הוקפאה השביתה בגולן טלקום; החברה חויבה לנהל משא ומתן עם העובדים

בית הדין הורה לעובדים לחזור לעבודה ולחברה לנהל עימם משא ומתן בתוך 17 ימים ● גולן טלקום בתגובה חריפה: "אנחנו מגנים על עובדים מפני עובדים"

מיכאל גולן, מנכ"ל גולן טלקום

לאחר התערבות בית הדין לעבודה: הוקפאה שביתת העובדים בגולן טלקום ומיכאל גולן, הבעלים, חויב להתחיל באופן מיידי במשא ומתן עם נציגות שלהם ועם הסתדרות העובדים הלאומית, שמייצגת אותם.

עובדי גולן הקפיאו את השביתה שפתחו בה ביום ב' השבוע לאחר שבית הדין לעבודה הורה לבעלי החברה לחזור לשולחן הדיונים ולקיים משא ומתן להסדר קיבוצי בצורה רצינית ועניינית, ללא משיכת רגליים. המשא ומתן יתקיים בפרק זמן מוגדר מראש – 17 ימים, במטרה לגבש הסכמות שיובילו להבטחת זכויות העובדים בחברה גם אם תימכר בעתיד.

נציגי השירות הפרונטאלי והמכירות ברחבי הארץ נטשו את עמדותיהם בתחילת השבוע עד להודעה חדשה, כמחאה על אי עמידתו של מיכאל גולן בהתחייבותו לקיים את המשא ומתן. העובדים מודאגים במיוחד ממצבם לאור הפרסומים על כוונתה של סלקום לרכוש את גולן טלקום תמורת 1.17 מיליארד שקלים. עם זאת, יצוין כי הרכישה צריכה לקבל את אישור משרד התקשורת והממונה על ההגבלים העסקיים.

העובדים טענו שעל אף שגולן התחייב במכתב לנציגי הוועד, עם היוודע הידיעה על מכירת החברה, כי "החל מהשבוע הבא יתנהל המשא ומתן באינטנסיביות" – הדבר לא קרה.

הודיה אוהב שלום, יו"ר ועד העובדים, אמרה לאחר הדיון כי "ועד העובדים הוכיח שטובת החברה היא העומדת לנגד עיניו. נמשיך לדאוג לעובדים ואנחנו מקווים כי הפעם נגיע להסכמות ברוח טובה".

החברה: "ההסתדרות הלאומית פעלה בחוסר תום לב"

את הדיון הנוכחי יזמה גולן בעתירה לבית המשפט, בטענה כי ההסתדרות הלאומית פעלה בתכסיסנות חסרת תום לב והצגת מצגי שווא, תוך הונאת העובדים.

הנהלת גולן טלקום פרסמה התייחסות חריפה בכל הקשור לפרשה. מן החברה נמסר כי היא "פנתה לבית הדין לעבודה על מנת לשים סוף לתופעות חמורות של הפרת דין, נטילת ציוד ללא רשות וגרימת נזק בלתי חוקי ובלתי מידתי בידי קבוצת עובדים מצומצמת – נציגי מכירות בלבד".

"עד כמה שהדבר עלול להישמע בלתי נתפס, גולן טלקום מבקשת להגן על עובדיה מפני עובדיה – נציגי המכירות", נמסר בתגובה. "החברה טוענת בבקשתה כי היא מבקשת להגן, לא פחות מכך, על יותר מ-300 עובדים נאמנים ומצוינים, שעל לא עוול בכפם נגררים למאבק מכוער, שקרי ורווי אינטרסים אישיים של כ-30 נציגי מכירות בלבד, המרוויחים בכל חודש בין 20 ל-25 אלף שקלים ושמים את טובתם האישית מעל הכול, ובוודאי מעל טובת החברה ועובדיה".

"מעבר לכך", על פי גולן טלקום, "מספר בודד של נציגי המכירות מתוך ה-30 אינם בוחלים בשום אמצעי על מנת להשיג את מבוקשם, כולל נטילת ציוד ללא רשות, הפרות דין וגרימת נזק בלתי חוקי. אין דרך אחרת לכנות את אותה קבוצה קטנה אלא פורעי חוק ועבריינים".

"גולן טלקום עותרת לבית הדין על מנת לחייב את ההסתדרות הלאומית לדווח אמת לעובדים ולהתיר לה לדווח מטעם עצמה ישירות אליהם", כך החברה.

בגולן טלקום הדגישו כי "במהלך הדיון היום הושגה הסכמה לפיה העובדים התחייבו להשיב את הציוד שלקחו ללא תנאי וההנהלה הסכימה שלא לנקוט בכל צעדים, אם הציוד שיוחזר יימצא תקין. הצדדים הסכימו כי ינסחו הודעה מוסכמת במשותף, המדווחת על התנהלות הצדדים במשא ומתן שביניהם. עוד סוכם על כניסה למשא ומתן לתקופה של 17 ימים, שבמהלכה לא יינקטו כל צעדים ארגוניים מכל סוג, מתוך תקווה שבסיומה יושג הסכם קיבוצי".

"טענות גולן – ניסיון להלך אימים על העובדים"

עו"ד רן קונפינו, מנהל המחלקה המשפטית של הסתדרות העובדים הלאומית, אמר בתגובה כי "גולן טלקום הגישה בקשה ארוכה עם כל מיני כותרות, כשבפועל מדובר היה ברצון שלהם להחזיר אותנו למשא ומתן. דרשנו שיתנהל משא ומתן מקוצר ואינטנסיבי שיידונו בו גם הנושאים הכלכליים, כי את הנושאים הארגוניים סיכמנו כמעט לגמרי. הגענו לסיכום שלפיו מחר יחל משא ומתן אינטנסיבי של 10 ימים בין הצוותים שכבר מנהלים את המגעים, עם לפחות ארבע פגישות. אם בעשרת הימים האלה הצדדים לא יגיעו להסכם, התחייבנו לשבעה ימים נוספים בהם ינוהל משא ומתן בין עורכי הדין של שני הצדדים".

לגבי הטענות של גולן טלקום אמר עו"ד קונפינו כי "לא היו דברים מעולם. מדובר בלחץ של החברה עקב השביתה ובניסיון להלך אימים על העובדים. הם ניסו להביא להפסקת השביתה בתחפושת של בקשות אחרות".

בתגובה לטענה על גניבת הציוד מסבירים בהסתדרות הלאומית כי מדובר בכרטיסי SIM אותם לוקחים העובדים הביתה בסוף כל יום, מאחר שזהו ציוד יקר. על פי הארגון, כשהעובדים קיבלו מהחברה פנייה להחזיר את הכרטיסים הם השיבו בחיוב, אולם שאלתם לאיזו כתובת להגיע לא נענתה.

השתתף בהכנת הידיעה: יניב הלפרין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים