הממשלה אישרה תוכנית להטבות למעסיקים בתחום הסייבר בדרום

חברות שיתמקמו בקריית הסייבר בבאר שבע יקבלו מענקים ● הסכום יפחת ככל שיתקדם הזמן, במטרה לעודד את החברות להשתקע בבירת הנגב כבר בשלוש השנים הקרובות ● נתניהו: "מדובר בשינוי אסטרטגי לישראל"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק שלו

הממשלה אישרה את תוכניתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למתן הטבה למעסיקים בתחום הגנת הסייבר שיתמקמו בקריית הסייבר הלאומית בבאר שבע.

בהודעת הממשלה נמסר כי "ההטבה נועדה למשוך חברות מובילות רבות ואלפי מועסקים לקריה במהלך השנים הקרובות, מתוך כוונה להגיע לכדי 2,500 מועסקים בתוך עשור – כמחצית ממספר העובדים בתחום בישראל כיום". בנוסף, ההחלטה נועדה לעודד את החברות להתחיל לפעול בקריית הסייבר בהקדם, על מנת לסייע להתפתחות המהירה של האקו-סיסטם במקום.

חברות הסייבר שיתמקמו בקריית הסייבר יקבלו מענקים כשיעור מהשכר המשולם לעובדים שהן מעסיקות בתחום. יצוין כי חברות שיתמהמהו אבל בסופו של דבר יצטרפו לתוכנית יקבלו מענק מופחת לאחר תקופה מסוימת. שיעור המענק עבור כל אחד מעובדי הסייבר יעמוד בשנים 2016-2018 על 20%, בשנים 2019-2020 הוא יהיה בגובה 15%, ב-2021 – 10% וב-2022 הוא יעמוד על 5%.

על פי הממשלה, צפויות להיות להחלטה השפעות חיוביות על כלל המשק, ולא רק על באר שבע, שכן היא מעניקה הטבות לחברות שישאירו בישראל את הקניין הרוחני שלהן, או כאלה שיביאו אותו מחו"ל לארץ. שיעור המענק לחברות שישאירו את הקניין הרוחני שלהן בישראל יהיה גדול ב-5% וחברות שיביאו אותו ארצה יקבלו מענקים של 10%, כך שיוכלו להגיע עד ל-30% משכר עובדי הסייבר.

נתניהו אמר בישיבת הממשלה כי "קידום קריית הסייבר ופארק ההיי-טק המתפתח הוא שינוי אסטרטגי לישראל, תוך יצירת אנרגיות חדשות. זה החזון שלי: אנחנו לוקחים מנוע צמיחה והשקעה ממשלתי והופכים אותו לתעשייה עולמית בדרום. מדובר בהשקעה ממשלתית שאנחנו ממנפים לבריתות ביטחוניות".

עוד ציין ראש הממשלה כי "אמרתי שנהיה בין חמש המדינות המובילות בעולם בסייבר, ואנחנו כבר בשלישיה הפותחת. מלבד היעד של מיצוב ישראל כמעצמת סייבר, אנחנו דוחפים לכך שבאר שבע תהיה בירת הסייבר של חצי הכדור המזרחי. יהיו לכך השלכות גדולות וחיוביות על הנגב כולו".

על פי נתניהו, "זהו מהלך בעל משמעות היסטורית, ועלינו לדחוף אותו קדימה במלוא העוצמה. יש כאן שילוב של התבססות על שוק מקומי, יכולת תרגום ליכולות לאומיות והשתלבות עם השוק הפתוח".

"קרוב ל-20% מהשקעות הסייבר בעולם – בישראל"

תוכנית המענקים גובשה על ידי צוות בראשות אלי גרונר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יחד עם אמיר לוי, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, וד"ר אביתר מתניה, ראש מטה הסייבר הלאומי.

ד"ר אביתר מתניה, ראש מטה הסייבר הלאומי. צילום: ניב קנטור

ד"ר אביתר מתניה, ראש מטה הסייבר הלאומי. צילום: ניב קנטור

ד"ר מתניה אמר כי "קריית הסייבר הלאומית בבאר שבע יכולה וצריכה להפוך למוקד סייבר גלובלי, שדוחף את כל הנגב קדימה. תעשיית הסייבר הישראלית נמצאת במגמת צמיחה אדירה, תוך רתימת היתרונות היחסיים של המדינה למינוף הצמיחה של שוק הסייבר העולמי, שצפוי להכפיל את גודלו בשנים הקרובות".

הוא ציין שקריית הסייבר הלאומית בבאר שבע, CyberSpark, התפתחה בשנתיים האחרונות, מאז החלטת הממשלה על הקמתה. לדבריו, הצטרפו אליה מרכז מחקר משותף של מטה הסייבר הלאומי ואוניברסיטת בן גוריון, המרכז הלאומי להתמודדות עם איומי סייבר (CERT-IL), שיתחיל לפעול בה בקרוב, וכמה חברות רב לאומיות שהחליטו להקים בה פעילות מו"פ בתחום.

"החלטה זו של הממשלה יוצרת מנגנון מענקים ומהווה כלי משמעותי במאמץ הממשלתי להפיכת באר שבע למרכז עולמי בתחום הסייבר ולחיזוק קריית הסייבר הלאומית, שכבר החלה להתפתח בעיר", אמר ד"ר מתניה. "בנוסף, היא מחברת בין שתי מטרות מרכזיות של הממשלה: מיצוב ישראל כמובילה עולמית בסייבר ופיתוח הנגב".

כמו כן, הוא אמר כי "המהלך צפוי להוביל ליצירת אלפי מקומות עבודה חדשים בנגב, באופן ישיר ועקיף".

ד"ר מתניה התייחס בנוסף לתעשיית הסייבר הישראלית באופן כללי. הוא אמר כי "ישראל נמצאת בעמדת זינוק מצוינת מבחינת תעשייה זו וכבר כיום פועלות בה כ-250 חברות בתחום, שמחציתן סטארט-אפים שהוקמו בחמש השנים האחרונות. יותר מ-25 חברות רב לאומיות מקיימות בישראל פעילות בתחום. מתחילת 2015, חברות סייבר ישראליות גייסו כרבע מיליארד דולר – קרוב ל-20% מהשקעות הסייבר בעולם. בחציון הראשון של 2015 נרכשו 14 חברות ישראליות בתחום בסכום כולל של 1.3 מיליארד דולר. לתעשיית הסייבר הישראלית יש עוד פוטנציאל צמיחה רב, להגדלת השוק במיליארדי שקלים וליצירת אלפי מקומות עבודה חדשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים