האם קוואלקום מתכננת לרכוש את NXP?

על פי דיווחים, החברה מתכוונת לרכוש את יצרנית השבבים בעסקה שמוערכת ביותר מ-30 מיליארד דולר

שנה מוצלחת והתמודדות מול אתגרים

קוואלקום (Qualcomm), מהיצרניות הגדולות בתחום הסלולר, מתכוונת על פי דיווחים לרכוש את יצרנית השבבים NXP בעסקה שמוערכת ביותר מ-30 מיליארד דולר.

למרות ששתי החברות לא מסרו הודעה רשמית בנושא, בשוק מעריכים כי מדובר ברצונה של קוואלקום לפנות לשווקים חדשים ובעיקר לתעשיית הרכב, שמהווה יותר מ-35% בהכנסות של NXP, במיוחד לאחר שזו רכשה ב-2015 את פריקסל (Freescale) תמורת כ-12 מיליארד דולר.

אם זה יצא לפועל, זו תהיה הרכישה הגדולה ביותר של קוואלקום מאז ומתמיד.

שוק הסלולר מתחיל לגלות סימנים שהצמיחה הולכת ונשחקת, ולצד מדיה-טק (MediaTek) שנוגסת בנתחי השוק של קוואלקום בשוק הביניים, צצות עוד כמה יצרניות סיניות קטנות שמחפשות לחתוך עוד אחוזים. קוואלקום רוצה לשמור על הרווחיות הכוללת שלה, ותחום הרכב מעניין אותה במיוחד לאור העובדה שההערכות מדברות על צמיחה גדולה מאוד בשוק המכוניות החכמות ובהמשך של המכוניות האוטונומיות.

משתלטת גם על הרכבים

למעשה, היתרון והניסיון שיש לה בשוק הסלולר, שישולבו עם הגודל היחסי של NXP בתחום, יכולים להפוך את קוואלקום למובילה גם בתחום השבבים לרכב.

NXP נחשבת לאחת החברות המובילות, אם לא הגדולה ביותר, בייצור שבבים שמשלבים מעגלים דיגיטליים עם אנלוגיים באותה פיסת סיליקון. חלק גדול מהייצור שלה משויך לתחום הקישוריות המאובטחת וכן לאפליקציות של ממשקים מאובטחים – שני היבטים שחשובים מאוד במכוניות העתיד. מעבר לכך מייצרת NXP גם שבבים שמוגדרים כסטנדרטיים ובסיסיים, ובסך הכל מגוון השבבים שהיא מציעה גדול ורחב מאוד.

כך או כך, בינתיים שכרה NXP את שירותיה של Qatalyst Partners כדי שתנהל עבורה את תהליך המכירה הרשמי, ובעקבות הפרסום על ההתעניינות של קוואלקום ב-NXP, התחילו לצוץ שמות של חברות נוספות שמביעות התעניינות בחברה הולנדית, כשבין השמות ניתן למצוא את אינטל (Intel), סמסונג (Samsung) ואווגו (Avago).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים