מיקרוסופט דילגה דור: השיקה את חלונות 10

הענקית מרדמונד הפתיעה כש-"דילגה" על חלונות 9 ● הגרסה החדשה של חלונות לא כוללת שינויים רבים ותצא רק באמצע השנה הבאה, אולם ניתן לנסות גרסת Preview שלה כבר היום (ד')

חלונות 10. צילום: מתוך הסרטון

בניגוד לכל ההערכות, מיקרוסופט (Microsoft) הפתיעה אמש (ג'), "דילגה" על דור והכריזה על חלונות 10 (Windows 10). עדיין לא ידוע מתי הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה תצא לאור, אולם זה ייקח עוד זמן – ככל הנראה באמצע השנה הבאה.

גולת הכותרת של חלונות 10 היא חזרתו של כפתור ה-"התחל", שנעלם בגרסה הקודמת, עם שינוי קל – עתה הוא כולל, מלבד הדברים המוכרים, את האריחים: אפליקציות, אתרים ורשימת אנשי קשר.

דבר בולט נוסף הוא שחלונות 10 תשנה את עצמה לפי סוג המכשיר של המשתמש: למעשה, היא תהיה מותאמת לטאבלטים וסמארטפונים, כמו גם למכשירי xBox וכמובן – למחשבים נייחים. למרות זאת, חנות האפליקציות תהיה אחת בכל סוגי המכשירים. האפליקציות עצמן לא יוצגו עוד על כל המסך, כפי שהיה בחלונות 8, וניתן יהיה לראות עד ארבע מהן על מסך אחד.

כפתור ה-"התחל" החדש של חלונות 10. צילום: מתוך הסרטון

כפתור ה-"התחל" החדש של חלונות 10. צילום: מתוך הסרטון

במיקרוסופט אומרים כי הם רוצים לוודא שהמערכת תהיה מותאמת לכל אחד באופן אישי, כולל תוצאות החיפוש. אלה יופיעו הן בתפריט ה-"התחל" והן בשורת המשימות. כמו כן, המערכת מאפשרת להוסיף עוד שולחן עבודה על זה הקיים כך שלמשל, ניתן יהיה ליצור דסקטופ אחד לענייני עבודה ושני לשימושים אחרים, ביתיים יותר.

חלונות 10 אמנם תצא רק בשנה הבאה, אולם ניתן יהיה לנסות אותה בגרסת Preview החל מהיום, דרך אתר Windows Insider. מיקרוסופט אף פרסמה סרטון (למטה) שמזמין את מומחי התוכנה לנסות את המערכת החדשה ולחוות את דעתם עליה, "כך שהפידבק שלכם יהיה חלק מהגרסה הבאה של חלונות".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    על הפנים, לא אהבתי, נראה כמו ווינדוס 8/7

  2. מקס

    אותו ווינדוס, רק בשם אחר, זה לא סיבה להוציא 450 שקל (במשוער) על ווינדוס 10...

  3. ויקטור

    הא הא... מספר מסכי בית? מספר תכניות מיושרות על]ני המסך... נראה שסוף סוף וינדוס לומד את מה שעיצובים של לינוקס כבר הספיקו לשכוח... אני זוכר את כל(!) הפיצ'רים אפשריים לקיסטום בגנום 3

אירועים קרובים