היערכות לקראת חיסולו של הפלאש

מנהל האבטחה החדש של פייסבוק, אלכס סטמוס, טוען כי יש לבחור תאריך לסיום מחזור החיים של התוכנה ולבצע את הניתוק בבת אחת, בדיוק ביום בו אדובי תכריז על סוף דרכה

מלאים בפרגון ואהבה. אדובי פלאש

לבחור תאריך לסגירת וסיום מחזור החיים של הפלאש (Flash), ולאפשר לדפדפנים להוסיף יישומים קטנים שיחסלו את השימוש בפלאש בבת אחת עבור כל המשתמשים – זה מה שחושב מנהל האבטחה החדש של פייסבוק (Facebook), אלכס סטמוס, שצריך לעשות לגבי השימוש בתוכנה של אדובי (Adobe). נראה כי פלאש תיזכר כתוכנה עמוסה בבעיות אבטחה שמנוצלות לא אחת על ידי גורמים זדוניים.

סטמוס העלה את הנושא בציוץ בטוויטר (Twitter), ובציוץ נוסף הרחיב לגבי הדפדפנים וטען שיש לאפשר להם לבצע את הניתוק מפלאש בבת אחת, בדיוק ביום בו אדובי תכריז על סוף הדרך, ובאופן גורף.

מעבר לכך, הוא עודד את המשתמשים לעבור לגלוש בדפדפנים המודרניים, שתומכים בתצוגה גרפית ב-HTML 5 ובתגיות שלה, ומשתמשים כמה שפחות בפלאש.

20 פרצות – רק בשבוע האחרון

בימים האחרונים התגלתה עוד פרצה גדולה בתוכנה ולמעשה, רק בשבוע האחרון התגלו בה 20 פרצות. זאת, על אף שאדובי מרבה להוציא עדכונים לתוכנה.

בעקבות הפרצות החדשות הללו, גם במוזילה (Mozilla) התקבלה החלטה לנקוט צעדים נגד השימוש בפלאש. ראש מחלקת התמיכה של פיירפוקס (Firefox) צייץ בטוויטר כי החברה החליטה לחסום כברירת מחדל את השימוש בתוסף הפלאש בדפדפן. הוא הוסיף לציוץ תמונה של אגרוף מונף מעל הלוגו של התוכנה כשזה מחוק בקו שחור, וכתב: Occupy Flash.

הוא הוסיף קישור לדף שמסביר מדוע בחרה מוזילה לחסום את פלאש, כשהמוטו העיקרי הוא הסכנה הנובעת ממנו למשתמשים בעקבות בעיות האבטחה שלו. שלא לומר – מפרגן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים