"על הקברניטים להנחיל מצוינות וחדשנות לדור העתיד"

לדברי רוני טברסקי, סמנכ''ל בכיר בנס, "אנו תורמים לתפישה זו באמצעות תכנית המאפשרת לימוד מתוך חקר, סקרנות ובחירה חופשית" ● "כך, בוגרי התכנית יהוו את תשתית המצוינות לדור הבא של המנהיגות הטכנולוגית בישראל"

רוני טברסקי, מנהל קו עסקים מיקור-חוץ, נס. צילום: ניב קנטור

"על מובילי המשק מוטלת החובה לפעול להנחלת ערכי המצוינות והחדשנות לדור העתיד – וזאת לצד ערכי עבודת צוות, מומחיות מקצועית, ויצירת ערך", כך אמר רוני טברסקי, מנהל קו עסקים מיקור-חוץ, נס.

טברסקי, סמנכ"ל בכיר בנס, דיבר בכנס מנהיגות טכנולוגית 2017, שנערך ביום ה' האחרון באולם סמולרש, אוניברסיטת תל אביב. בכנס "פיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע – CTM E-d" של נס, צוין סיום מחזור ט' של תכנית, ונחשפו בו יותר מ-50 רעיונות פורצי דרך ועבודות מחקר מדעיות וטכנולוגיות שנחקרו על ידי בוגריו.

התוכנית, אמר טברסקי, "יצאה לדרך לפני יותר מעשור שנים, במטרה ליצור חיבור ייחודי וחדשני בין חברה טכנולוגית, מחקר, פיתוח וחינוך".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

המחזור התשיעי של התוכנית, שסיים, ציין, "כולל, בראשונה, צוותים מהחברה הבדואית. בוגרי המחזור מציגים בפנינו פרויקטי גמר ייחודיים, המשקפים את רמת הלימודים הגבוהה והיכולות שפיתחו הבוגרים במסגרת התוכנית. 250 הבוגרים מצטרפים ליותר מ-2,000 בוגרי התכנית, והם ההוכחה לנחיצות התכנית והשפעתה על התפתחותם ועתידם המקצועי".

לדבריו, "אנו עוקבים אחר בוגרים אלו ורואים את תרומתם ליחידות באגפי התקשוב והמודיעין, את השתלבותם בהיי-טק המקומי והבינלאומי ואת אחיזתם האקדמית".

הכנפיים עלינו – התעופה עליכם

הוא ציטט את הסופר גבריאל גרסיה מארקס שאמר, "לילד הייתי נותן כנפיים, אך משאיר אותו ללמוד לעוף בעצמו". לדברי טברסקי, "אנו בנס גאים להיות אלה שתורמים לתפישה זו הלכה למעשה, באמצעות תכנית ייחודית המאפשרת לימוד מתוך חקר, סקרנות ובחירה חופשית. כך, בוגרי התכנית יהוו את תשתית המצוינות לדור הבא של המנהיגות הטכנולוגית בישראל".

"אנו לא שוקטים על השמרים", ציין, "וממשיכים להתאים ולעדכן את התכנית לצרכי התעשייה כגון בעולמות הסייבר, ננו וביו-טכנולוגיה ועוד. אנחנו כבר בעיצומו של פיתוח הגרסה הרביעית של התכנית. במקביל, אנו ממשיכים להרחיב את שיתופי הפעולה עם המערכות והמסגרות של החינוך הפורמלי והלא פורמלי, האקדמיות וצה"ל – וגם מגיעים ליותר ויותר בני נוער ברשויות מקומיות גם בפריפריה".

טברסקי סיים את דבריו בתודה לצוות שמוביל את התכנית, ואמר כי "אנו בנס, יחד עם כל השותפים לדרך, ראשי הערים, ההורים והמשפחות – גאים בבוגרים ומקווים כי הידע והמיומנויות אותם השתדלנו להנחיל לכם בתוכנית, ילוו אתכם עוד שנים רבות ובעתיד נביט בכם משתלבים, מנהיגים ומובילים את התעשיות המתקדמות בישראל".

העצמת חוקרים מוכשרים

טובה צירלין, מנהלת תחום חינוך טכנולוגי בנס, אמרה כי "חדשנות טכנולוגית, עתידנות ובינתחומיות – הן אבני היסוד של התכנית. הן מחדדות את הבחינה והחקירה המתמדת להבנת המניע האנושי לגלות תגליות טכנולוגיות, להסביר כיצד ומדוע הן מחלחלות לכל תחום בחיינו".

לדברי צירלין, "ערכי היסוד הללו, הטמונים בחזון התכנית, יוצרים מעבדת היי-טק חינוכית להעצמת חוקרים מוכשרים ויצירתיים, בעלי מיומנויות ופרקטיקה, להתמודדות עם תהליכים דינאמיים ותמורות המונחות ביסוד ההתפתחות הטכנולוגית מחד – ושינויים בסדר הפוליטי-כלכלי, חברתי מאידך".

השנה, ציינה צירלין, "אנו מעצבים מבנה חדשני למסלולי בחירה בין מגמות וטכנולוגיות עתידניות, תוך התמקדות בבינה מלאכותית ולמידה חישובית בהשראת המוח האנושי, האינטרנט של הדברים, אבטחת מידע והגנת הסייבר – שהפך לחלק בלתי נפרד מחיינו. נרחיב את שיתוף הפעולה עם אגף התקשוב.

טובה צירלין, מנהלת תחום חינוך טכנולוגי בנס. צילום: ניב קנטור

טובה צירלין, מנהלת תחום חינוך טכנולוגי בנס. צילום: ניב קנטור

"כל טכנולוגיה חדשנית היא פרי הגייתם של בני אדם", אמרה, "וקצב פריצתה הגואה תלוי בכלכלה ובמחקר מדעי-טכנולוגי. אך יותר מכל, נקבע קצב ההתפתחות של החדשנות הטכנולוגית על ידי מגבלת יכולתו של המוח האנושי. התבונה האנושית משיגה ניצחונות מדעיים וטכנולוגיים, אך פריצות דרך גדולות, המהוות מפנה בחשיבה המדעית והטכנולוגית – מגיעות פעם בעשור".

המחקר מדעי טכנולוגי, אמרה, "המזמן הנדסת חיים ועיצוב בני אדם  אחרים, הוא חלומם הגדול של מדענים ומהנדסי תוכנה – תוכנת מחשב לומדת שמסוגלת ללמוד ולהתפתח באופן עצמאי. משמע, יצירת תודעה במחשב, המחקה רשתות נוירונים שיוכלו לחשוב ולהרגיש".

"סביבה מעודדת חדשנות איננה מתפתחת מעצמה", סיימה צירלין. "היכולת לחולל פריצות דרך מחייבת פיתוח של סביבה מעצימה, כזו המונעת על ידי חזון אמיץ ומחקר התומך בחשיבת עתיד, המפתח תודעה אינטליגנטית של אדם חוקר, הוגה".

"נס מתמקדת בלימודי חקר של רעיונות החותרים לפתרונות חדשים וליכולת לפתח רעיונות יסוד – עם אסטרטגיות הכשרה מעצימות, שאינן כבולות בשמרנות הישגית מובנית, אלא ממנפת אותם דרך שערי עולם המחקר, הפיתוח וההיי-טק האמיתי. אתם הבוגרים, אנשים צעירים מוכשרים ומנוסים, פיתחתם אומץ אינטלקטואלי. אל לכם להקטין קומה ולהנמיך שאיפותיכם: עליכם לאמר 'לא לבינוניות', עליכם למנף את תכונותיכם הייחודיות, לפתח דפוסי התמודדות מקורית עם אתגרים יוצאי דופן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים