כמו גם לצמצם טשטושים בתמונות שצולמו תוך כדי תנועה.

LinX נוסדה ב-2011 על ידי זיו עטר ואנדריי טובצ'יגרצ'קו, המשמשים גם בעלי השליטה בה. לפני ייסוד LinX שימש עטר בתפקיד בכיר בתחום הטכנולוגיות האופטיות ברפאל. טובצ'יגרצ'קו ניהל קבוצה לפיתוח אלגוריתמים בסמסונג (Samsung).

מדובר ברכישה שלישית של אפל בישראל: בנובמבר 2013 היא הודיעה כי רכשה את פריימסנס תמורת 345 מיליון דולר. פריימסנס פיתחה חיישן שמסוגל לזהות בתלת מימד הבעות פנים ותנועות גוף, שניתן לתרגם אותן למידע דיגיטלי. בינואר 2012 היא קנתה את אנוביט, שפיתחה טכנולוגיה המשולבת בזיכרונות פלאש (Flash), תמורת קרוב לחצי מיליארד.

מנכ"ל אפל, טים קוק, ביקר לפני כחודשיים בישראל ואמר כי "ישראל והראש היצירתי הישראלי הם בעלי ערך רב לאפל העולמית". קוק נפגש בביקורו עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, והנשיא לשעבר, שמעון פרס, וסייר ביד ושם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים