מחקר: רק חמישית מהמועסקים בהיי-טק – נשים

הפערים בשכר בין עובדי ועובדות היי-טק אמנם מצטמצמים, אבל גבר שמועסק בתעשייה מרוויח בממוצע כ-1,300 שקלים בחודש יותר מאשר אישה - כך עולה מנתונים של JobInfo

צילום אילוסטרציה: BigStock

רק אחד מכל חמישה עובדים בהיי-טק הישראלי הוא אישה – זהו הנתון העגום שעולה מסקר של חברת ההשמה JobInfo. לעומת זאת, נתון משמח יותר מראה כי הפער בשכר בין עובדי לעובדות היי-טק הצטמצם השנה משמעותית – מ-32% ב-2014 ל-6.5% ב-2015, אם כי מספרית הוא עדיין נותר גבוה.

הנתונים מראים שעובד היי-טק ממוצע השתכר כ-1,300 שקלים יותר מאשר עובדת היי-טק ממוצעת – 21,300 שקלים לעומת 19,988. מדובר בעלייה בשכר לעומת השנה שעברה, לשני המינים: ב-2014 הוא עמד על 23,119 שקלים לגברים ו-17,450 שקלים לנשים.

החלוקה בין גברים לנשים בהיי-טק – ארבע חמישיות לעומת חמישית בלבד – לא עומדת להשתנות בקרוב: בחברה מוסרים של-78% ממשרות ההיי-טק המוצעות בחברה הושמו גברים ורק ל-22% – נשים.

מקצועות "גבריים" ו-"נשיים" – זה עדיין קיים

גם אם מסתכלים בתוך הענפים השונים בהיי-טק רואים הבדלים בין גברים לנשים: המקצועות הטכנולוגיים עדיין נחשבים "גבריים" יותר לעומת מקצועות השיווק והאדמיניסטרציה, שנחשבים "נשיים" יותר. בקרב הגברים, 75% גויסו לתפקידים טכנולוגיים, 8% לתפקידי שיווק ומכירות ו-2% בלבד לתפקידי אדמיניסטרציה. לעומת זאת, בקרב הנשים, 58% גויסו לתפקידים טכנולוגיים, 14% לשיווק ומכירות ו-17% לכספים ואדמיניסטרציה.

עוד עולה מהנתונים כי השכר הממוצע בשנה שעומדת בפני סיום בתפקידי פיתוח טכנולוגיים לנשים שנקלטו בהיי-טק עמד על 21,600 שקלים, והשכר הממוצע שלהן לתפקידים בכירים עמד על 27,750 שקלים. הגברים בתחומי הפיתוח עדיין מתוגמלים יותר מהנשים באופן משמעותי: השכר הממוצע של אנשי הפיתוח שנקלטו בהיי-טק עמד על 25 אלף שקלים וזה של הגברים שגויסו לתפקידים בכירים – 33,900 שקלים.

אילנה אחימאיר, מנכ"לית JobInfo, מעדיפה לראות את החצי המלא של הכוס: "אנחנו עדים למגמה חיובית מתמשכת בשנים האחרונות בנוגע להעסקת נשים בהיי-טק", אמרה. "מספר הנשים המגויסות לתפקידי תכנות ופיתוח גדל גם ביחס למספר הכולל של נשים העובדות בהיי-טק בתפקידי שיווק, כספים ואדמיניסטרציה. מגמת עידוד כניסתן של נשים למקצועות טכנולוגיים הולכת וגדלה, גם לאור המחסור בידיים עובדות בענף בשנים האחרונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים