תוכן שיווקי

מסכי המחשב מתאימים את עצמם לצרכים החדשים של ה-IT

08/01/2017 09:46
עמרי לוין, נציג AOC בישראל. צילום: יח"צ

כתב: עמרי לוין, נציג MMD, משווקת מסכי המחשב של פיליפס (Philips) ו-AOC בישראל

במשך שנים נחשבו מסכי המחשב לקומודיטי, מעין קופסה "טיפשה" שעושה את העבודה, ושאין צורך להקדיש לה מחשבה רבה. כיום מחלחלת בקרב ארגונים גדולים ההכרה שלמסכי המחשב יש תפקיד יותר ויותר מרכזי  בשיפור פריון העובדים וביעילות הכללית של מערכי ה-IT.

סביבות העבודה הסופר-תחרותיות העמיקו את הצורך בממשק איכותי יותר עם המידע והנתונים וביכולת לעבוד בנוחות במשך שעות רבות. הדרישה לחיסכון אף היא מהווה כיום שיקול קריטי בהחלטות הרכש של ארגונים מכל גודל וסוג, המתמודדים עם אילוצים תקציביים.

תעשיית המסכים השכילה מצדה לפתח בשנים האחרונות חידושים טכנולוגיים שמספקים ערך גדל והולך לסביבות העבודה הללו, מייעלים ומשפרים את הפריון ומצליחים להחזיר את ההשקעה באופן מהיר.

מסך 43 אינץ' של פיליפס - ארבעה חלונות עבודה במסך אחד

ארבעה חלונות עבודה במסך אחד. מסך 43 אינץ' של פיליפס

התעשייה מספקת כיום מסכים יותר ויותר גדולים מתוך הבנה שהמימדים הגדולים מאפשרים תצוגה רחבה יותר של הנתונים ושימוש יעיל יותר בממשקים ובתוכנות העסקיות.

מזהה נוכחות אנושית

על פי הצפי, בשלוש השנים הקרובות יחול מעבר מואץ למסכים גדולים, ומסכי 25 אינץ' ומעלה יתפסו כ-20% מהשוק בשנת 2019. בעקבותיו מתרחב האימוץ של מסכים בגדלים 27, 32, 34 ואף 40 ו-43 אינץ' שצפויים להיות דומיננטיים עד סוף העשור. מסכי 40 ו-43 אינץ' מאפשרים עבודה על מספר חלונות במסך אחד, חלופה נוחה ויעילה מאוד בהשוואה למספר מסכים פיזיים, כפי שנהוג להתקין כיום בסביבות עבודה רבות.

במקביל מתחולל מעבר מהיר לרזולוציות גבוהות יותר: מ-Full HD למסכי Quad HD שצפויים לצמוח פי שלושה בשלוש השנים הקרובות ולמסכי Ultra HD שנתח השוק שלהם יצמח באירופה פי ארבעה עד סוף 2019. לתצוגה חדה, עשירה וברורה יותר של האפליקציות, הממשקים והנתונים יש השפעה ישירה על תפוקת העבודה וההכרה בכך היא הסיבה לאימוץ הנרחב של מסכים איכותיים יותר מסוג זה.

סל החידושים כולל גם מנגנונים לחיסכון באנרגיה. פיליפס משלבת כיום במסכיה טכנולוגיה בשם Power Sensor המזהה נוכחות אנושית בקרבתו ומכבה את המסך אוטומטית כשהמשתמש מתרחק ממנו. מנגנון זה חוסך כ-80% מצריכת האנרגיה – היקף משמעותי ביותר בתחשיב ארגוני, בסביבה של מאות או אלפי תחנות עבודה.

יצרני המסכים משלבים כיום חידושים רבים נוספים בתחומי האבטחה, הקישוריות והארגונומיה – ועל כך בהרחבה בפרק הבא.

אירועים קרובים