"ניטור אפקטיבי דורש איסוף מידע מסביב לשעון"

כך לדברי ליאון עדתו, אוונגליסט טכנולוגיות ראשי ב-SolarWinds ● "המעבר לענן והיצירה של סביבות היברידיות, מחייבים ניטור IT בכל עת - בתוך הארגון ובענן - בצורה אחודה, מלאה וכוללת"

ליאון עדתו, אוונגליסט טכנולוגיות ראשי לתחומי שרתים ויישומים ארגוניים, SolarWinds.

"בכלכלת הדיגיטל, נדרשת יכולת לבצע כל פעילות עסקית בלא תלות במקום או בזמן, והטכנולוגיה היא המחוללת והמאפשרת זאת. בשל התלות הנוצרת ב-IT, ההנהלה לא מוכנה לקבל נפילות כתוצאה מתקלה. לכן, ניטור יעיל ופרו-אקטיבי לאפליקציות הארגוניות ולתשתיות ה-IT, הוא מרכיב מפתח לזמינות תמידית של המערכות הארגוניות", כך אמר ליאון עדתו, אוונגליסט טכנולוגיות ראשי לתחומי שרתים ויישומים ארגוניים, SolarWinds.

עדתו ביקר באחרונה בישראל. SolarWinds מתמחה בניהול, ניטור ואבטחת תשתיות IT, ומיוצגת בארץ על ידי פרולוג'יק (Prologic). בראיון לאנשים ומחשבים אמר כי "עדיין, אני מגיע לארגונים שלא מבינים את הערך העסקי של תחום ניטור התשתיות והאפליקציות. הם לא מבצעים את החיבור הנכון, בין הצורך של הארגון לספק שירותים סביב לשעון, ובין הצורך לנטר בצורה מיטבית את המערכות האחראיות לכך".

למנוע תקלה בטרם התרחשותה

"אני שומע בארגונים כאלה שניטור מייצר להם הרבה רעשי רקע, שגורמים להם לעבוד יותר קשה על המערכות". לדבריו, "התשובה שלי אליהם היא שאם אתם מרגישים שהניטור בארגון יוצר רעש – זו אינה אשמת הניטור, אלא האופן בו הארגון מבצע אותו".

"ניטור אפקטיבי צריך לאסוף מידע מהמערכות כל הזמן", אמר אדטו. "המעשה הראשון לעשות הוא להחליט איזה מהמידע אתה צריך לקבל, איזה מהמידע אתה רוצה לקבל, ואיזה מידע ייאסף לצורכי ניתוח ואנליזה".

"אוטומציה היא נדבך מרכזי במערכות הניטור המודרניות", אמר עדתו. "לשלוח אדם לתקן תקלה בדיסק גיבוי בדטה סנטר, הוא הפתרון היקר ביותר שקיים. לעומתו, מהלך שעשוי להביא לחיסכון ניכר בעלויות התפעול, הוא שימוש באלגוריתם שיזהה שהדיסק מגיע לקיבולת אחסון של 95%, וכיוון שעוד מעט הוא יתמלא – יש למחוק קבצים זמניים בצורה אוטומטית. הפעולה לרוב תביא לסיום הטיפול בתקלה, ורק אם היא נמשכת נדרש לשלוח אדם לטפל בה".

הוא הוסיף כי "ניטור המערכות, איסוף המידע והניתוח שלו בכלים אוטומטיים, מאפשרים לנו להיות הרבה יותר פרו-אקטיביים – למנוע תקלה בטרם התרחשותה".

הסביבה ההיברידית מוסיפה מורכבות

הסביבה ההיברידית מוסיפה מורכבות גם לפעילות הניטור בארגון, ציין עדתו. "המעבר לענן מייצר לנו סביבה היברידית, שילוב הדטה סנטר והענן, מצב שנראה בעשור הקרוב לפחות. יש ארגונים שבוחרים לנטר בנפרד את סביבת הדטה סנטר, ובנפרד את סביבת הענן. אולם הדרך האפקטיבית, היא לנטר את שתי הסביבות בכלים אחודים וכוללים, המספקים תמונה מלאה ושלמה של מצב המערכות בארגון – ללא תלות במיקום שלהן".

"SolarWinds ביצעה השקעות רחבות בשנים האחרונות", ציין עדתו, "הן בפיתוח פנימי והן ברכישת חברות, ואנו מציעים מערך כלים אחוד אחד לניטור של כלל הסביבות – בדטה סנטר, בענן ובסביבה ההיברידית. יש לחברה יותר מ-250 אלף לקוחות ארגוניים, וקהילה של יותר מ-130 אלף מקצוענים בתחום".

"אפשר להשוות את הצורך בניטור יעיל של תשתיות ה-IT לעולם התעופה", סיכם עדתו. "מטוס מתרסק במהלך טיסה. אתה יכול לראות שהנקודה שלו על המכ"ם נעלמת ואז לחפש את ההריסות. אבל, עדיף היה לדעת בזמן אמת, שהמטוס בגובה 30 אלף רגל, מתחיל צלילה למטה בזווית 30 מעלות. ואז אפשר היה ליצור קשר עם הטייס, כדי לבדוק מה מצבו והאם הוא מודע לבעיה שמתרחשת. זה בדיוק ההבדל בין ניטור תגובתי, שמחכה שתקרה תקלה – לבין ניטור פרואקטיבי, שמונע תקלה עוד לפני שזו מתרחשת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים