עובדי פוג'יטסו בבריטניה שובתים במחאה על קיצוצים והלנות שכר

יותר ממחצית מכלל עובדי החברה בממלכה הצביעו בעד קיום השביתה ● בכלל אירופה יש לפוג'יטסו 3,300 עובדים, והם קיבלו הודעה שחלקם יפוטר

מה עם העובדים? אילוסטרציה: Dean Drobot/BigStock

עובדי פוג'יטסו (Fujitsu) בבריטניה פצחו אמש  (ב') בחצות בשביתה בת יממה. זאת, במחאה על פיטורים עתידיים והלנות שכר של אי-תשלום קצבאות לגמלאות.

ביבשת האי עובדים 1,800 מעובדי ענקית ה-IT היפנית, וחלקם מאוגדים. אחד ממרכזי הפעילות של החברה בבריטניה הוא במנצ'סטר, שם נמצאים כ-300 עובדים. יותר ממחצית מכלל עובדי החברה הצביעו בעד קיום השביתה. בכלל אירופה יש לפוג'יטסו 3,300 עובדים, והם קיבלו הודעה שחלקם יפוטר.

Fujitsu Voice, מועצת עובדי החברה בבריטניה, פורקה לפני קרוב לשנה, לאחר שהחברה אישרה בפני 1,800 עובדיה שמקור הפרנסה של חלקם מצוי בסכנה.

משקיפים ציינו כי פוג'יטסו, כמו ענקיות IT אחרות, דוגמת HPE ויבמ (IBM) – מנסות לצמצם את הוצאותיהן על כוח אדם. הן עושות זאת בשתי דרכים עיקריות: פיטורים מחד והעברת משרות לאזורים בעלי שיעור שכר נמוך יותר, דוגמת ארצות ברית המועצות לשעבר, ומדינות במזרח הרחוק, סין והודו בראשן.

איגוד עובדים אחר שייצג את העובדים, הגיש תביעות שטענו כי היו פערי שכר מגדריים ביחס של 16%, ותביעות אחרות על הלנת שכר בגובה של עד 15% לעובדים מעל גיל 60, בתשלומים שנועדו לגימלאות.

לצד התביעות, נערכו בדצמבר האחרון שביתות של עובדי פוג'יסטו בבריטניה למשך תשעה ימים, בגין הטענות להלנות השכר הללו. השביתות נפסקו בינואר השנה, לאחר שלאירופה הגיעו מנהלים מהמטה העולמי של החברה, והצדדים פנו לשיחות גישור בנות חודש וחצי – שלא צלחו.

בפוג'יטסו סירבו להגיב לפרסום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים