עימות בין נתניהו לכץ – בגלל אובר

ראש הממשלה נזף בשר התחבורה על כך שלא אישר עדיין את הכנסת שירות Uber X, שמאפשר לנהגים פרטיים להסיע נוסעים תמורת תשלום ● כץ לנתניהו: "אם אתה רוצה, קח את זה אליך; תפקידי לא לדאוג לאילי הון זרים"

הדרך להכניס את Uber X לארץ - שיתוף פעולה עם נהגי המוניות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התנצח הבוקר (א') בישיבת הממשלה עם שר התחבורה, ישראל כץ, על ההכנסה המתעכבת של שירות הנהגים הפרטיים של אובר (Uber) לישראל. הוא נזף בכץ על שלא עשה זאת עד היום.

העימות החל לאחר שנתניהו אמר לכץ כי "שמע בדאבוס", בכינוס הפורום הכלכלי העולמי בו נכח, שהוא מעכב את כניסת השירות לישראל. זאת, בניגוד לשירות המוניות של אובר, שכבר קיים בארץ.

נתניהו אמר לכץ כי "נפגשתי בדאבוס עם מנכ"ל אובר ישראל ושמעתי שאתה מונע את כניסת השירות. אני מקווה שאין קשר לפוליטיקה. אתה צריך לקדם תחרות בענף". הוא רמז בכך לנהגי המוניות, שמתנגדים למהלך ושחלקם התפקדו לליכוד.

"עכשיו אתה נזכר לדבר על תחרות?", התרעם כץ, והזכיר את הנמלים ואת פתיחת שוק הטיסות לתחרות במסגרת רפורמת שמיים פתוחים. "ברור שצריך תחרות, אבל הם לא רוצים לפעול במסגרת החוק", אמר.

נתניהו השיב ש-"חייבים לפתור את זה" וכץ הפטיר בכעס: "אם אתה רוצה, קח את זה אליך". "אולי באמת זה מה שאעשה", השיב ראש הממשלה. כץ אמר בתגובה: "תפקידי הוא לא לדאוג לאילי הון זרים, אלא לכל אזרחי ישראל". בהמשך הוא הוסיף: "קח את זה, בבקשה, אלא אם כן יש לך ניגוד עניינים לעסוק בנושא התחבורה". נתניהו ציין: "תנוח דעתך, אני יכול".

אובר מציעה בישראל את שירות המוניות שלה, כמו מתחרותיה גט (Gett) והאפליקציה החדשה Rider. אולם היא לא מציעה כאן את שירות Uber X, מאחר שמשרד התחבורה לא אישר עד כה את כניסתו לישראל, עקב התנגדות נהגי המוניות. Uber X מאפשר לכל נהג להסיע נוסעים כאילו הוא היה נהג מונית. החברה מקשרת בין הצדדים והנהג משלם לה עמלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים